«خبر‌هایی خوش برای نظام سلامت در روز پرستار/ از افزایش حقوق تا استخدام‌های جدید» را در خبر ۲۱ شبکه ۱ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۱- ۰۸:۱۷

پخش اول :

       پخش دوم:

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان زنده و تلویزیونی به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، ضمن تبریک این روز به همه پرستاران، پرستار را فرشته رحمت بیمار خواندند و گفتند: پرستاران عزیز ما در دوران کرونایی و در شرایطی بسیار دشوارتر و پراضطراب‌تر از شرایط معمولی، کار بزرگی را به ثبت رساندند و صحنه‌ها و فعالیت‌هایی را به نمایش گذاشتند که حقیقتاً اعجاب‌انگیز است.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به خانواده‌های گرامی که عزیزان پرستار خود را در شرایط کرونا از دست داده‌اند، تسلیت گفتند و با اشاره به نقش پرستار در بهبود جسمی و آرامش روحی بیمار، افزودند: در زمینه بهبود جسمی بیمار، پرستار شریک و مددکار پزشک است و هر چقدر هم که پزشک حاذق و توانا باشد اما نبود پرستار ممکن است بهبود جسمی را با مشکل مواجه کند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: پرستار از نظر کمک روحی نیز با یک لبخند و یا یک حرکت و سخن مهربانانه در واقع غمگسار و روحیه‌بخش بیمار است و این، یکی از ارزشهای والای اسلامی است.

ایشان با اشاره به سخت‌تر و پراضطراب‌تر شدن کار پرستاران در دوران کرونا بدلیل احتمال ابتلاء و خطر واگیری، گفتند: مجاهدتی که پرستاران در این مدت انجام دادند، آنها را در چشم مردم، عزیزتر و شرافتمندتر از همیشه کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود به وظایف و تکالیف مسئولان در قبال زحمات و از خودگذشتگی‌های پرستاران پرداختند و افزودند: یکی از کارهای لازمی که به من گزارش شده و مسئولان باید انجام دهند، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران است که مدتها قبل تصویب شده اما هنوز اجرا نشده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: همچنین استخدام پرستاران یکی دیگر از کارهای ضروری و خیلی خوب است که باید با جدیت دنبال شود تا وضع پرستاران به‌گونه‌ای باشد که با خیال راحت به کار خود بپردازند و خانواده‌های آنها هم نسبت به وضعیت آنها خاطر جمع باشند.

خبرهایی خوش برای نظام سلامت در روز پرستار/ از افزایش حقوق تا استخدام های جدید

رئیس جمهور در آیین بزرگداشت روز پرستار، گسترش پرستاری در قالب الکترونیکی شدن نظام پرستاری را ضروری خواند و گفت: این مساله حتی تشخیص، درمان و همین طور مراقبت در منزل را نیز می تواند شامل شود.
 
آقای روحانی بر ساماندهی موضوع تعرفه پرستاران تاکید کرد و افزود: تعرفه های لازم در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند با شرایط راحت تری دوران نقاهت را سپری کنند.
 
وزیر بهداشت هم، الویت استخدام پرستاران جدید تا پایان سال را، پرستاران شرکتی یا قرارداری در بیمارستانها و بخصوص پرستاران بخشهای کرونا عنوان کرد.

آمار کرونا در آخرین روز فصل پاییز

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد، از ظهر دیروز تا امروز ۶ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید کرونایی در کشور، شناسایی شدند.
در همین مدت، ۱۷۷ نفر از بیماران هم فوت کردند. این آمار یعنی اینکه همه شهر‌ها از وضع قرمز خارج و رنگشان نارنجی و زرد شده، ولی عدد و رقم، همچنان عدد و رقم بالایی است و مراقبت‌ها لازم.

اعمال محدودیت های کرونایی باقوت بیشتر در شب های یلدایی

در چنین شبی که طبق رسوم قدیمی، فرصتی بوده برای دورهم نشستهای یلدایی. اما سلامت همه بخصوص پدربزرگها و مادربزرگها انقدر اهمیت دارد که محدودیتهای خاص ترددها و فعالیت اصناف، امشب با قوت بیشتری اعمال می شود.
 
محدودیتهایی که به نفع خود مردم است و البته سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی هم از همکاری خوب مردم با پلیس سخن گفته است. شاید همین رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدودیتهای کرونایی بهترین هدیه به پرستاران باشد.
 

آیین نامه اجرایی بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تصویب شد

براساس مصوبه جلسه عصر امروز هیات وزیران به ریاست معاون اول رئیس جمهور؛ شاغلان فرهنگی، هنری و رسانه ای که تولیدکننده آثار و خدمات مربوط هستند و درآمد اصلی خود را از این طریق تأمین می کنند، در زمره اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و صداوسیما قرار می گیرند.
 
منابع مقرری بیکاری، از طریق مشارکت دولت، کمکها و یا سایر درآمدهای قانونی دولت، تأمین می شود. شرط بهره مندی از مقرری بیکاری، داشتن حداقل یکسال سابقه پرداخت حق بیمه، قبل از تاریخ درخواست در سامانه مقرری بیکاری است .
 
اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای سه استان سیلزده، موافقت با اصلاح حقوق قضات از دیگر مصوبات دولت بود.
 

خبار مجلس ؛ بررسی شرایط اختصاصی و عمومی داوطلبان ریاست جمهوری   

صبح، در نشست علنی، نمایندگان، شرایط اختصاصی و عمومی داوطلبان ریاست جمهوری را مشخص کردند. عصر هم جلسه چند کمیسیون با حضور دولتی ها بود.

هئیت رئیسه و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ هم مشخص شدند تا شنبه، کلیات لایحه را روی میز بیاورند و رای‌گیری کنند.

کیفیت و قیمت خودرو روی میز اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

در این جلسه، بسته اجرایی جهش تولید در صنعت خودرو با محورهایی نظیر افزایش تولید و رقابتی کردن صنعت خودرو بر مبنای سرفصلهای تولید، برطرف کردن موانع اقتصادی و شیوه قیمتگذاری محصولات شرکتهای خودروساز، افزایش شمارگان تولید و بهینه سازی، ایجاد آرامش در بازار خودرو و حذف رانت و واسطه گری مطرح و بررسی شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ارزش افزوده بازار خودروسازی و صنایع عظیم وابسته به آن، بخش بزرگی از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص داده است، گفت: کیفیت خودرو مطالبه مردم است که باید با هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم، به توقع و انتظارات، به نحو مطلوبی پاسخ داد. 

آقای طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پاسخگوی سوالات درباره خودرو

موضوع کیفیت و قیمت خودرو از آن موضوع هایی است که در قوای مختلف و دستگاههای مختلفی هماره مورد بحث بوده و است. علاوه بر دولت؛ مجلسی ها هم چند وقتی است در کمیسیون صنایع مجلس طرحی را در دستور کار دارند. البته در بحث قیمتگذاری، مدتی است شورای رقابت، فرمان قیمتگذاری را به نوعی بدست خود خودورسازها داده. اینکه هر سه ماه یکبار قیمتها را بازنگری کنند که این بازنگریها به افزایش هر سه ماه یکبار قیمتها منجر شده، در این باره آقای طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با خبر ۲۱ گفتگو کرد و به سوالات زیر پاسخ داد. 

   - چرا با وجود اینکه دولت و مجلس هرچند وقت یکبار به موضوع خودرو ورود می کنند و تلاش می کنند ساختار قیمتگذاری رو اصلاح کنند مساله به سرانجام روشنی نمی رسد؟

    - واقعا راهکاری برای قیمتگذاری منطقی خودرو وجود نداره که هم خودروساز راضی باشه هم مشتری؟

    - یکی از نکاتی که وزیر صمت اعلام کرده بود، شکستن انحصار بازار خودرو از دو خودروساز بزرگ است . مجلس چه راهکاری برای این موضوع در نظر دارد؟

پرونده ادغام بانک‌های نیروهای مسلح بسته شد

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، با برگزاری مجمع بانک انصار، آخرین بانک نیز در بانک سپه ادغام شد و پروژه بزرگ ادغام بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، حکمت، قوامین و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه, به پایان رسید. این ادغام، دو و نیم سال زمان برد.

جهش تولید - بی هویتی، بهانه‌ای برای پایین آمدن کرکره کارخانه‌ها

بعد از اینکه برخی واحد‌های تولیدی به دلیل بدهی به بانک‌ها و یا کمبود مواد اولیه تعطیل شدند و البته برخی از آن‌ها هم با کمک‌ها و تسهیلات مالی و اداریب و قضایی، فعالیتشان را دوباره آغاز کردند، حالا خبرنگار ما از کارخانه‌هایی گزارش گرفت که می‌گویند به دلیل بی هویتی تعطیل شده اند.


تمدید فرصت متقاضیان مسکن ملی برای تکمیل و پرداخت

فرصت متقاضیان مسکن ملی برای تکمیل و پرداخت آورده ۴۰ میلیون تومانی تمدید شد. معاون وزیر راه و شهرسازی آقای محمود زاده در این باره در این خبر خبری توضیح داد.

       -  این فرصت دقیقا تا کی تمدید شده و درباره جزئیات آن توضیح دهید؟
      - برخی از متقاضیان به خبر ۲۱ گفتنه اند که تقاضایشان را ثبت کردند، ولی پیامکی برای آن‌ها نیامده که رد شده یا پذیرفته شده است. نمیدانند چیکار کنند؟

بررسی تحولات بازار نفت 

بیژن زنگنه وزیر نفت به منظور بررسی تحولات بازار نفت، به مسکو رفت.
وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک پلاس به‌تازگی تصمیم گرفته اند توافق کاهش تولید نفت خود به میزان روزانه ۵۰۰ هزار بشکه را تسهیل کنند و برای بررسی کاهش بیشتر در ماه‌های آینده،  نشست‌های ماهانه داشته باشند. ایران، ونزوئلا و لیبی به علت تحریم ها، از هرگونه کاهش تولید مستثنا هستند.


ارزیابی ایران از قطعنامه ۲۲۳۱/ نامه تخت روانچی به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت

نماینده دائم ایران در سازمان ملل، کاهش تعهدات هسته‌ای ایران را نتیجه قهری نقض توافق از سوی دیگر طرف‌ها و مطابق با حقوق ایران در برجام عنوان کرد.

آقای تخت روانچی در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، با تشریح ارزیابی ایران از گزارش اخیر دبیر کل درباره قطعنامه ۲۲۳۱، واشنگتن را ناقض فاحش توافقنامه هسته‌ای دانست و بر لزوم بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام اشاره کرد.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به وعده کشور‌های اروپایی برای تضمین ادامه روابط اقتصادی پیش بینی شده در برجام با ایران و ایجاد سامانه اینستکس افزود: این سامانه پس از دوسال باید کارایی خود را به اثبات برساند.

آقای تخت روانچی نحوه طرح موضوع ترور شهید محسن فخری زاده در گزارش دبیرکل را هم به هیچ عنوان کافی ندانست و افزود: این ترور در کنار ترور سال گذشته سردار سلیمانی، جنایت‌های آشکار و تروریستی هستند که باید بصورت صریح و بدون لکنت زبان محکوم شوند.  
 

بیانیه حقوقدانان انقلابی / تاکید بر اجرایی کردن توصیه‌های رهبر انقلاب

جمعی از حقوقدانان سراسر کشور در بیانیه‌ای بر خنثی سازی نقشه شوم دشمن در تزریق یأس و ناامیدی به جامعه تاکید کردند. در این بیانیه، با اعلام حمایت از توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی، آمده است:

حقوقدانان انقلابی حفظ اتحاد و یکپارچگی ملی را سرلوحه کار خود قرار داده اند و با تأسی از شهید حاج قاسم سلیمانی، تلاش می‌کنند به حرکت خدمت رسانی به مردم برای ارتقای کارآمدی نظام، سرعت بخشند.

آن‌ها با تاکید بر صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین المللی، متعهد شدند ضمن برملا کردن ماهیت حقوق بشر پوشالی و دروغین غرب و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل، از حقوق واقعی مردم ایران و از حقوق بشر اسلامی دفاع کنند.

حقوقدانان همچنین تاکید کردند: با پیگیری حقوقی در عرصه داخلی و بین المللی، تلاش خواهند کرد عوامل و مباشران ترور شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، به سزای عملشان برسند.  

دانشجو شدن بدون کنکور/ ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش بر اساس معدل

ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، برای دوره بهمن آغاز  شد.
در این مرحله قرار است، برای ظرفیت‌های رشته - محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری تکمیل نشده است، پذیرش براساس معدل کتبی دیپلم صورت گیرد.

ثبت‌نام و انتخاب رشته اینترنتی، تا چهارشنبه ادامه دارد. دفترچه راهنما، از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش در دسترس قرار می‌گیرد. آخرین مهلت ثبت نام کارشناسی ارشدِ بدون آزمون دولتی و آزاد هم، امشب است.  

انقلاب دانش بنیان در صنعت نساجی

کارخانه دانش بنیان تولید تاپس پشم که با ورود دستگاه قضا از تعطیلی نجات پیدا کرده، این روز‌ها گرفتار کامل نبودن چرخه تامین ماده اولیه‌ای است که در کشور بسیار بیشتر از نیاز موجود است.

چرخه‌ای که اگر کامل بشود، بازی برد بردی برای تولید اشتغال و مصرف در اقتصاد رقم می‌خورد. تاپس پشمی، مواد اولیه واحد‌های های ریسندگی ست که از فرآوری پشم گوسفندان بدست می‌آید.

  ویروس جدید کرونا از انگلیس می‌آید، نگرانی به اروپا بازگشت

ویروس جدید کرونا از انگلیس می‌آید، نگرانی به اروپا بازگشت. کشور‌های اروپایی یکی پس از دیگری با تعلیق پرواز‌ها از مقصد انگلیس، عملا قرنطینه هوایی این کشور را آغاز کردند. رئیس شورای اروپا هم از برگزاری نشست اضطراری برای بررسی این موضوع خبر داد.
این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که مشخص شد نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس، شیوع پیدا کرده است.

وزیر بهداشت انگلیس گفته نوع جدید ویروس کرونا خارج از کنترل است، و چاره‌ای جز اجرای مقررات شدید قرنطینه نیست. دولت انگلیس برای مهار این ویروس، در لندن پایتخت و برخی مناطق این کشور بالاترین سطح هشدار را به اجرا گذاشته است.

کسب وکار‌های غیر ضروری بسته شدند و هرگونه جابجایی به خارج از این مناطق، چه به منطقه دیگری در انگلیس و چه خارج از انگلیس، ممنوع شده است.

تاکنون آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا، اسپانیا و کویت، پرواز از مقصد انگلیس را لغو کرده اند. حرکت قطار‌ها از بلژیک به انگلیس نیز ممنوع شده است.
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده نوع جدید ویروس کرونا در دانمارک، هلند و استرالیا هم دیده شده است. این سازمان از کشور‌های اروپایی خواسته در برابر این ویروس که در انگلیس ظاهر شده، کنترل‌های خود را افزایش دهند.

ابتلا به کرونا در اروپا همچنان بالاست

در اروپا با وجود اجرای مقررات شدید قرنطینه، میزان ابتلا به کرونا همچنان بالاست.
روسیه، انگلیس، آلمان، فرانسه ایتالیا، لهستان و هلند همچنان بین ده تا سی هزار ابتلای روزانه ثبت می‌کنند.

در این کشور‌ها، شمار فوتی‌ها هم بالاست. روسیه، انگلیس و ایتالیا حدود ۶۰۰ فوتی و لهستان و آلمان حدود ۵۰۰ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کردند.

آلمان امروز پنجمین روز تعطیلات سراسری را برای مهار کرونا پشت سر گذاشت. در این تعطیلات مدارس و اغلب مشاغل تعطیل است و تماس‌ها و دیدار‌های خانوادگی هم حداکثر به پنج نفر از دو خانواده محدود و برپایی جشن‌های سال نو هم ممنوع شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۱ هزار بیمار کرونایی در جهان فوت کردند. حدود ۶۱۵ هزار نفر هم به کرونا مبتلا شدند که حدود ۲۰۵ هزار نفر در اروپا هستند. در شرق آسیا که از نظر میزان شیوع کرونا در جهان بسیار پایین است، کره جنوبی رکورد زد.

در دیگر کشور‌های منطقه ازجمله ژاپن و اندونزی هم شمار مبتلایان رو به افزایش است. درشهر سیدنی استرالیا، محدودیت‌ها دوباره برقرار شده است.

در هند هم تعداد مبتلایان از مرز ده میلیون نفر گذشته و در امریکا هم در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۲۰۰ هزار نفر مبتلا شدند و حدود ۲۶۰۰ نفر فوت کردند.

بیمارستان‌های بسیاری، از بیمار پر شده اند. در برخی بیمارستان‌ها بیماران در راهرو‌ها و چادر‌ها درمان می‌شوند.

آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد حداقل ۲۷۵ هزار زندانی در سراسر امریکال به ویروس کرونا آلوده شده اند و بیش از ۱۷۰۰ نفر فوت کرده اند.

روزنامه انگلیسی گاردین هم با اشاره به صف‌های طولانی در کنار مراکز توزیع غذای رایگان برخی ایالت‌ها از جمله تگزاس و پنسیلوانیا گزارش داده وقتی مهلت تعلیق تخلیه خانه‌ها که مراکز بیماری و کنترل بیماری‌ها تعیین کرده اند دو هفته دیگر منقضی شود، افراد زیادی باید خانه‌های خود را تخلیه کنند.  

امتناع ترامپ از پذیرش شکست / تلاش رئیس جمهور آمریکا برای ابطال انتخابات

رئیس جمهور آمریکا همچنان برای ابطال نتایج انتخابات تلاش می‌کند.
بنوشته نیویورک تایمز، دونالد ترامپ در حال بررسی انتصاب سیدنی پاول عضو سابق تیم حقوقی خود، به سمت بازرس ویژه در امور بررسی تقلب در انتخابات است تا بتواند از این طریق، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را به چالش بکشد.

این روزنامه همچنین از دیدار رئیس جمهور آمریکا با مشاور امنیت ملی سابقش در کاخ سفید خبر داد و نوشت:​ ترامپ از مایکل فلین خواسته به ایده حکومت نظامی برای برگزاری مجدد انتخابات بپردازد. البته ترامپ با حمله لفظی به نیویورک تایمز، این خبر را تکذیب کرده، اما با طرح دوباره موضوع تقلب در انتخابات از جمهوریخواهان خواسته برای تغییر نتیجه، با دموکرات‌ها بجنگند.

به هرحال، با وجود امتناع ترامپ از پذیرش شکست و تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات، ​ واشنگتن پست در گزارشی آورده بسیاری از دستیاران رئیس جمهور آمریکا مخفیانه به دنبال شغل جدید و خروج از کاخ سفید هستند.

بایدن، هم که در حال چیدمان کابینه بعدی دولت آمریکاست، با معرفی گزینه پیشنهادی خود برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، از تلاش برای بازگشت این کشور به توافق آب و هوایی پاریس و همچنین رسیدن به توافقی درباره مهاجرت، سخن گفته است 

حمله سایبری به آمریکا / تناقض گویی در دولت ترامپ

دولت آمریکا درباره حملات سایبری به وزارت خانه‌ها و نهاد‌های دولتی این کشور تناقض گویی می‌کند.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته این حمله شدیدترین حمله سایبری در تاریخ آمریکاست، اما ترامپ می‌گوید:​ این هک سایبری آنقدر‌ها هم اهمیت ندارد و همه چیز تحت کنترل دولت است.

اینکه چه کسی پشت این حمله سایبری قرار دارد، هم، باعث اختلاف بین نهاد‌های اطلاعاتی و سیاسیان آمریکا شده است.

منتقدان ترامپ می‌کوشند روسیه را متهم و ترامپ را تضعیف کنند و ترامپ هم با مطرح کردن نام چین، قصد دارد روابط پکن ـ واشنگتن در دولت بایدن را از هم اکنون تخریب کند. در این حمله سایبری، دستکم ۶ وزارتخانه آمریکا، از جمله وزارت امنیت داخلی این کشور، هدف قرار گرفته است.  

اعتراض‌ها به نخست وزیر رژیم صهیونیستی شش ماهه شد

صهیونیست‌های معترض، کناره گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت به دلایل فساد و نحوه مدیریت در مقابله با همه گیری کرونا را خواستارند.

ادامه حمله و انفجار در افغانستان

افغانستانی‌ها آخرین روز پاییز را هم با صدای انفجار به اولین شب زمستان تحویل دادند. انفجار در غرب کابُل، ۹ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

وزارت کشور افغانستان با اشاره به اینکه انفجار انتحاری بوده است، اعلام کرد، هدف، خودروی حامل خان محمد، عضو مجلس نمایندگان افغانستان بوده است که در این حادثه زخمی شد. همچنین انفجار‌های دیگر امروز در کابل و استان‌های هلمند، ننگرهار، لوگر و بدخشان دستکم ۱۷ کشته و زخمی برجای گذاشت.  

بارورسازی زمین‌هایی که به نظر عقیم می‌آمدند

حکایت کشت بر روی زمین‌هایی که ظاهرا دخل و خرجشان بهم نمی‌خورد، اما یک کشاورز خوش ذوق، دخل و خرج آن‌ها رو باهم هماهنگ کرده است.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha