اخبار انتشار اولین تصویر سریِ واکسن کرونا را در بخش خبری ساعت ۹ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۹- ۱۱:۲۵

امروز و فردا، اصناف باید ساعت ۱۸ تعطیل  گنند

در آستانه شب یلدا، براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، امروز و فردا، اصناف باید ساعت ۱۸ تعطیل کرده و خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۰ تا چهارِ بامداد، برای جلوگیری از اوج گیریِ دوباره شیوع ویروس کرونا، از تردد خودداری کنند.
 
با توجه به جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی از سوی مردم، آمارها در ایران از کنترل کرونا خبر می دهد. 

انتشار اولین تصویر سریِ واکسن کرونا

تصویر اولین سریِ واکسن شرکت شِفا فارمِدِ ستاد اجرایی فرمان امام هم منتشر شد. این واکسن که از ویروسِ ضعیف شده ساخته شده، همه مراحلِ تستِ حیوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
مرحله تزریق انسانی این واکسن هم قراره از اول دی ماه آغاز و بهار سال آینده عرضه شود. 

دور از هم به جای دورهم در آخرین شب یلدای قرن

یلدا با طعم کرونا امسال ایرانیان یلدایی متفاوت تر از همه یلداهای گذشته را تجربه خواهند کرد ، امسال برای حذف کرونا از زندگی مردم به جای دورهم ، دور از هم آخرین شب یلدای قرن را پشت سر می گذارند تا یلداهای شادتری از قرن آینده را هم شاهد باشند.

توسعه همکاری ایران با همسایگان شرقی

دومین گذرگاهِ مرزیِ میان ایران و پاکستان امروز افتتاح می شود. با افتتاح این گذرگاه تجارتِ دو کشور به پنج میلیارد دلار افزایش خواهد یافت .
گذرگاه مرزیِ ریمْدان در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که امروز با حضور مقامات دو کشور افتتاح می شود. تسهیل در دسترسی به بازار ایران، افزایش صادرات - واردات و استفاده بهتر از ظرفیتهای دو استان همجوارِ مرزی از مزایای گذرگاه جدید ریمدان - گبد است.
 
پیش از این ایران و پاکستان با داشتن هزار کیلومتر مرز مشترک تنها از یک گذرگاه مرزی «میرجاوه-تَفتان» استفاده می کردند.
 
آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی که برای شرکت در مراسم افتتاح این گذرگاه به چابهار رفته گفت: ایجاد بازارچه های مرزی موجب توسعه سیستان و بلوچستان می شود.

اجرای ۲ هزار طرح اشتغال زا در آذربایجان شرقی

از حمایت تا اشتغالزایی. بنیاد برکت در آذربایجان شرقی با پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۲ هزار طرح اشتغالزایی کرده است. 

امروز بارش باران

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد، امروز بارش باران در استان های حاشیه زاگرس و البرز خواهیم داشت.

زمین لرزه ۴ ریشتری بامداد امروز دماوند را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری از سطح زمین روی داده است.
ستاد مدیریت بحران این شهرستان در حالت آماده باش هستند. تاکنون خسارتی ناشی از این زلزله ، گزارش نشده است. 

تعادل قیمت تخم مرغ با توزیع نرخ مصوب از امروز

مدیرکل تامین دام, و فرآوری محصولات دامی گفت:با حذف شبکهء دلالی، قیمت تخم مرغ نیز متعادل خواهد شد.
 

آماده‌سازی مجلس عراق برای برگزاری مراسم یادبود شهید سردار سلیمانی

پارلمان عراق با نصب تصویری از شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس بر روی دیوار مجلس به استقبال مراسم اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و المهندس رفت. 

ثبت نشان تجاری «سیمرغ» ایران،در سازمان جهانی جهانگردی

با به رسمیت شناخته شدن این نشان ، ایران ، وارد فهرست کشورهای دارای نشان تجاری گردشگری شد. از این نشان میتوان درتبلیغات گردشگری ومحصولات تبلیغاتی ایران استفاده کرد.

کولاک در آمریکا

برف و کولاک در شمال شرق آمریکا، زندگی ده ها میلیون نفر را در ماساچوست، پنسیلوانیا و نیویورک مختل کرد. شدت بارش ها در نیویورک، باعث قطع برق بیش از ۷۰ هزار مشترک و لغو پرواز هواپیماها و توقف قطارها شد.
 

افزایش مبتلایان به کرونا در جهان

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۷۶ میلیون و ۱۳ هزار نفر رسید که از این تعداد یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۲۴۹ نفر جان خود را از دست داده اند.  
مدیر اجرایی برنامه وضعیت‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: سه چهارم از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در قاره آمریکا هستند.

مایک رایان همچنین هشدار داد سه تا شش ماه آینده شرایط دشواری خواهیم داشت.
امریکا که از نظر شمار مبتلایان و فوتی‌ها در صدر کشور‌ها قرار دارد، از نظر شمار مبتلایان در یک روز هم سومین بار رکورد زد و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۴۶ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند.

در هند نیز که بعد از امریکا دومین کشور قرار دارد، شمار افراد آلوده به ویروس کووید-۱۹ از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت.
در اروپا نیز در آستانه کریسمس و سال نو میلادی اقدامات محدود کننده تشدید شده است. در لهستان، دولت برنامه سخت گیرانه قرنطینه را به اجرا در خواهد آورد.

ادامه حملات سایبری و هکرها به سیستم های مختلف امریکا
با ادامه حملات سایبری و هکرها به سیستم ها و نهادهای مختلف امریکا، ضعف پدافند سایبری آمریکا در برابر حملات خارجی بیش از پیش آشکار شد.
 
امروز فاش شد تاسیسات هسته ای آمریکا و شبکه اطلاعاتی و مدیریت ذخایر هسته ای این کشور نیز هدف حملات سایبری قرار گرفته است.
مقامات امریکا اعلام کردند هنوز نمی دانند چند نهاد، شرکت و فرد ، هدف این حملات قرار گرفته اند و تعداد سازمان ها و بنگاه های اقتصادی آمریکا که هدف حملات سایبری قرار گرفته اند بیشتر از حد تصور است.
 
سازمان امنیت سایبری امریکا اذعان کرد ،محافظت و ایمن سازی اطلاعات و دستگاه هایی که مورد حمله قرار گرفته اند و پاکسازی و بیرون انداختن هکرها از سیستم ها بسیار دشوار خواهد بود.
 
چند مقام ارشد آژانس امنیت سایبری و زیرساختی از جمله کریستوفر کِرِبز، مدیر این آژانس از سمت خود استعفا کرده اند یا برکنار شده اند. یک منبع امنیتی در انگلیس نیز گفته برخی از نهادهای این کشور هم تحت تاثیر حمله هکری اخیر قرار گرفته اند. 

تظاهرات در مقابله با شهرک سازی صهیونیست ها

حمله اشغالگران صهیونیست به مخالفان ضد شهرک سازی پنج زخمی بجای گذاشت.صدها فلسطینیِ در شمال کرانه باختری در اعتراض به تلاش شهرک نشینان صهیونیست برای سیطره بر بخش های از جنوب نابلُس تظاهرات کردند. 
 

افزایش تولید با چندقلوزایی در گوسفندان

راهی موثر برای افزایش تولید. اصلاح ژنتیکی دام سبک برای افزایش چند قلوزایی و میزان تولید گوشت قرمز از راهبردهای کلان دامداران گلستانی است . 
 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha