به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی، محمد جواد شیرازی در خصوص تماس های مردم با سامانه 1888 در سه ماهه اخیر گفت: این آمار در این مدت بیش از 253 هزار تماس گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش یافته و از این تعداد تماس 13361 مورد در قالب پرونده های الکترونیکی و بصورت سیستمی به رده های اجرایی برای رسیدگی ارجاع شده است.
وی سد معبر دستفروشان را بیشترین انتقاد و شکایت شهروندان در سامانه 1888 عنوان کرد و افزود: رشد 13 درصدی شکایات مردمی در این خصوص نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سامانه 1888 مشهود است و باید بابرنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی و نظارت های مستمر در کاهش این آمار تلاش مضاعفی نماییم.
وی تاخیر اتوبوس های بخش خصوصی و تغییر کاربردی مسکونی به تجاری و اداری را دیگر موارد شکایاتی مردم در سامانه 1888 دانست و گفت: 16 درصد از این موارد نسبت به مدت مشابه سال 95 کاهش یافته است.
محمد جواد شیرازی افزود: در سه ماهه اخیر 52 مورد به سامانه 1888 موضوع قطع، جابجایی و خشک کردن درختان توسط مردم اطلاع رسانی شده است که بیشترین آن مربوط به مناطق 1، 3، 4 و 5 بوده و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 63 درصد کاهش یافته است.
شیرازی در خصوص پیام های مردمی در سامانه 137 در سه ماهه اخیر نیز عنوان کرد: به ترتیب رفع سد معبر دستفروشان طعمه گذاری برای حیوانات موذی و آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز، بیشترین درخواست های شهروندان بوده است.
وی اضافه کرد: در سه ماهه اخیر 528 در خواست مربوط به قطع درختان شامل مناطق 1، 2 و 4 در سامانه 137 به ثبت رسیده است.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران بر تقویت سامانه های 137 و 1888 تاکید کرد و افزود: در مدیریت جدید شهری نه تنها سامانه های ارتباطی مردمی 137 و 1888 تضعیف نشده بلکه با برنامه ریزی های مدون، اصلاح فرایندها و بکارگیری امکانات سخت افزاری و نرم افزاری روز دنیا برای تقویت و ارتقاء کارایی سامانه ها و در نتیجه افزایش رضایتمندی شهروندان تهرانی حرکت خواهیم کرد.