آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا ایرانی را در خبر ۲۱ امشب پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۹- ۱۷:۰۷

همزمان با انتشارِ اولین تصاویر از واکسن ایرانی کرونا- شمار جانباختگانِ روزانه یِ کرونا در کشور، پس از 70 روز به کانال 100 نفر بازگشت. دورهمی های شب یلدا بزرگترین تهدیدِ روندِ کاهشیِ همه گیری ....... افزایش هشدارهای کرونایی سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع گسترده تر کرونا در اروپا و آفریقا، همزمان با جشن های سال نوی میلادی. ...... ترامپ با تاکید بر تقلب در انتخابات می گوید: کاخ سفید را ترک نمیکند. توصیه مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به​ ترامپ: با حکومت نظامی، انتخابات را از نو برگزارکن! ..... ضربات هکرها به زیرساخت های آمریکا تمامی ندارند؛ آماده باش مراکز و سازمان های امنیتی آمریکا در پی اطلاع از نفوذ هکرها به وزارت انرژی و سازمان امنیت تاسیسات هسته ای این کشور .. این خبرها و بیشتر در 21 امشب ########################## مقابله با کرونا کرونا در جهان بحران انتخاباتی در آمریکا بحران سایبری در آمریکا

 

 

پس از 70 روز،شمار جانباختگان کرونا درکشور به کانال 100 نفر در روز بازگشت. در شبانه روز گذشته 178 نفر بر اثر این ویروس جانباخته اند. وزارت بهداشت همچنین از شناسایی هفت هزار و 121 بیمار جدید خبر داد که فقط کار 15 درصد این بیماران به بستری شدن کشید؛ هزار و هشتاد و پنج نفر. این یعنی؛ مبتلایان پیش از رسیدن به مراحل سختِ بیماری، شناسایی می شوند. همه آمارها نوید کمرنگ شدن کرونا را می دهند به شرطی که هشدارهای بهداشتی جدی گرفته شوند.***براساس تازه ترین گزارش ستاد ملی کرونا ، تاثیر دورهمی ها، در شیوع، بیش از بقیه عوامل است حدود 51 درصد، البته در آمار جهانی این تاثیر 83 درصد است . این را نشریه نیچر اعلام کرده. با این نگرانی از دورهمی های کوچک، هر چه به یلدا نزدیکتر می شویم هشدارها جدی تر می شود. با تصمیمی که در جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا گرفته شده: برای پیشگیری از رفت ‌و‌ آمد‌ها و تجمعاتِ شب یلدا، روز‌های شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه، اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و ترددِ خودرو‌های شخصی هم در این دو روز، از ساعت ۲۰ تا چهارِ بامداد ممنوع است.خبرنگار ما امروز سری زده به توچال جایی که شلوغی های غیرضروری می تواند برای همه خطر ساز باشد.

 

 

اما بشنوید از آخرین اخبار واکسن ایرانی کرونا، امروز تصویر اولین سریِ ***واکسن شرکت شِفا فارمِدِ ستاد اجرایی فرمان امام، منتشر شدکه نشان می دهد آماده تست انسانی است. این واکسن بر اساس شیوه معمول در دنیا یعنی با ویروس ضعیف شده ساخته شده که همه مراحل تست حیوانی را با موفقیت کم نظیری پشت سر گذاشته. قرار است واکسن ایرانی کرونا تا پایان بهار سال آینده و پس از گذراندن مراحل آزمایش انسانی، عرضه شود.

 

 

دورهمی با رسانه ملی، در طولانی ترین شب سال. حالا که امسال کرونا مانع برگزاری دورهمی های شب یلدا شده، رسانه ملی سعی کرده با برنامه های متنوع شادترین شب نشینی سال را برای شما رقم بزند.

 

 

در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم** آیت الله سید هاشمِ حسینیِ بوشهری با رای اکثریتِ قاطعِ اعضا به ریاست شورای عالیِ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتخاب شد. پیش از این از سال 1386 مرحوم آیت الله یزدی ریاست این نهاد بلند پایه حوزوی را برعهده داشت.

 

 

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، از مشخص شدن خانوارهای مشمول دریافت بسته معیشتی کروناییِ 100 و 120 هزار تومانی ، خبر داد. *** آقای شریعتمداری با اشاره به اینکه، سازمان برنامه و بودجه بر اساس میزان درآمد خانوارها در 4 ماه پایانی امسال ، بسته معیشتی کروناییِ 100 تا 120 را برای خانوارهای کمتربرخوردار درنظر گرفته،گفت: بازهم آزمون وُسعْ یا توانایی مالی انجام می شود و اگر افرادی جا افتاده باشند ، بسته حمایتی برای آنها نیز فعال خواهد شد. . (( باصدا )) وزیر رفاه همچنین در آغاز مرحله نهم و دهم طرح یاری بازنشسته ها، شامل ارائه خدمات دندانپزشکی به بازنشستگان و استخدام 2 هزار فرزند بازنشسته کشوری ،تاکید کرد: خدمات رفاهی باید شامل فرزندان و نوه های بازنشسته ها هم بشود.

 

 

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تامل واردکنندگان برای خرید ارز در سامانه نیما که ارزان تر از نرخ بازار است، تلویحا از روند رو به کاهشِ نرخ ارز خبر داده و گفته:*** مقاومت در مقابل کاهش نرخ ارز را از کسانی که ارز دارند می توان درک کرد، اما عوامل بنیادیِ بازار، شرایط را در هر صورت تحمیل خواهد کرد. رئیس کل بانک مرکزی درباره تعیین تکلیفِ لوایحِ پالرمو و سی اِف تی، مربوط به اِف اِی تی اف هم گفت: این لوایح؛ (فقط) در شرایطی که نظام بانکداری تحریم نباشد، می تواند موثر باشد.

 

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد: رئیس مجلس در نامه ای از رئیس جمهور، خواسته با توجه به دستور اخیر رهبر معظم انقلاب درباره درآمدهای نفتی، لایحه بودجه سال آینده کشور را اصلاح کند. **به گفته آقای زارع، با توجه به اینکه پس از پاسخ رهبر معظم انقلاب به درخواست رئیس جمهور، دخل و خرج بودجه، دچار تغییرات عمده شده، آقای قالیباف از رئیس جمهور خواسته، بودجه سال آینده را با درآمدهای پایدار و حداقلِ وابستگی به نفت، اصلاح کند. البته این عضو کمیسیون تلفیق، خبرداده کمیسیونهای مجلس بررسی لایحه فعلی بودجه را در دستور کار خود داده اند و جلسات کمیسیون تلفیق هم به زودی آغاز می شود.

 

 

از فردا با توزیع مستقیم تخم مرغ ،​دلالان و واسطه ها از فرایند فروش تخم مرغ کنار گذاشته می شوند.مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: تخم مرغ با نرخِ مصوبِ کیلویی 12 هزار تومان و شانه ای 28 هزار تومان ، بصورت مستقیم از طریق اتحادیهِ مرکزیِ مرغداران در سراسر کشور توزیع می شود. .( باصدا) آقای جعفری گفته کسانی هم که از درِ مرغداریها اقدام به خرید تخم مرغ کنند باید تائیدیه شرکت پشتیبانی امور دام را داشته باشند . به گفته آقای جعفری، تولید تخم مرغ بیش از نیاز بازار است، ولی با توجه به تقاضای فصلی، فعلا برنامه ای برای صادرات مازاد وجود ندارد .به گفته این مقام جهاد کشاورزی ،​با حذف ِشبکه دلالی ، قیمت تخم مرغ به ثبات می رسد. ####

 

 

 

سخنگوی صنعت برق از عرضه پنل های خورشیدی برای استفاده بر رویِ کولرهای آبی** با هدف کاهش ، 20 درصدی مصرف برق خبر داد. آقای رجبی افزود: این پنل ها معادل مصرف یک کولر آبیِ بهینه است و می تواند از فشاری که در اوج مصرف تابستان به شبکه های برق وارد می شود ، جلوگیری کند. سخنگوی صنعت برق اضافه کرد : متقاضیان این پنلهای خورشیدی می توانند از طریق پایگاه اینترنتی ساتبا یا سایت برقِ امید، نام نویسی کنند .

 

 

کسبِ حرفه و مهارت و توسعه یِ اون اگر در بستر یک فضای دوستانه و قابل اعتماد پیش بره خیلی زود تر از روال معمول به نتیجه دلخواه میرسه . چه بهتر که این مهارت در یک کارگاه خونوادگی و فامیلی جابیفته .گزارش این هفته ی حرفه ای شو ،​ مصداق خوبیه برای این موضوع .

 

 

با عبور شمار مبتلایان جهانی به کرونا از مرز 75 میلیون نفر، سازمان جهانی بهداشت ، علاوه بر افزایش هشدارها درباره شیوع کرونا در اروپا ، تازه ترین هشدارهای کرونایی اش را روی قاره آفریقا متمرکز کرده .***  مسئول برنامه یِ ایمن سازی و توسعه واکسیناسون در دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا، از مُصادف بودن ِافزایش مبتلایان به کووید ۱۹ با تعطیلات ِکریسمس، ابراز نگرانی کرده . اما ، اروپائیها که همچنان با روند افزایشی فوتی های کرونایی در هر روز مواجه اند، مشکلات اقتصادی شان هم روز به روز نمایان تر می شود. گزارش خبرنگاران ما هم در اروپا، گویای این مشکلات ، از قبیل بی خانمان هایِ انگلیسی و تبدیل شدن محدودیت های کرونایی به نان دانیِ دزدان فرانسوی است . (( گزارش ترکیبی انگلیس ، فرانسه و ایتالیا)) ==== استودیو ==== اوضاع در آمریکا ، نخستین کشور درگیر با کرونا در جهان هم ، طبق روال قبل وخیم گزارش می شود . *** آمریکا ، در شبانه روز گذشته ، برای سومین بار طی یک هفته، آمار بیش از سه هزار فوتی بر اثر کرونا را به ثبت رساند. موضوعی که باعث شده در ایالت نِوادا، پارکینگ خودروها به بیمارستان کرونایی ها تبدیل شود. (( باصدای ژانت بائوم یکی از سرپرستاران این مرکز ))- خانم {{ این وضعیت، ترسناک است. ما انتظار نداشتیم که برای حضور در محیط کارمان باید به یک پارکینگ برویم! ما این پارکینگ را به بیمارستان تبدیل کرده ایم! ما قبلا هرگز چنین چیزی را تصور نمی کردیم که کارمان به پارکینگ بکشد! }} موضوع کرونای آمریکا به اینجا ختم نمی شود و غم نان ، این بار خودروها را برای دریافت کمک های غذایی ، در دالاس تگزاس، به خط کرده .

 

 

 

دو وزارتخانه دیگر که مسئولیت اداره ذخایر هسته ای آمریکا از جمله تسلیحات نظامی هسته ای را بر عهده دارند، خبر از نفوذ هکرها به شبکه هایشان دادند. وزارت انرژی و سازمان امنیت تاسیسات هسته ای آمریکا تازه ترین نهادهای دولتی این کشور هستند که هدفِ یک حمله یِ گسترده سایبری قرار می گیرند. به دنبال این حملات، همه مراکز و سازمان های امنیتی این کشور، به حال آماده باش درآمده اند. از یک هفته قبل، هر روز دسترسیِ هکرها به اطلاعاتِ حساسِ شماری از وزارت خانه ها و نهادهای کلیدی امریکا فاش می شود. ==== وی سی ======== . (باصدا آقا) آلکس مارکوآرت خبرنگار ارشد سی ان ان (( لب کلام اینکه حمله پیچیده ایست و آمریکا آنقدر مجهز نبوده که بتواند این مسئله را شناسایی کند)) نفوذ هکرها در ارکان امنیتی و اقتصادی دولت آمریکا هر روز ابعاد تازه ای پیدا می کند. هکرها ظاهرا از ماه مارس، حدود 9 ماه پیش این نفوذ خود را آغاز کردند. اما خبرش چند روز پیش درز کرد. حالا هر روز دولت امریکا ، وزارتخانه حساس دیگری را به فهرست وزارتخانه هایی که اطلاعاتشان به دست هکرها افتاده اضافه میکند. بعد از پنتاگون،​ خزانه داری آمریکا و وزارت خانه های خارجه، امنیت داخلی، بازرگانی و​ کشاورزی، امروز خبر رسید: وزارتِ انرژی و سازمان امنیت تاسیساتِ هسته ای آمریکا هم از حملات سایبری هکرها در امان نمانده. باصدا خانم:​ لبی دسیکو خبرنگار بی بی سی در واشنگتن (( بر اساس اعلام سازمان امنیت سایبری آمریکا، هکرها برای نفوذ به سیستم های امنیتی صرفا از یک راه استفاده نمی کردند بنابراین حملات فوق احتمالا گسترده تر از آن است که ما فکر می کنیم و حملات همچنان ادامه دارد. )) محققان جنگ سایبری دانشگاه جان هاپکینز درباره حجم اطلاعات ربوده شده، می گویند:​ اگر این اطلاعات روی کاغذ چاپ شوند، ارتفاع این کاغذها سه برابر ارتفاع بنای یادبود واشنگتن خواهد بود یعنی حدود بیش از 500 متر و حالا دولت فدرال سردرگم مانده و از میزان گستردگی این حملات، اطلاعی ندارد. همزمان با سکوت کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آتی آمریکا، گفته این حملات بسیار نگران کننده است. سناتور میت رامنی، سناتور جمهوریخواه هم با انتقاد از سکوت و انفعال غیرقابل توجیه کاخ سفید حملات اخیر سایبری علیه این کشور را به پرواز جنگنده های روسی بر فراز آمریکا تشبیه کرده بی آنکه دیده شوند. . (باصدا آقا)سناتور میت رامنی - عضو جمهوریخواه سنای آمریکا : ((ضعف آمریکا در جنگ و پدافند سایبری، نگران کننده است)) با اینکه این هکرها ردپایی از خود برجای نگذاشته اند، پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، انگشت اتهام را به سوی روسیه گرفته، اما سفیر روسیه در واشنگتن این اتهام را رد کرده. مقامات فدرال آمریکا هشدار فوری دادند: شیوه تهاجمی هکرها نشان می دهد آمریکا با یک دشمنِ ماهر مواجه است که تا به حال هویتش مخفی مانده. اما از همه مهمتر این بیانیه سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکاست که این حملات را خطری جدی از سوی "یک بازیگر پیشرفته با تهدیدی دایمی" خوانده. ((باصدا آقا)): سناتور دیک دربین معاون رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا ” ممکن است آنها در بعضی از مهمترین و حساس ترین اطلاعات، نفوذ کرده باشند. اطلاعاتی که برای حفظ امنیت آمریکا به آنها متکی هستیم. “ ####

 

پای شرکت هوآویِ چین برای اولین بار به فرانسه باز شد. این شرکت چینی اعلام کرده؛ قرار است نخستین کارخانه تولید فناوری شبکه های تلفن همراهش را با هزینه دویست میلیون یورو، در شرق فرانسه تاسیس کند. استخدامِ سیصد نفر در مرحله نخست برای ارائه تجهیزات به مشتریانِ اروپایی، جزو برنامه های اولیه هوآوری در فرانسه است. دولت فرانسه هم گرچه مانعِ استفاده از فناوریِ هواوی در کشورش نشده، در ابلاغیه ای به شرکت های مخابراتی اعلام کرده؛ مجوزشان برای خریدِ تجهیزات از این شرکت را پس از انقضا، تمدید نخواهد کرد. این در حالی است که امریکا در چهار سال گذشته با تحریمِ 275 شرکتِ فناورانه یِ چینی از جمله هوآوی، تلاش کرده مانع از فعالیت‌های روبه رشد پِکن در حوزه علم و فناوری شود. امروز هم دولت امریکا در راستای ادامه فشار به بخش فناوری و ارتباطات چین، هشتاد شرکتِ این حوزه را تحریم کرد.

 

 

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: ترامپ به برخی مشاوران نزدیک خود گفته تصمیم ندارد کاخ سفید را ترک کند مگر اینکه او را از ریاست جمهوری پایین بکشند . مشاوران ترامپ از او خواسته اند **شکست را بپذیرد اما او همچنان از قبول شکست خودداری می کند. ترامپ برخی جمهوری خواهان را تحت فشار قرار داده تا در مخالفت با تقلب ِانتخاباتی، با او همراه شوند.ترامپ گفت با اختلاف زیادی در انتخابات پیروز شدیم رهبر اکثریت مجلس سنا و سناتورهای جمهوریخواه باید سختگیر تر باشند وگرنه دیگر حزب جمهوریخواهی وجود نخواهد داشت.حدود 10 روز ِدیگر آخرین مرحله یِ تایید نتیجه انتخابات در کنگره است. در حالی که بایدن با 306 رای الکترال در آستانه ورود به کاخ سفید است ترامپ امروز توئیت زد هزاران هزار فرد ِفاقد تابعیت، در نِوادا رای داده اند. ترامپ گفت در ویسکانسین هم تقلب گسترده شده. اصرار و پافشاری ترامپ بر ماندن در قدرت ، موجب همسوئی برخی رسانه ها با ترامپ شده . شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد ترامپ پیروز انتخابات شده. . ( باصدا فاکس نیوز ) خانم مشاور سابق امنیت ملی آمریکا هم که ترامپ به تازگی او را عفو کرده از ترامپ خواسته فوراً دستور دهد تا تمام ماشین‌های رأی‌گیری را مصادره کنند . فلین از ترامپ خواسته حکومت نظامی برقرار کند و مانع از ورود بایدن به کاخ سفید شود و در برخی ایالت ها انتخابات را از نو برگزارکند.

 

 

پلیس آمریکا ،​ یک مرد سیاه پوست را با خودرو زیر گرفت و از روی بدن او عبور کرد. ** تصاویر این تعقیب ناجوانمردانه که اواسط تابستان در ایالت کانزاس روی داد، به تازگی منتشر شده. در این تصویر، پلیس، مرد ِسیاه پوست را که به آرامی می دَود با خودرو تعقیب میکند و برای متوقف کردنش، او را زیر میگیرد. تبرئه ماموران پلیس آمریکا در دادگاهها ،​ آنها را در نقض حقوق بشر و همچنین رفتارهای نژادپرستانه جَری تر کرده.

 

 

غربیهایی که جلوی دسترسیِ کودکان به دارو را می گیرند، صلاحیت سخن گفتن درباره حقوق بشر را ندارند! این پاسخ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه است به قطعنامه ضدایرانیِ حقوق بشری در پارلمان اروپا. آقای باقری گفته: اگر سازوکار تحریم علیه ناقضانِ حقوق مردم ایران، در اروپا اجرایی شود، برخی از این دولت‌ها، آنقدر حقوق ملت ما را نقض کرده اند که در اروپا از رسمیت خواهند افتاد! معاون بین‌الملل دستگاه قضا به اروپایی ها توصیه کرده؛ برای یافتن ناقضان واقعیِ حقوق بشر، فقط کافیست، در راهروهای پارلمان اروپا قدمی بزنند تا شرکایِ ترور 17 هزار شهروند ایرانی را از نزدیک ببینند. اشاره آقای باقری به جنایات گروهک تروریستیِ منافقین است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، با حمایت امریکا و غرب، عاملِ ترور هزاران تن از مردم عادی و شماری از مسئولان نظام اسلامی بوده اند.

 

 

بیشتر خبرهایی که از نوار غزه می شنویم، مربوط به محاصره ظالمانه اهالی این منطقه بدست صهیونیستهاست، اما در دل همین حصارِ اشغالگران؛ یک خانواده مبتکر و خوش ذوق، با رعایت کاملِ اصول بهداشتی در روزهای کرونایی، منزلشان را به یک مرکز تهیه غذای فعال تبدیل کرده اند؛ با هم ببینیم.

 

 

وفانِ زمستانی در آمریکا، دست ِکم، جان پنج نفر را گرفت.***فرماندار نیویورک از قطع برق بیش از 70 هزار مشترک و تصادف صدها خودرو به دلیل بارش سنگین برف خبر داده. در نبودِ امداد، بیشتر ساکنان نیویورک هم، امروز خودروهای خود را به سختی از زیر برف بیرون کشیدند. درآن سویِ اقیانوسِ آرام هم، بارش سنگین برف، تردد خودروها در ژاپن را با مشکل روبه رو کرد. با وجود حضور نیروهای امدادی، همچنان تعداد زیادی از خودرو‌ها در جاده یِ اُستان نیگاتا، گرفتار برف و کولاک هستند. همزمان ارتش ژاپن هم برای رساندن مواد غذایی، بنزین و پتو به گرفتاران، وارد عمل شده است. اما طوفان سهمگین یاسا، جزایرِ فیجی را هم درنوردید. این طوفان که چند روستا را صد در صد تخریب کرده موجب جاری شدنِ سیل، رانش زمین و قطعِ برق شد. گفته شده: میزان خسارات این طوفان از خسارات ناشی از طوفان وینسْتون در سال 2016 ، که بر اثر آن 44 نفرجان خود را از دست دادند، شدیدتر خواهد بود.در برزیل هم، بارش شدیدِ باران جان چند نفر را گرفته و خساراتِ فراوانی بر جای گذاشته است.

 

نمایان شدن نخستین پیامدهای "بِرگزیتِ بدون توافق" در انگلیس.** تغییرات قریبُ الوقوع در مقرراتِ گمرکی در بندرهای انگلیس در آستانه خروج کامل این کشور از اتحادیه اروپا، باعث تشکیل صف 32 کیلومتری در جاده های منتهی به بندر دُوِر شده. بندرِ دُوِر، در جنوب شرق انگلیس قرار دارد و نزدیکترین بندرِ این کشور به فرانسه است. اختلافات گمرگی، محور اصلی اختلافات انگلیس و کشورهای اتحادیه اروپاست که لاینحل، باقی مانده و هنوز شفاف نیست پس از خروج انگلیس از اتحادیه، چه قواعد گمرکی، اعمال خواهد شد. این موضوع، باعث سردرگمی بازرگانان شده. برخی بازرگانان تلاش می کنند تا پیش از عملیاتی شدن برگزیت، کالاهای خود را صادر کنند که نتیجه اش، صف های طولانی در گمرکات انگلیس است.

 

 

روزِ خونین در افغانستان با یک انفجار و درگیری در سه اُستان. بنابر اعلام وزارت کشور افغانستان؛ درپیِ انفجاری مهیب در استان غَزنی، پانزده غیرنظامی کُشته و بیست نفر هم زخمی شدند. این انفجار، زمانی رخ داد که یک سه چرخِه یِ حاوی مواد منفجره در محل اجتماع مردم، در یک مراسم ختم قرآن منفجر شد.*** همچنین در درگیریهای شبانه روز گذشته میان نیروهای امنیتی و طالبان در استانهای قندهار، اُروزگان و زابل، چهل و هفت نفر از نیروهای طالبان کشته شدند. نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرده: تا نظامیان خارجی در افغانستان هستند، این کشور، رویِ ثَبات و آرامش را نخواهد دید. آقای تختِ روانچی، ایران را متعهد به کمک برای استقرار صلح و توسعه در افغانستان دانسته و گفت: برای پیشرفت و به ثمر نشستنِ مذاکرات صلح، هم سازمان ملل باید جدی تر وارد شود و هم طالبان باید به حملاتشان علیه نظامیان و مردمِ افغانستان خاتمه دهند.

 

 

رونقِ تجاری ایران و پاکستان با افتتاح دومین گذرگاه ِمرزی. گذرگاه مرزیِ ریمْدان در استان سیستان و بلوچستان که قرار است فردا رسما افتتاح شود می تواند: با صرفه ترین مسیر، برای رسیدن به تجارتِ سالانه پنج میلیارد دلار، بین ایران و پاکستان باشد.

 

 

دختری 10 ساله در هند در 58 دقیقه 46 نوع غذا پخت. این خبر جالب و چند خبر کرونایی دیگر در گزارش عبدالمالکی از«سرزمینِ عجایب».

 

 

در آخرین روزهای فصل پاییز خبرنگار ما مسیری رو برای کوهنوردی انتخاب کرده که زمستان در آن خودنمایی می کنه. قله چین کلاغ در شمال تهران از قله‌های نه چندان صعب‌العبور البرز جنوبی است که این روزها نظر کوهنوردان را به خودش جلب کرده.

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha