بیش از 248 هزار تماس با 1818
مدیر سامانه نظارت همگانی 1888 از ثبت 248 هزار و 428 تماس با این سامانه در 6 ماه اول امسال خبر داد.
افخم السادات فاطمی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: تعداد پیام های ثبت شده در سامانه 1888 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی به واسطه ارتباط با سامانه 1888 می توانند در تصمیم گیری ها، تعیین خط مشی ها، برنامه ریزی ها و حل مشکلات و مسایل پیرامون جامعه محلی خود مشارکت فعالانه داشته باشند، افزود: از تعداد کل تماس های برقرار شده شهروندان تهرانی در 6 ماه اول سال جاری 15 درصد پیام ها به ثبت پیام در سامانه منجر شده است.
فاطمی تصریح کرد: 41 درصد تماس ها جهت پیگیری نتیجه پیام، 25 درصد پیام ها در جهت راهنمایی و هدایت شهروندان و 19 درصد پیام ها در قالب تماس های غیرقابل بهره برداری (قطع شده، مزاحمت و غیرمرتبط) بوده است؛ از مجموع پیام های ثبت شده در این بازه زمانی؛ 28 هزار و 252 فقره جهت رسیدگی به حوزه های اجرایی ارسال شده است.
فاطمی با تاکید بر اینکه موضوعات مرتبط با حوزه خدمات شهری با 36 درصد و موضوعات مرتبط با حوزه ترافیکی با 35 درصد در صدر دغدغه های شهروندان قرار داشته است، گفت: تاخیر یا کمبود اتوبوس، سد معبر دستفروشان و نصب مخزن زباله در مناطق مختلف به ترتیب جزو بیشترین موضوعات مطرح شده از سوی شهروندان پایتخت بوده است که البته تعداد آنها نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.
وی گفت: از مجموع پیام های ارسالی به حوزه اجرایی در حال حاضر 94 درصد مورد رسیدگی و پاسخگویی قرار گرفته است. کیفیت رسیدگی به پیام های شهروندان برابر 86 درصد است که در مقایسه با 6 ماهه سال گذشته 2 درصد افزایش یافته است.