خبر «رهبرمعظم انقلاب اسلامی: مسئولان، قانون تعرفه گذاریِ خدمات پرستاران را، اجرا؛ و استخدام پرستاران را با جدیت دنبال کنند» را در خبر ۱۴ امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۳۰- ۱۵:۵۲

بخش اول :

بخش دوم :

رهبرمعظم انقلاب اسلامی: مسئولان، قانون تعرفه گذاریِ خدمات پرستاران را، اجرا ؛ و استخدام پرستاران را با جدیت دنبال کنند

رهبرمعظم انقلاب اسلامی، ضمن قدردانی از مجاهدتها و کار دشوار و بزرگ پرستاران در دوران کرونا: مسئولان، قانون تعرفه گذاریِ خدمات پرستاران را، اجرا ؛ و استخدام پرستاران را با جدیت دنبال کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز، در سخنان زنده و تلویزیونی به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار ، ضمن تبریک این روز به همه پرستاران، پرستار را، فرشته رحمتِ بیمار خواندند و گفتند: پرستاران عزیز ما در دوران کرونایی و در شرایطی بسیار دشوارتر و پراضطراب تر از شرایط معمولی ، کار بزرگی را به ثبت رساندند و صحنه ها و فعالیت هایی را به نمایش گذاشتند، که حقیقتا اعجاب انگیز است.

 

قول وزیر بهداشت به استخدام بیست هزار پرستار تا آخرسال/ درج پنجاه درصد، فوق‌العاده ویژهء پرستاران از امروز، در احکام حقوقی 

روز پرستار، امسال حال و هوای خاص‌تری دارد؛ چون کادر درمان و در راس آنها پرستاران، نزدیک به دَه ماه است در خط مقدمِ مبارزه با ویروس کرونا هستند و حتی شماری از آنان، در همین مسیر، جان خود را تقدیم کردند.

از این رو ، مراسم مختلفِ قدردانی از زحمات و فداکاری پرستاران در سراسر کشور، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

سخنگوی دولت با حضور در بیمارستان شهید لواسانی گفت:تصمیم گرفته شده که حقوق پرستاران افزایش 50 درصدی فوق العاده ویژه داشته باشد.

وزیر بهداشت هم با حضور در بیمارستان مسیح دانشوری تهران، ضمن قدردانی از پرستارها، از اورژانس جدیدِ ویژه بیماران کرونایی رونمایی کرد.

همچنین آقای نمکی با بیان اینکه از امروز، فوق‌العادهء ویژه، در احکام جامعه پرستاری لحاظ می‌شود، گفت :علاوه بر کارانه، فوق العاده ویژهء دیگری برای پرستارانِ بخش کرونا در نظر گرفته شده.

وزیر افزود، تا پایان سال، ۲۰ هزار پرستار استخدام خواهند شد که پرستاران شرکتی یا قرارداری در بیمارستانها و بخصوص پرستاران بخش های کرونا در اولویت اند.

رئیس ستاد کل نیروی های مسلح هم، که از خانواده شهدای سلامت و پرستاران نمونهء بیمارستانها و مراکز درمانی نیروهای مسلح تجلیل می کرد، گفت: با مجاهدتی همانند دوران دفاع مقدس، وضع ایران در مقابله با کرونا، از بسیاری از کشورهایی که گرفتار تحریم های ظالمانه نیستند، بهتر است.

وزیر دفاع هم، برای تجلیل از زحمات و تلاشهای پرستاران به بیمارستان شهید چمران رفت.

امیر حاتمی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ ، بسته بیمه تکمیلیِ سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح با پوشش بیشتر و جامع‌تری ارائه خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان هم ، از هدیه ۸ و نیم میلیارد تومانی بنیاد به پرستاران و کادر درمان خبر داد.

 

آمار کرونا؛ ۳۰ آذر

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از ظهر دیروز تا امروز 6 هزار و 312 بیمار جدید کرونایی در کشور ، شناسایی شدند. در همین مدت 177 نفر از بیماران کرونایی هم فوت کردند. 5 هزار و 563 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضع شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تجربه ای متفاوت در یلدای امسال

باهم اما جدا از هم! یلدا، رسمی کهن، که سالیان سال، مناسبتی بود برای دورهمی اقوام و خانواده‌های ایرانی، اما امسال، ویروس کرونا، باعث شده این دورهم جمع شدنها، دیگر به آن صورت نباشد و مردم، جور دیگری جویای احوال یکدیگر بخصوص پدربزرگها و مادربزرگها باشند.

امشب، زمان مهمی برای حفظ مهار ویروس

موج سوم کرونا، با اِعمال محدودیت ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مهار شده و امشب، زمان مهمی برای حفظ مهار ویروس است.

محدودیتهای دو روزه که شامل محدودیت تردد خودروها از ساعت 8 شب تا 4 صبح و تعطیلی اصناف از ساعت 18، امشب هم، با قوت اجرا می شود.

معاون وزیر بهداشت ،​با اشاره به جایگاه سی وسوم ایران در جدول کرونای جهانی گفت: با وجود همه موفقیت‌ها در کنترل و کاهش بیماری و مرگ ومیر، با کوچکترین غفلتی، کرونا می تواند روند صعودی بگیرد.

کمک به پرستاران واگذاری دستگاه های اکسیژن ساز ایرانی

۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی، به جمعیت هلال احمر، اهدا شد. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در مراسم واگذاری و تحویل این ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی، که با منابع ۶ میلیارد تومانی از محل کمک های بشروستانهء کمیته بین المللی صلیب سرخ تهیه شده است ، گفت : این دستگاه ها ، ساخت یک شرکت دانش بنیان داخلی و جوانان ایرانی است که بخشی از نیاز بیماران را، برطرف می کند.

معاون دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران، با بیان اینکه تحت تاثیر ساخت دستگاههای اکسیژن ساز، به شکل کاملا بومی در ایران قرار گرفته است، گفت، این ظرفیت، در سایر کشورهای منطقه وجود ندارد. 

ضرورت پاسخ به مطالبه مردم با افزایش کیفیت خودرو

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بسته اجرایی جهش تولید در صنعت خودرو با محورهایی نظیر افزایش تولید و رقابتی کردن صنعت خودرو بر مبنای سرفصلهای تولید، برطرف کردن موانع اقتصادی و شیوه قیمت گذاری محصولات شرکت های خودروساز، افزایش شمارگان تولید و بهینه سازی، ایجاد آرامش در بازار خودرو و حذف رانت و واسطه گری مطرح و بررسی شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ارزش افزوده بازار خودروسازی و صنایع عظیم وابسته به آن، بخش بزرگی از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص داده است، گفت: کیفیت خودرو مطالبه مردم است که باید با هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم، به توقع و انتظارات، به نحو مطلوبی پاسخ داد.

آقای روحانی همچنین با اشاره به لایحه بودجه افزود دولت تلاش دارد در کنار فراهم آوردن زمینه های رشد درآمدهای کشور، هزینه ها را مدیریت کند.

اتحاد و همکاری قوا، رمز رفع مشکلات مردم

رئیس مجلس شورای اسلامی، در ابتدای نشست علنی مجلس، با تاکید بر حمایت مجلس از مردم در برابر مشکلات اقتصادی، گفت، مجلس با همراهی دولت، ارقام بودجهء سال آینده را ، واقعی خواهد کرد.

آقای قالیباف، ضمن تبریک روز پرستار افزود: نمایندگان خود را موظف میدانند، تمام ظرفیت های مجلس را، برای پیگیری مطالبات پرستاران بکار بگیرند.

در بخش مصوبات هم ، اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، مهمترین مصوبه نمایندگان بود که شرایط اختصاصی و عمومی داوطلبانِ ریاست جمهوری را، مشخص کردند.

دانشجو شدن بدون کنکور/ ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش بر اساس معدل

ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، برای دوره بهمن آغاز شد.

در این مرحله قرار است ، برای ظرفیت های رشته - ‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری تکمیل نشده است، پذیرش براساس معدل کتبی دیپلم صورت گیرد. ثبت‌نام و انتخاب رشته اینترنتی، تا چهارشنبه ادامه دارد.

دفترچه راهنما ، از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش در دسترس قرار می گیرد. آخرین مهلت ثبت نام کارشناسی ارشدِ بدون آزمون دولتی و آزاد هم، امشب است. 

بانک مرکزی پایان ادغام شش بانک

ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح به پایان رسید . رئیس کل بانک مرکزی گفته صبح امروز با برگزاری مجمع بانک انصار، آخرین بانک نیز در بانک سپه ادغام شد و پروژه بزرگ ادغام بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، حکمت، قوامین و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه, به پایان رسید. این ادغام، دو و نیم سال زمان برد .

گزارش جهش تولید- کارخانه های بی هویت

تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل بدهی به بانکها و یا کمبود مواد اولیه را شنیده بودیم، اما تعطیلی به دلیل بی هویتی را، در این گزارش پیگیری خواهیم کرد. خبرنگار ما در اراک، به قطب صنعتی شهر رفته و روایتگر این ماجرا شده است . . 

افزایش سرمایه‌گذاری خارجی 

وزارت صمت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در ۸ ماههء امسال، بیش از ۷۱ درصد افزایش داشته است.

تعداد طرح های صنعتی، معدنی و تجاریِ مصوب، ۷۵ فقره بوده و میزان کل سرمایه گذاری خارجی، یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار بوده است. 

ارزیابی ایران از قطعنامه 2231 / نامه تخت روانچی به دبیرکل و رئیس دوره ای شورای امنیت

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به دبیرکل و رئیس دوره ای شورای امنیت، با تشریح ارزیابی ایران از گزارش اخیر دبیر کل درباره قطعنامه 2231 ، بر لزوم عمل اروپاییها به تعهد برجامی خود تاکید کرد.

آقای تخت روانچی با اشاره به بخشهایی از گزارش دبیرکل، واشنگتن را ناقض فاحش توافقنامه هسته ای دانست و بر لزوم بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام اشاره کرد.

سفیر کشورمان همچنین کاهش تعهدات هسته ای ایران را نتیجه قهری نقض توافق از سوی دیگر طرف ها و مطابق با حقوق ایران در برجام عنوان کرد.

وی با اشاره به وعده کشورهای اروپایی برای تضمین ادامه روابط اقتصادی پیش بینی شده در برجام با ایران و ایجاد سامانه اینستکس افزود: این سامانه پس از دوسال باید کارایی خود را به اثبات برساند.

آقای تخت روانچی نحوه طرح موضوع ترور شهید محسن فخری زاده در گزارش دبیرکل را هم به هیچ عنوان کافی ندانست و افزود: این ترور در کنار ترور سال گذشته سردار سلیمانی، جنایت های آشکار و تروریستی هستند که باید بصورت صریح و بدون لکنت زبان محکوم شوند. 

مبتلایان به کرونا در جهان، از مرز 76 میلیون و هفتصد هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به کرونا در جهان، از مرز ۷۶ میلیون و هفتصد هزار نفر گذشت. تعداد فوتی‌ها هم، به یک میلیون و ۶۹۳ هزار نفر رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۶۱۳ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند و حدود ۱۱ هزار نفر، فوت کردند. حدود یک سوم مبتلایانِ جدید در امریکا ثبت شده. حدود ۲۶۰۰ امریکایی هم، فوت کردند.

همزمان در امریکا، اجرای برنامه تزریق واکسن کرونا در برخی مناطق، ازجمله یکی از بیمارستان‌های شیکاگو و درمانگاهی در آلاسکا، بدلیل بروز حساسیت در افرادی که واکسن تزریق کرده بودند، متوقف شد.

 در اروپا باوجود اجرای مقررات قرنطینه در روسیه، آلمان ، هلند ، سوئد و فرانسه، تعداد مبتلایان افزایشی است.

پس از شناسایی نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس، دولت هلند اعلام کرد ،پروازها را از انگلیس، ممنوع کرده است.

دولت صربستان هم ، ورود به این کشور در تعطیلات سال نو را، محدود کرد.

در ایتالیا ، بدنبال وخامت اوضاع اقتصادی پس از بحران کرونا ، صف های طولانی، مقابل محلهای توزیع غذا در برخی شهرها ، از جمله شهر میلان شکل گرفته است.

در انگلیس هم، با افزایش روزانهء شمار مبتلایان به بیش از 27 هزار نفر، دولت، مقررات سختی را از امروز به اجرا گذاشته است.

 پافشاری ترامپ بر وقوع تقلب / درخواست از جمهوریخواهان برای تغییر نتیجه

توئیت های پساانتخاباتیِ رئیس جمهور آمریکا درباره تقلب گسترده در انتخابات و تلاش هایش برای بازگرداندن نتیجه، ادامه دارد. دونالد ترامپ در توئیتی، پیروزی بایدن در انتخابات را، بزرگترین دروغ سال خواند و نوشت:​ بایدن در همه ایالت های خاکستری، با اختلاف زیاد باخته، و صدها هزار برگه رای را در این ایالت ها، دور ریخته است.

ترامپ، سیاستمداران جمهوریخواه را هم، احمق های ضعیف خطاب کرد و از آنها خواست ، بجنگند و پیروزی بزرگی را که از آنها دزدیده شده، باز پس گیرند.

با این حال بایدن،​ با معرفی گزینه پیشنهادی خود برای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، از تلاش برای بازگشت این کشور به توافق آب و هوایی پاریس سخن گفت. بایدن در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور مکزیک هم گفت:​ برای رسیدن به توافقی درباره مهاجرت، تلاش خواهد کرد. 

 حمله سایبری به آمریکا / اتهام زنی از روسیه تا چین

در بحبوحه ماجراهای انتخاباتی در آمریکا، رئیس جمهور آمریکا با رد تلویحی اظهارات وزیرخارجه اش، حمله سایبری به نهادهای دولتی این کشور را کم اهمیت خواند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته بود:​ این حمله شدیدترین حمله سایبری در تاریخ آمریکا و کار روسیه است، 

اما ترامپ در توئیتی نوشته:​ این هک سایبری در رسانه های خبری جعلی، بسیار بزرگتر به نظر می رسد تا در واقعیت.

ترامپ ادعاها درباره دست داشتن روسیه در این حمله را هم به نوعی زیرسوال برد و گفت:​ برخلاف آنچه برخی از سیاستمدان می گویند،​ این حمله می تواند کار چین باشد.

بین نهادهای اطلاعاتی و سیاسیون امریکا درخصوص اینکه چه کسی پشت این حمله سایبری است اختلاف وجود دارد. منتقدان ترامپ ، می کوشند روسیه را متهم و ترامپ را تضعیف کنند و ترامپ هم با مطرح کردن چین می کوشد جوبایدن را زیر سوال ببرد و تضعیف کند. حتی گفته می شود کاخ سفید بیانیه ای درخصوص دخالت روسیه در این ماجرا آماده کرده بوده که دقایقی قبل از انتشار، از آن منصرف شده است.

در این حمله سایبری، دستکم 6 وزارتخانه آمریکا، هدف قرار گرفته است. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته به کسانی که در حمله سایبری دست داشته اند به شکل مناسب پاسخ خواهیم داد. روسیه اتهام زنی آمریکایی ها را رد کرده است. 

اعتراضها علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ششمین ماه رسیده.** صهیونیستهای معترض ، کناره گیری بنیامین نتانیاهو از قدرت به دلایل اتهامات فساد و نحوه مدیریت مقابله با همه گیری کرونا را خواستارند.

  حمله و انفجار در افغانستان

امروز هم صدای انفجار در افغانستان بلند بود.

انفجار در غرب کابُل ، هشت کشته و پانزده زخمی برجای گذاشت. وزارت کشور افغانستان با اشاره به اینکه انفجار انتحاری بوده است، اعلام کرد، هدف، خودروی حامل خان محمد، عضو مجلس نمایندگان افغانستان بوده است که در این حادثه زخمی شد. انفجاری هم در مسیر کاروان نیروهای نظامی در ولایت هلمند، گزارش شد.  

  گزارش باغ های پربرکت 

کشت بر روی زمین هایی که دخل و خرجش بهم نمی خورد و حالا یک کشاورز خوش ذوق دخل و خرج را با هم هماهنگ کرده را در گزارشی از گرگان با عنوان باغ های پربرکت مشاهده کنید .

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha