اخبار «افزایش پنجاه درصدی حقوق پرستاران» را در خبر ۲۲ شبکه ۳ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۱- ۰۸:۱۶

پیام رهبر انقلاب به مسئولان در سخنرانی به‌ مناسبت روز پرستار؛ شرایطی فراهم کنید که پرستاران آسوده خاطر کار کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی، به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار، ضمن تبریک این روز به همه پرستاران، پرستار را فرشته رحمت بیمار خواندند.
 

افزایش پرداختی بخش درمان از اسفند ماه به دو ونیم برابر 

رئیس جمهور، در آیین بزرگداشت روز پرستار، با بیان اینکه کادردرمانی کشور به عنوان مدافعان سلامت، در خط مقدم مقابله با کرونا، نمره خوبی گرفتند گفت: پرداختی بخش درمان، براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، از اسفند سال گذشته تاکنون، دو ونیم برابر افزایش داشته است.
رئیس جمهور در این مراسم همچنین با اهدای لوح از یک خانواده شهید مدافع سلامت قدردانی کرد.
 

افزایش پنجاه درصدی حقوق پرستاران 

همچنین معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت از افزایش پنجاه درصدی حقوق پرستاران از فردا خبر داد و گفت: با افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران از اول فروردین امسال، درمجموع در نه ماه گذشته، صددرصد به حقوق پرستاران اضافه می شود.
 

تا آخر سال ۲۰ هزار پرستار استخدام می شوند

افزایش حقوق وزیر بهداشت، هم در مراسم افتتاح واحد جدید اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری از استخدام بیست هزار پرستار تا آخر سال خبر داد و گفت: نیروهای شرکتی یا قرارداری، بخصوص پرستاران بخشهای کرونا در اولویت این استخدام هستند.
 
رئیس بنیاد مستضعفان هم در دیدار با وزیر بهداشت، از هدیه هشت ونیم میلیارد تومانی این بنیاد به پرستاران و کادر درمان، همزمان با روز پرستار خبر داد.
 
پرستاران، روایتگران این روزهای سخت شیوع کرونا، که جامعه، حالا، بیشتر از قبل قدردانشان هستند.

شیوه قیمت گذاری محصولات شرکتهای خودروساز 

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بسته اجرایی جهش تولید در صنعت خودرو، برطرف کردن موانع اقتصادی و شیوه قیمت گذاری محصولات شرکتهای خودروساز، افزایش شمارگان تولید و بهینه سازی، ایجاد آرامش در بازار خودرو و حذف رانت و واسطه گری مطرح و بررسی شد. 

بررسی شرایط داوطلبان انتخابات 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز، با ماده یک طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری موافقت و شرایط اختصاصی و عمومی داوطلبان این انتخابات را مشخص کردند.

تعیین شرط سنی حداقل ۴۰ سال تمام و حداکثر ۷۰ سال تمام، نداشتن تابعیت و اقامت یا گرین کارت کشورهای دیگر در گذشته و حال و لزوم داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن، از مواردی است که با اصلاح قانون انتخابات، به شرایط داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری اضافه شده است.

در این جلسه، رئیس مجلس در نطق پیش از دستور، با تاکید بر لزوم همکاری قوا در جهت حفظ اتحاد ملی، گفت: حفظ منافع مردم باید اصلی مشترک میان مسئولان باشد.

افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در هشت ماهه امسال

با اعلام وزارت صنعت، میزان سرمایه‌گذاری خارجی در هشت ماهه امسال، با یک هزار و ۲۲ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از هفتادویک درصد افزایش داشته است.

واشنگتن ناقض فاحش برجام است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در تشریح ارزیابی ایران از گزارش اخیر دبیر کل این سازمان درباره قطعنامه ۲۲۳۱، در نامه به آنتونیو گوترش نوشت: واشنگتن ناقض فاحش برجام است، اروپا به وعده هایش درباره تضمین ادامه روابط تجاری با ایران عمل نکرده و کاهش تعهدات هسته ای ایران، پاسخ قانونی و حقوقی به این بدعهدی هاست.

آقای تخت روانچی همچنین با انتقاد از نحوه طرح موضوع ترور دکتر فخری زاده در گزارش دبیرکل سازمان ملل، تاکید کرد: این ترور در کنار ترور سردار سلیمانی، جنایتهای آشکاری است که باید صریح و بدون لکنت زبان محکوم شود.

با غفلت ممکن است شرایط کرونایی دوباره قرمز شوند

 سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: تعداد بستری ها در بیمارستانها تا ۴۰ درصد کاهش داشته، اما دویست و پنج شهرستانی که در وضعیت نارنجی هستند، با غفلت و رها کردن شیوه نامه های بهداشتی ممکن است دوباره قرمز شوند.

گلایه مردم از گرانی میوهای شب یلدا

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه می گوید میوه‌های مختلف با قیمت‌های مناسب بدون هیچ کمبودی برای شب یلدا تامین شده است این در حالی است که مردم از گرانی میوهای شب یلدای امسال گلایه دارند.

بانک انصار در سپه ادغام شد

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، با ادغام بانک انصار در بانک سپه، طرح ادغام شش بانک و موسسه نظامی در این بانک بسته شد. پیش از این، بانکهای مهر اقتصاد، حکمت، قوامین و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شده بودند.

آجرهای لعاب‌دار منسوب به قلایچی بوکان به کشور بازگشت

وزیر میراث فرهنگی از بازگرداندن آجرهای لعاب‌دار منسوب به قلایچی بوکان از سوئیس به کشورمان خبر داد و گفت: این مجموعه که شامل ۴۹ قطعه می‌شود، متعلق به سده هفتم و هشتم پیش از میلاد است و اوایل انقلاب به شکل غیرمجاز از کشور خارج شده بود.

ترامپ : پیروزی جو بایدن در انتخابات، دروغ بزرگ سال 

رئیس جمهور فعلی آمریکا، در توییتی، پیروزی جو بایدن در انتخابات را، دروغ بزرگ سال خواند. در همین حال، روزنامه نیویورک تایمز از تصمیم ترامپ برای انتصاب سیدنی پاول، عضو سابق تیم حقوقی اش، به سمت بازرس ویژه بررسی تقلب و تخلفات انتخاباتی، با هدف تغییر نتیجه انتخابات خبر داد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت هم مدعی شده، ترامپ درحال بررسی گزینه نظامی و وارد کردن ارتش به فرایند تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. 

اعتراضات گسترده در مناطق مختلف قدس اشغالی

به گزارش روزنامه عبری "هآرتص"، هزاران شهرک نشین صهیونیست، بار دیگر با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف قدس اشغالی از جمله تل آویو، خواستار برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند. از آغاز سلسله تظاهرات صهیونیستها علیه نتانیاهو به دلیل پرونده های متعدد فساد و ناکارامدی مدیریتی، شش ماه می گذرد.

«اخبار ورزشی؛ ۳۰ آذر»

افتتاح ساختمان اداری فدراسیون کشتی

ساختمان اداری جدید فدراسیون کشتی افتتاح شد. در این مراسم از منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی آزاد و محمد بنا سرمربی تیم ملی فرنگی به عنوان دو چهره تأثیرگذار و ماندگارِ کشتی ایران تجلیل شد.

چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۰ چهارم شد

هادی چوپان نماینده سنگین وزن پرورش اندام کشورمان در رقابت‌های مسترالمپیا ۲۰۲۰ چهارم شد.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال؛ ۱۰ اسفند

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای انتخاب پست های هیئت رئیسه این فدراسیون یکشنبه 10 اسفند در تهران برگزار خواهد شد.

تجلیل فدراسیون هندبال از مدافعان سلامت

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از دو مدافع سلامت تجلیل کرد.

کمک های مومنانه بسیج و ورزش شهرداری تهران

به مناسبت روز پرستار و شب یلدا، کمک های مومنانه سازمان های بسیج و ورزش شهرداری تهران به زوج های جوان نیازمند اهدا شد

کمیل قاسمی، حسن رحیمی و رسول خادم قهرمانان کشتی، در قالب موسسه خیریه خادمین علی ابن ابیطالب (ع) با حضور در میان قشرهای کم برخوردار تهران اقلام مورد نیاز را توزیع کردند .

نقل و انتقال والیبالی ها

با آمدن فرهاد قائمی به تیم والیبال لبنیات هراز آمل، حمزه زرینی، از این تیم جدا شد. مرصاد آقاجانی هم رضایت نامه اش گرفت و به هورسان رامسر پیوست .

تیم والیبال آذرباتری ارومیه با محمدامین حیدری و امیر افشار بازیکنان پیشین شهروند اراک و حسین مژدهی بازیکن سابق تیم خاتم اردکان قرارداد بست .

قاسم کارخانه از تیم والیبال سایپا جدا شد.

علیرضا طلوع کیان که دیروز از هدایت تیم والیبال پیکان تهران کنار رفته بود، امروز به عنوان سرمربی تیم خاتم اردکان معرفی و جانشین محمد ترکاشوند شد

تنیس رده های سنی کشور ؛ مانی کاردان و کارین کریمی نفرات برتر

در مسابقات تنیس رده‌های سنی کشور، مانی کاردان و نیلی عطفی در رده سنی کمتر از ۱۴ سال پسران و دختران قهرمان شدند. در رده کمتر از ۱۲ سال پسران بازهم مانی کاردان اول شد و کارین کریمی در بخش دختران بر سکوی نخست ایستاد 

فوتبال فرانسه و انگلیس

لوران بلان، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال فرانسه هدایت تیم الریان قطر که شجاع خلیل زاده را در ترکیب دارد برعهده گرفت.

با اعلام پزشکان باشگاه، اوبامیانگ مهاجم تیم فوتبال آرسنال که در بازی مقابل ساوتهمپتون دچار کشیدگی عضله پا شده بود 2 هفته از همراهی تیمش دور خواهد ماند.

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha