ایران د جمع ۶ کشور صاحب فناوری سوییچ گیر‌های فشار قوی را در خبر علمی و فرهنگی مشاهده کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۹- ۰۸:۵۴

بومی سازی ساخت سوییچ گیرهای فشار قوی

با طراحی و تولید این سوییچ گیرها ، ایران به جمع شش کشور برتر دارای این فناوری در جهان پیوست.
خلاقیت و نبوغ صنعت گران ایرانی ، باعث طراحی و تولید سوئیچ گیرهای فشار قویِ جی آی اس ، در داخل کشور شد. صنعتگران کشورمان ، با بومی سازیِ ساخت این قطعه ، علاوه بر پیوستن به کشورهای بنام تولید کننده ، هم از وارداتِ آن جلوگیری کرده اند ، و هم ارزآوری خوبی برای کشور ، به ارمغان آورده اند.

ثبت نشان تجاری «سیمرغ» ایران ، در سازمان جهانی جهانگردی

ایران با دستیابی به فناوریِ ساخت سانتریفیوژ دکانتر ، به انحصار سه کشور تولید کننده این قطعه صنعتی در جهان ، پایان داد. این دستگاه که در صنایع مادر همچون پتروشیمی کاربردِ کلیدی دارد ، با نصف هزینه مشابه خارجی آن در کشور تولید می شود.

طرح شهید احمدی روشن ، با هدف توانمندسازی دانشجویانِ مستعد

طرح شهید احمدی روشن ، با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویانِ مستعد ، برای حل مسائل کشور در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ، اجرایی شد.
 
در این طرح ، استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی ، هسته های نخبگانیِ مسئله محور را ، با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل می دهند و در قالبِ طرحی مشخص ، و در بازه زمانی معین ، به حل آنها می‎پردازند.
افزایش خودباوری ، مسئولیت پذیری و همچنین افزایش اعتماد دستگاههای اجرایی ، مراکز علمی و بخش خصوصی به برگزیدگان و نخبگان کشوری ، از جمله اهداف اصلی طرح شهید احمدیِ روشن است.

«سیمرغ» ایران ، هویتِ بصریِ برندِ ملی گردشگری

سازمان جهانی جهانگردی ، نشان تجاری «سیمرغ» ایران را ، به عنوان هویتِ بصریِ برندِ ملی گردشگری ، به رسمیت شناخت.

با این اقدام ، ایران بطور رسمی ، وارد فهرست کشورهای دارای نشان تجاری گردشگری شد. این برند ، تصویری از یک سیمرغِ در حال پرواز ، به رنگ های «فیروزه‎ای» و «آجری» است ، که روی بال های آن ، ظرافت مُقرنس ، از عناصر تزئینی معماری سنتی ، به چشم می خورد. عنوانِ ایرانِ با شکوه ؛ تجربه‎ای متفاوت هم ، شعارِ گردشگری ایران است ،که در کنار سیمرغ ، قرار گرفته.

  درخشش فیلم کوتاه ایرانی ، در جشنواره بین المللی فیلم هندوستان

فیلم یک هنرمند کشورمان ، جایزه جشنواره بین‌ المللی فیلم کوتاهِ هندوستان را کسب کرد.
«یک اتفاق کوچک» ، به نویسندگی و کارگردانی مرتضی سبزقبا ، هنرمند دزفولی برنده جایزهِ  بهترین فیلم دانشجویی این جشنواره بین‎ المللی شد.
 
این فیلمِ کوتاه ، پیش از این نیز ، جایزه بهترین فیلم را از دو جشنواره بین المللی فیلم ( جاب فیلم دِیزِ ) ایتالیا و جشنواره بین المللی فیلم آوا لونیاِ  آمریکا ، دریافت کرده بود.

ثبت جهانی آیین زیارت قره کلیسا 

آیین زیارت قره کلیسا ، با پیشنهادِ مشترک ایران و ارمنستان ، در پانزدهمین اجلاس مجازیِ یونسکو ثبت جهانی شد. 
این اثر در فهرست میراث جهانی ، جایگاه شانزدهمین میراث ناملموسِ ایران را از آن خود کرد. قره کلیسا ، دومین کلیسای قدیمی جهان ، و یکی از معتبرترین و پرنقش‎ترین کلیساهای ارامنه است ، که در روستای چالدرانِ آذربایجان غربی ، واقع شده است.
 
آیینِ زیارت این کلیسا ، مربوط به شهادت یکی از ۱۲حواریون حضرت عیسی مسیح (ع) ، به نام تادئوس است ،که از سال ۱۹۵۴ تاکنون بصورت خودجوش ، از سوی ارامنه شمال ایران ، در سه روز متوالی ، در مرداد هر سال ، در این کلیسا برگزار می‎شود.
 

شناسایی انفجارهای رادیویی  از صورت فلکی

یک گروه بین المللی از دانشمندان ، انفجارهای رادیویی منتشر شده از صورت فلکی «گاوران» را شناسایی کرده اند ، که می تواند، نخستین نمونه ثبت شده از انتشار رادیویی در سیاره ای فراخورشیدی باشد.
 
این دستاورد ، که پس از بررسیِ تقریباً ۱۰۰ ساعت مشاهدات رادیویی حاصل شده ، به ستاره شناسان اجازه میدهد ، تا اطلاعات بیشتری از خصوصیات داخلی و جوی این سیاره ، بدست آورند.
 
پژوهشگران در حال تلاش برای درک بهترِ ارتباط بین سیگنال های رادیویی ، و میدانِ مغناطیسی این سیاره بودند. میدان مغناطیسیِ زمین ، به عنوان سپری از باد خورشیدی عمل می کند و باعث می شود زمین ، قابل سکونت باشد.

اخبار تصویری شبکه ۴ سیما؛ ۲۸ آذر

ایران - چتر بارش رحمت الهی

آمریکا-  طوفان سرد یاسا و بارش سنگین برف

ژاپن - بارش شدید برف

انگلیس-  صف کیلومتری کامیون‎ها در بندر دوور

 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha