به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، گزارش پیامهای مردمی در سامانههای ۱۳۷ و اقدامات انجام شده شهرداری تهران برای اصلاح فرآیندها در سال ۱۳۹۸، منتشر شد.
سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ تماس با سامانه ۱۳۷ برقرار شده که نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱.۸ درصد افزایش داشته است. همچنین از مجموع این تماسها حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار درخواست در سامانه ثبت شده که نسبت به سال ۱۳۹۷ با افزایش ۱۱.۳ درصدی همراه بوده است.
بیش از ۷۰ درصد درخواستها و مطالبات شهروندان تهرانی در این سامانه مربوط به حوزه خدمات شهری بوده و حوزههای فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک و اجتماعی و فرهنگی به ترتیب در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند.
ده موضوع پر درخواست شهروندان در سال گذشته، به ترتیب عبارتند از: نظافت معابر، سدمعبر دستفروشان، آلودگی صوتی، لایروبی جوی، لکه گیری آسفالت، نصب مخزن زباله، جمع آوری زباله و سرشاخه، ساخت و ساز غیرمجاز، دفع جوندگان و حیوانات موذی و نگهداشت بوستانها.
وضعیت پاسخگویی به پیامهای شهروندان بیش از ۹۹ درصد از درخواستهای شهروندان در سال گذشته مختومه شدهاند که از این میزان ۶۵ درصد درخواستها به انجام رسیده و امکان اجرایی شدن ۳۵ درصد از درخواستها وجود نداشته است. درضمن زمان پاسخگویی به پیامها نسبت به سال ۱۳۹۷، هشت ساعت سریعتر شده است.
نتایج بازخورد سنجی سامانه ۱۳۷ از میان پیامهای دارای اهمیت و حساسیت نشان میدهد که ۹۷ درصد از پیامها به تأیید انجام از سوی شهروندان منجر شده است.
بیشترین میزان پیامهای سامانه ۱۳۷ در سال گذشته، مربوط به مناطق ۴، ۲ و ۱ بوده است.
کمک دولت به اتوبوسرانی کمک به مردم تهران است شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با مسائل و مشکلات اعتباری و مالی روبهروست و این مسائل و مشکلات از سالهای دور نیز وجود داشته و همچنان ادامه دارد که البته با انباشته شدن آنها، روز به روز بیشتر شده و در نتیجه، حل آنها نیز سختتر میشود.
محمود ترفع، مدیرعامل این شرکت با اعلام اینکه معضلاتی که ناوگان اتوبوسرانی تهران با آنها روبهروست، از زمان ورود ویروس کرونا و کاهش قابل توجه مسافران اتوبوس دوچندان شده است، افزود: ریزش تعداد مسافران باعث شده است درآمدهای اتوبوسرانی از محل کرایه دریافتی از مسافران که بخشی از هزینههای ناوگان را تامین میکرد نیز به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.
او با اشاره به اینکه در همه جای دنیا، دولتها برای تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ناوگان حمل و نقل همگانی یارانه پرداخت میکنند، بیان کرد: متاسفانه اتوبوسرانی تهران با وجود مسائل و مشکلاتی که در حوزههای اعتباری و مالی با آنها رو در رو است، سالهاست از کمکهای دولتی محروم بود که این محرومیت در شرایط دشوار موجود، فشار مضاعفی را به شرکت واحد تحمیل کرده است.
ترفع با بیان اینکه رانندگان بخش خصوصی که بخش قابل توجهی از بار جابهجاییهای روزانه را بر عهده دارند، با مشکلات معیشتی مواجه هستند، بیان کرد: حداقل انتظاری که از دولت میرود، این است که در شرایط دشوار موجود به کمک اتوبوسرانی تهران بیاید و انتظار داریم دولت کمک کند تا چرخ ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بچرخد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه یک دهه است که یک دستگاه اتوبوس نیز از جانب دولت به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تحویل نشده است، یادآور شد: ادامه روند موجود، خدمات اتوبوسرانی تهران را با مشکل مواجه میکند و از دولت درخواست میکنیم به کمک شرکت واحد بیاید و اعتقاد داریم کمک دولت به اتوبوسرانی تهران، در واقع کمک به مردم تهران است.