اخبار برنامه وزیر صنعت برای بالا بردن کیفیت خودرو ها داخلی را در اخبار ۲۲ شبکه سه پیگیری کنید
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۹- ۰۸:۵۹

بازارخودرو باید رقابتی شود

وزیرصنعت باردیگر بر لزوم رقابتی شدن بازار خودرو و خروج این بازار از انحصار دو خودروساز داخلی تاکید کرد و گفت، در نشست های تخصصی با خودرو سازان ، مصرف کنندگان ، شورای رقابت و انجمن ها به این نتیجه رسیدیم که اگر می خواهیم در کشور، خودرو با کیفیت و امن داشته باشیم باید بازار را رقابتی کنیم .

قیمت مرغ هر کیلو ۱۲ هزار تومان   

مدیر کل تامین دام شرکت پشتیبانی امور دام می گوید: با حذف شبکه های دلالی در روند توزیع تخم مرغ، از فردا هر کیلو تخم مرغ با نرخ مصوب ۱۲ هزار تومان و هر شانه آن ۲۸ هزار تومان در بازار توزیع می شود.
آقای جعفری، با بیان اینکه نهاده مورد نیاز مرغداری‌های هم تامین شده گفت:در حال حاضر بیش از یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که بیش از نیاز بازار است.

اطلاعیه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره زمان بررسی لوایح FATF

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اطلاعیه‌ای، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به تقاضای ریاست محترم جمهوری، صرفاً با تمدید زمان بررسی لوایح FATF موافقت فرموده‌اند.
 
در این اطلاعیه آمده ، پیش تر رئیس جمهور در نامه‌ای به مقام معظم رهبری ضمن درخواست تمدید زمان بررسی لوایح «پالرمو» و «سی اف تی» مربوط به پیوستن‌ ایران به گروه اقدام مالی (FATF) در مجمع تشخیص مصلحت نظام، از معظم له درخواست کرده است که مجمع، با اضافه کردن تحفّظ جدید، شرایط الحاق به این معاهدات را فراهم‌کند.

تفاهم نامه به کارگیری فرزندان بازنشستگان 

دو تفاهم نامه ارائه خدمات دندانپزشکی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و به کارگیری و ایجاد اشتغال برای 2 هزار نفر از فرزندان بازنشستگان کشوری در یکی فروشگاه های زنجیره ای با حضور وزیر کار امضا شد. 

ادامه نفوذ هکر ها به نهادهای امریکایی

در ادامه نفوذ هکر ها به مراکز حساس و نهادهای دولتی و امنیتی آمریکا، این بار وزارت انرژی و اداره ملی امنیت هسته ای آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفتند.
 
مقامات فدرال آمریکا هشدار دادند؛ این حملات با یک فناوری پیچیده و بسیار ماهرانه بوده که تا کنون ردی از عاملان آن بدست نیامده. در چند روز گذشته هکرها توانستند به اطلاعات چند وزارتخانه و سازمان های امنیتی آمریکا دست پیدا کنند.

آمار فوتی های کرونا به زیر ۲۰۰ نفر رسید

پس از حدود ۷۰ روز، شمار مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در کشور به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است.
بگفته سخنگوی وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۱۷۸ بیمار جان خود را ازدست داده اند و درهمین بازه زمانی هفت هزار و ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند.

واکسن ایرانی کرونا از هفته بعد آزمایش می شود

امروز همچنین اولین تصویر از واکسن کرونای ایرانی منتشر شد، واکسنی که قرار است از هفته آینده به صورت آزمایشی به بیش از ۵۰ دواطلب تزریق شود.
 
اما با تصمیم ستاد ملی کرونا برای پیشگیری از رفت و آمد‌ها و تجمعات شب یلدا، فردا و پس فردا، اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و تردد خودرو‌های شخصی هم در این دو روز، از ساعت ۸ شب ممنوع می‌شود.
به گفته مسئولان سلامت کشور بیش از نیمی از ابتلا‌ها در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد.
 

مبتلایان کرونا در جهان؛ بیش از ۷۵ میلیون نفر

شمار مبتلایان به کرونا در جهان هم به بیش از ۷۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. ابتلای بیش از ۲۷۰ هزار آمریکایی در شبانه روز گذشته و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ قربانی این کشور را همچنان در صدر جدول جهانی کرونا نگه داشته.
 
بعد از آمریکا هند و برزیل قرار دارند. در برزیل بیش از هزار نفر در ۲۴ ساعت قربانی کرونا شده اند. درمیان کشور‌های اروپایی فرانسه همچنان بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان را دارد.
 
با این حال آلمان در شبانه روز گذشته با ثبت ۸۱۳ فوتی بیشترین شمار قربانی روزانه را داشته است. با افزایش سرعت شیوع کرونا در انگلیس هم مرحله چهارم محدودیت‌های کرونایی در دست اجراست.
 
ورزشی 

پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی؛ شنبه

* دیدار نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا، میان پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی در ورزشگاه الجنوب قطر شنبه برگزار می شود . این دومین حضور پرسپولیس در فینال این مسابقات در سه سال اخیر است.
 
*در ادامه رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشورمان، دیدار استقلال مقابل میزبانش ذوب آهن اصفهان با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 
*گل گهر سیرجان با سه گل گادوین منشا با نتیجه ۳ بر یک مهمانش شهرخودرو مشهد را شکست داد.
*نفت مسجد سلیمان هم یک بر صفر از سد فولاد خوزستان گذشت و تراکتور تبریز ۳ بر یک پیکان را از پیش رو برداشت.
 

نام نویسی بیش از ۴۰۹ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال آینده

سخنگوی سازمان سنجش از نام نویسی بیش از ۴۰۹ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال آینده خبر داد.به گفته خانم زرین آمیزی این آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ خرداد برگزارمی شود.
 
دانشگاه آزاد هم اعلام کرد، از پس فردا ثبت نام مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته براساس سوابق تحصیلی،آغاز می‌شود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.azmoon.org در صورت داشتن شرایط نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

ارتفاع برف در ژاپن؛ ۸۰ سانتی متر 

در ژاپن، بارش سنگین برف برخی از مناطق شمال غربی این کشور را با ازدحام و ترافیک سنگین مواجه کرد و صدها وسیله نقلیه در بزرگراه های مسدود شده گرفتار شدند.
 
ارتفاع برف در استان نیگاتا در برخی مناطق ۸۰ سانتی متر گزارش شده است.
سازمان هواشناسی ژاپن هشدار داده که فردا و پس فردا این منطقه گرفتار بارش های سنگین برف خواهد بود.

هجوم میمون ها در تایلند

هزاران میمون با هجوم به شهر لوپوری در تایلند، به اموال ساکنان این شهر آسیب رسانند. این میمون ها پیش از شیوع ویروس کرونا، یکی از جاذبه های گردشگری این شهر بودند، اما حالا و با ادامه محدودیت های کرونایی در این شهر، علاوه بر رفت و آمد آزادانه، نظم و انضباط شهر را هم زیر سوال برده اند.
 
مقامات محلی تصمیم گرفتند با قرار دادن قفس‌هایی در خیابان ها، تعدادی از آن‌ها را به مکان دیگری منتقل کنند.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha