اخبار «فراخوان مشمولان خدمت سربازی» را در خبر ساعت ۹ امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۳۰- ۱۱:۱۸

روزِ پرستار

امروز پنجمِ جمادیُ‌الاول، روزِ ولادت باسعادت ِبانویِ قهرمانِ کربلا، حضرت زینبِ کبری (سلام الله علیها) و روزِ پرستار، است .

ایران، اولین کشور با روند نزولی کرونا

با کنترل بیماری کرونا، در ایران، دیگر شهری با وضع قرمز ِ کرونایی وجود ندارد.

ایران، اولین کشوری است که خبرهای امید بخشی، از روند نزولی ِآمار مبتلایان، و فوتی های کرونایی، در آن به گوش می رسد.

میزان ابتلا به کرونا، و فوتی های آن در ایران ، همچنان نزولی، و نوید دهندهء کنترل، و مهار بیماری است.

بطوریکه دیروز، از تعداد بیماران ِجدیدِ کروناییِ شناساییِ شده، فقط حدود 12 درصد، نیاز به بستری شدن داشتند.

یک ماه گذشته هم، که بیش از هزار و 500 تختِ مراقبتِ ویژه، پرُ از بیمار کرونایی بود، اما امروز، کمتر از 500 تخت پر است.

تعداد شهرهای قرمز به صفر رسید

ستاد ملی مقابله با کرونا: تعداد شهرهای قرمز به صفر رسیده است. ۲۰۵ شهر ، وضع نارنجی، و ۲۴۳ شهر هم، وضع ِزرد دارند.

امروز و در شب یلدا نیز، مثل دیروز، تمام مشاغل، به جز شغل های گروه یک، ساعت 18 تعطیل، و منع ترددِ شبانه، بجای ساعت 21، از ساعت 20 اجرا می شود.

این محدودیتِ شب یلدایی، علاوه بر شهرهای نارنجی، در شهرهای زرد نیز، اجرا خواهد شد. اما از فردا، اول دی، همچنان منع تردد ِشبانه از ساعت 21 تا 4 صبح ، و حضور 50 درصدیِ کارکنانِ دستگاه هایِ غیرضروری، اجرا می شود.

تاکید بر حمایت از پرستاران، پیگیری خواسته هایِ به حقِ آنها

رئیس مجلس، بر حمایت از پرستاران، و پیگیری مطالبات، و خواسته هایِ به حقِ آنها تاکید کرد.

بمناسبت روز پرستار، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از شماری از خانواده های شهدای مدافع سلامت، و دو تن از پرستاران قدردانی کردند.

دکتر قالیباف، به مناسبت میلاد حضرت زینب (س)، و روز پرستار، در پیامی ویدئویی، در فضای مجازی خطاب به پرستاران،گفت: مصمم هستیم، حمایتی از شما انجام دهیم، و برای ایجاد امنیت شغلیِ شما لحظه ای درنگ، نمی کنیم.

با نزولی شدن آمار کرونا، همزمان با میلاد حضرت زینب کبری (س)، و روز پرستار، جمعی از پرستاران و مدافعان سلامت،فرصت کردند تا به همراه خانواده هایشان، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا، (ع) ، بروند.

در آئین های مختلف هم، از مقام پرستاران و جانفشانی ِمدافعان سلامت، در خطِ مقدمِ مقابله با کرونا، تجلیل و قدردانی شد. 

یلدایی متفاوت

شب یلدا، ثبت یونسکو می شود. بگفتهء سخنگوی وزارت امور خارجه، سال آینده، شب یلدا را، به عنوان میراث ناملموس منطقه در یونسکو به ثبت خواهیم رساند.

در آستانهء طولانی ترین شب ِ سال، و با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا، امسال، ایرانیان به یلدایی متفاوت، دعوت شدند. 

وزیر نفت ایران، امروز به روسیه سفر می کند

بیژن نامدار زنگنه قرار است، در این سفر، با معاون نخست وزیر، و وزیر انرژی روسیه دیدار، و دربارهء تازه ترین تحولاتِ بازار نفت گفتگو کند.

هفده روز پیش، کشور‌های اوپک، و اوپک پلاس، که ایران و روسیه هم، عضو آن هستند، در نشستی مجازی، توافق کردند از اول ژانویهء ۲۰۲۱ تولید نفت را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند. اوپک، و اوپک پلاس قصد دارند، در آینده، تولید را دو میلیون بشکه در روز، افزایش دهند.  

بدعهدی طرفهای برجام / نامه نماینده ایران در سازمان ملل به دبیرکل و رئیس شورای امنیت

واشنگتن، ناقض توافقنامهء هسته ای است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران، در سازمان ملل، در واکنش به گزارش اخیرِ دبیرکل، و رئیس دوره ایِ شورای امنیت، در نامه ای به آنها نوشت: آمریکا ناقض توافقِ هسته ای است، و ایران باید از مزایای اقتصادیِ برجام بهره مند شود.

آقای تخت روانچی همچنین، کاهش تعهدات هسته ای ایران را، نتیجۀ قهریِ نقضِ توافق، ازسوی دیگر طرفها ، و مطابق با حقوق ایران در برجام دانست، و با اشاره به بدعهدیِ اروپا برای ایجادِ سازوکارِ اینستکس افزود: این سامانه، پس از دوسال، باید کاراییِ خود را، به اثبات برساند.

پیش تر، دبیرکل سازمان ملل، بدون اشاره به بدعهدیِ طرفهای برجام به تعهداتشان، بطور یکجانبه، از ایران خواسته بود، به اجرای کاملِ برجام باز گردد.

آقای تخت روانچی همچنین، در واکنش به درخواستِ دبیرکل سازمان ملل از ایران، برای خویشتنداری در برابرِ ترورِ شهید فخری زاده افزود: این ترور، در کنار ترورِ سال گذشتۀ سردار سلیمانی، جنایتهای آشکار و تروریستی هستند، که باید بصورت صریح ، محکوم شوند. 

افزایش آلاینده های جوی

سازمان هواشناسی، امروز افزایش آلاینده های جوی را، برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت ، پیش بینی کرده است.

فراخوان مشمولان خدمت سربازی

سازمان وظیفه عمومیِ نیروی انتظامی، مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها، دیپلم و زیردیپلم، خود را معرفی کنند. مشمولان، حداکثر امروز، با مراجعه به پلیس+10، برگِ معرفی نامهء مشمولان به مراکز آموزش را دریافت، و برابرِ اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه ها

ثبت‌نام پذیرشِ بدون آزمونِ دانشجو از امروز آغاز شد. ثبت نام، و انتخاب رشته، اینترنتی است، و تا سوم دی ادامه دارد. پذیرش براساس سوابق تحصیلی برای نوبت بهمن است.

واریز سهمیه بنزین دی ماه

ساعت ۲۴ امشب، چهاردهمین مرحلهء واریزِ سهمیهء بنزینِ خودرو‌های ناوگان عمومی و شخصی، در کارت سوختِ رانندگان خودرو، همانند ماه گذشته شارژ می‌شود.

زلزله در آذربایجان غربی

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر، حوالی قطورِ آذربایجان غربی را لرزاند. عمق زمین لرزه ۵ کیلومتری زمین اعلام شده. ===== و...خرس پاندایی که، در باغ وحش مسکو با آدم برفی کشتی می گیرد.

تظاهرات علیه نتانیاهو / نتانیاهو به فسادِ گسترده، متهم است

هزاران تن از ساکنان سرزمینهای اشغالی در قدس و دیگر مناطق، علیه نتانیاهو تظاهرات کردند.

این تظاهرات، بیست و ششمین راهپیماییِ اعتراضیِ ساکنان سرزمین های اشغالی علیه نتانیاهو است. معترضان، استعفای نخست وزیر را بعلت سوء مدیریت، خواستارند. نتانیاهو به فسادِ گسترده، متهم است.

احتمال خروج بدون توافقِ انگلیس، از اتحادیهء اروپا، در پایان سال ۲۰۲۰

گفتگوهای انگلیس و اتحادیهء اروپا، درباره روابط تجاریِ پس از برگزیت، و آیندهء همکاریِ دو طرف، تاکنون بی نتیجه بوده است.

قرار است دو طرف، در ساعات اینده درباره سازوکارِ فعالیت کشتی های ماهیگیری تصمیم گیری کنند. انگلیس و اتحادیه اروپا، بر سر دسترسی به آبها، برای ماهیگیری و چگونگیِ سهمیه بندیِ کشتی های انگلیسی اختلاف دارند.

در پی تغییرات قریب الوقوع، در مقررات گمرکی، در بنادر انگلیس، در میانهء خروج کاملِ این کشور از اتحادیهء اروپا، کامیون های حمل بار، در جاده های منتهی به بندر دووِر (DOVER) در جنوب شرق انگلیس، و نزدیکترین بندر به فرانسه، در مسیری به طول سی و دو کیلومتر، صف کشیده اند. 

توسعه گلخانه، افزایش تولید محصول

توسعه مجتمع های گلخانه ای در خوزستان قطب کشاورزی کشور، با افزایش ۲۰۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در این استان ، پهنه گلخانه‌های خوزستان به ششصد و نود و هشت هکتار می‌رسد.

 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha