اخبار « ممنوعیت دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از سال ۱۴۰۰» را در خبر علمی و فرهنگی پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۱- ۰۸:۱۱

تأکیدِ رهبرِ معظم انقلاب اسلامی بر اجرای قانونِ تعرفه‌گذاریِ خدمات و استخدامِ پرستاران

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در سخنان زنده و تلویزیونی، به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، ضمن تبریکِ این روز به همه پرستاران ، پرستار را فرشته ی رحمتِ بیمار خواندند و گفتند: پرستارانِ عزیزِ ما در دوران کرونایی و در شرایطی بسیار دشوارتر و پراضطرابتر از شرایطِ معمولی، کار بزرگی را به ثبت رساندند و صحنه ها و فعالیتهایی را به نمایش گذاشتند که حقیقتاً اعجاب انگیز است.
 

پرستاران در خط مقدم نبرد بی امان با کرونا

دستیابی به واکسنِ کرونا ، امیدها را برای پایانِ روزهای کرونایی و محدودیت های آن ، افزایش داد . نبردی بی امان میانِ بیماری و دانشِ بشری. نبردی که البته همچنان ادامه دارد و بی شک ، پرستاران به عنوان عضوی از کارکنانِ درمان در خط مقدمِ آن هستند. 
 

ممنوعیت دوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از سال ۱۴۰۰

دبیرخانه ی شورای سنجش و پذیرشِ دانشجو، پذیرشِ دانشجو به شیوه ی فراگیر را در مقطع کارشناسیِ ارشدِ دانشگاه پیام‌نور از سال ۱۴۰۰ ممنوع کرد.
 
براساسِ اطلاعیه ای که در درگاه اینترنتیِ سازمان سنجش منتشر شده ، براساس مصوبه ی جلسه دهمِ آبانِ شورای سنجش و پذیرشِ دانشجو، امسال آخرین باری است که به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسیِ ارشدِ دانشگاه پیام نور دانشجو پذیرش می شود.
 
براساسِ اطلاعیه منتشر شده، از سال ۱۴۰۰ این نوع پذیرش ، با توجه به مغایرت با «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلاتِ تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالیِ کشور» لغو می شود.
 
در این اطلاعیه تأکید شده است: هیچ موسسه ای مجاز نیست برای داوطلبان، دوره های فراگیر ، برگزار کند و در صورت مشاهده ی هر نوع فعالیت ، برخورد قانونی ، صورت خواهد گرفت. 

ساخت فرستنده سیار موج متوسط AM

مهندسی ، در بوشهر ، فرستنده ی سیارِ رادیویی طراحی کرده که می تواند هنگام بروزِ بحران از قطع شدنِ پخشِ برنامه ها جلوگیری کند. طراحِ این فرستنده ی سیار ، برنده جایزه ی ویژه و تندیسِ اجلاسِ فناوریِ رسانه نیز شد. 

حمایت اوقاف از دانش بنیان ها

رئیس سازمانِ اوقاف از آمادگی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد. به گفته حجت الاسلام خاموشی، سازمانِ اوقاف برای تجاری سازیِ محصولاتِ فناورانه از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

تجلیل از پژوهشگران برگزیده در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

سازمان فرهنگ و ارتباطاتِ اسلامی در مراسمی از رایزنانِ برگزیده در حوزه های پژوهشی ، تجلیل کرد.
در این مراسم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به صورت مجازی حضور داشت، آقای مجتبی دمیرچی‌لو به عنوان پژوهشگرِ برگزیده ی وزارت امور خارجه معرفی شد.
 
همچنین آقای محمدعلی ربانی نویسنده کتابِ شیعه در اندونزی نیز تجلیل شد. دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در عراق به قلمِ خانمِ پریسا پورعلی هم به عنوان مقاله برتر ، انتخاب شد. در این برنامه همچنین از کتاب‌های پژوهشیِ تازه منتشر شده ی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه رونمایی شد. 

گزارشی از وبینار اهمیتِ زبان و ادبیات فارسی

وبینارِ اهمیتِ زبان و ادبیات فارسی با مشارکت بنیاد سعدی، رایزنیِ فرهنگیِ سفارت کشورمان در ایتالیا و انجمن فرهنگیِ امام علی (ع) در کشورهای ایتالیا و سوییس برگزار شد. جزئیات این وبینار را در گزارشی در این بخش خبری مشاهده کنید.

یلدای بی بلا

کرونا ، دورهمیِ یلدای امسالِ ایرانی ها را به دور از همی تبدیل کرده است. دور از همی ای که نه ، نشانه ای از بی مهری بلکه نشانه ای از علاقه مندی به سلامتِ کسانی است که بودنشان برای ما مهم است. 
 

مرمت حمام شاهزاده‎ها از آثار دوران صفویه

۲۱ بنای تاریخیِ دوره صفویه در اصفهان مرمت شدند. حمام شاهزاده ها یکی از همین بناهای مرمت شده است. 

پرندگان مهاجر در تالاب های چهارمحال و بختیاری

بیش از ۱۱۰ هزار پرنده ی مهاجر، با هزاران کیلومتر ، پرواز ، خود را به تالاب های استان چهارمحال و بختیاری رسانده اند. گشت زنیِ شبانه روزیِ محیط بانان، این تالاب ها را برای پرندگانِ مهاجر، به محیطی امن بدل کرده است.
 

نخستین یادواره تولیدات رسانه ای مکتب شهید سلیمانی

نخستین یادواره ی تولیداتِ رسانه ایِ مکتبِ شهید سلیمانی در خوزستان آغاز بکار کرد. از دو هزار اثرِ ارسالی به این یادواره ، ۶۲۷ اثر به مرحله داوریِ نهایی راه یافته اند. 

ساخت مدرسه با پویش آجر به آجر

ساخت نخستین مدرسه ی خیرساز درمناطقِ محروم و روستاهای بدونِ مدرسه در خراسان رضوی با پویشی به نامِ آجر به آجر  آغاز شد.
 

«اخبار تصویری خبر علمی و فرهنگی ؛ ۳۰ آذر »

بجنورد- رونق پرورش گل‌های آپارتمانی
پرو- آثار باستانی 
ماچوپیچو فرانسه - داوم ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه و ۳۳ ثانیه‌ای در یخ
فیجی- خسارت‌های طوفان با ۴ کشته
برزیل- پاکسازی ساحل دریا از زباله
خراسان شمالی- مه غلیظ و تصادف زنجیره‌ای در محور آشخانه
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha