اخبار « به یاد شهید محمد حسن قاسمی نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی» را به مناسبت روز پرستار در اخبار قرانی امروز مشاهده کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۳۰- ۱۱:۲۰

میلاد مظهر صبر و شکیبایی ؛ ولادت حضرت زینب (س) مبارک

جهان اسلام، پرشور از میلاد الگوی صبر و عشق وُ ایثار، حضرت زینب کبری سلام الله علیها است.
عالَم امروز ، پرشور از مولودِ پرستارِ تن رنجورِ ولایت, و ارزش های مقدس عاشورا. میلاد مظهر صبر و شکیبایی, و تجسم عینیِ علم و عفاف، حضرت زینب ( سلام الله علیها ) و همچنین, روز پرستار را به دوستداران خاندان عصمت و طهارت ( علیهم السلام ) و شما بینندگان محترم, تبریک و تهنیت عرض می کنم . 

آمادگی برای برپایی اجلاس سراسری نماز

محفل انس با قرآن, به مناسبت گرامیداشتِ شهدای مدافع سلامتِ تهران. این آیین, امروز به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها), و روز پرستار، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی, در بیمارستان خاتم الانبیاءِ(ص) تهران, برگزار می شود.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ؛ ساعت 11 صبح امروز, به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار, به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن خواهند گفت .
این سخنرانی تادقایقی دیگر از شبکه های یک و خبر و همچنین رادیو ایران پخش خواهد شد.

اساسنامه همکاری مشترک وزارت علوم و حوزه های علمیه

اساسنامهء دبیرخانهء همکاری های مشترک، میان وزارت علوم, و حوزه های علمیه به امضا رسید. این سندِ همکاری، در نشست مشترکِ مدیریت حوزه‌های علمیهء کشور, با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضاء رسید.
 
در این نشست, سامانه نرم‌افزاریِ کتابِ ‌شناختِ گفتمانِ علمیِ انقلاب اسلامی , که با همکاری مشترکِ پژوهشگاه‌ها و مراکز علمیِ فعال در حوزه علوم انسانی_ اسلامی, طراحی و توسعه یافته است، نیز رونمایی شد. 

کمک های مومنانه و طرح سردار سلیمانی

همدلی و مواسات , با کمک های مومنانه، در کنار طرحِ سردار سلیمانی. در روزهایی که شیوع ویروس کرونا, با کاهش محسوس, نسبت به قبل , همراه شده است، فعالیت های غیرتمندانهء بسیجیان، سپاهیان, و ارتشیان نیز,, مستمر درجای جای میهن اسلامی, ادامه دارد. 

امنیت و آرامش در دمشق

اولین مراسم باشکوه میلاد حضرت زینب سلام الله علیها در دمشق بعد از نابودی داعش. به پاس جانفشانی های مدافعان حرم به فرماندهیِ حاج قاسم سلیمانی و استقامت مردمِ غیورِ سوریه در مقابل تکفیری ها، یک سالی است.
منطقهء زینبیه, از لوثِ وجود تکفیری ها پاک شده است, و شب گذشته نیز, مراسم با شکوهی در این مکان مقدس, برپا شد. 
 
انفجار در محفل قرآنی در افغانستان 
۱۵ کشته, در انفجار غزنِیِ افغانستان. مقامات محلیِ این استان اعلام کردند: دو روز قبل, در اثر انفجار بمب در یک محفل قرآن خوانی، ۱۵ غیرنظامی , کشته و ۲۰ نفرِ دیگر هم زخمی شدند.
این بمب در یک سه چرخه در مراسم ختم قرآن کریم منفجر شد و تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این رویداد را برعهده نگرفته است.

تلاش بر اقامهء نماز در مدارس

پیوند خانه، مدسه ، مسجد و نماز ، عنوان پیش اجلاسیهء بیست و نهمین اجلاس سراسریِ نماز در تهران است.
سالهاست آموزش و پرورش بر این موضوع همت داشته است , که تشکیل ادره کل قرآن ، عترت و نماز برای ساماندهی به این فریضه, از جملهء آن است.
اما تعامل, با حوزه های علمیه نیز از دیگر برنامه هاست.
بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز امسال به دلیل شیوع کرونا برگزار نخواهد شد اما پیش نشستهایی دراین باره درحال برپایی است.
 
دفاع از حریم قرآن و ولایت جشنواره کشوری جامعه القران الکریم و اهل البیت (ع)

جشنواره‌ای قرآنی، به میزبانی یک موسسه بزرگ وُ قدیمی، و فعال قرآنی در حال برگزاری است.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی طباطبایی، مدیر موسسهء جامعه القران الکریم، و اهل البیت (علیهم السلام)  بیست و دومین جشنوارهء کشوریِ این مرکز، با شعار دفاع از حریم قرآن و ولایت؛ یاد بودِ سپهبدِ شهید قاسم سلیمانی از ۸۰۰ شعبه و با حضور بیش از ۱۶۰ هزار نفر شرکت کننده  تا امروز  در حال برگزاری است.

به گفته وی، این جشنواره از ۱۶ تا ۳۰ آذر  در مقاطع سنیِ خردسالان، شکوفه ها، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، ویژهء خواهران و از فردا اول تا ۴ دی نیز ویژهء برادران به صورت غیر حضوری توسط داورانِ کشوری اجرا شده که تنوع در ۳۱ رشتهء قرآنی از مزایای آن است.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: نتایج منتخبین؛ پنجم دی، درسالروز میلادِ باسعادت حضرت عیسی (ع) اعلام خواهد شد و آیین اختتامیه همراهِ تجلیل و اهدای جوایز به برگزیدگانِ جشنوارهء کشوریِ شعبِ موسسه جامعه القران الکریم در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

مدافعان حرم، سفیران، و مروجان فرهنگِ ایثار و جهاد / به یاد شهید محمد حسن قاسمی نخستین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی

دلاورمردانی از تبار شهیدانِ دفاع مقدس، که با تاسی از آموزه‌های حق‌طلبیِ سیدالشهدا (ع) در راستای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت (علیهم السلام) در قامت مدافعان حرم، به مصاف، با اندیشه‌های افراطی و تکفیری رفتند، و جامه ء شهادت، برازنده قامتِ استوارشان شد.
 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار قرانی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha