شیوه‌نامه امتحانات را در خبر ۲۲ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۹- ۰۸:۴۰
 

ابلاغ شیوه‌نامه امتحانات

آموزش و پرورش شیوه‌نامه امتحانات همه دوره‌های تحصیلی مدارس را ابلاغ کرد. در این شیوه نامه اعلام شده از ۳۰درصد محتوای کتاب های درسی سوالی طرح نمی شود .

 

افتتاح ۹۹ طرح عمرانی و حمل و نقل شهری/ رئیس جمهور:برای ۲۵۰۰ نفر اشتغالزایی شد

رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری ۹۹ طرح عمرانی و حمل و نقل شهری را افتتاح کرد.

با راه اندازی این طرح ها برای ۲۵۰۰ نفر اشتغالزایی شد. بهره‌برداری از ۵۰ دستگاه واگن مترو ،راه اندازی چند ایستگاه مترو در تهران و تبریز،افتتاح نیروگاه زباله سوز نوشهر،راه اندازی پایانه زیرسطحی مجد و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری مشهد از جمله طرح هایی بودند که به دستور رئیس جمهور افتتاح شدند.

آقای روحانی در این مراسم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره حفظ وحدت در میان قوای سه گانه گفت:حفظ وحدت ملی دشمنان را وادار به کرنش در برابر ملت ایران می کند و باعث شکشته شدن تحریم ها می شود.

رئیس جمهور در این مراسم همچنین به استاندار خوزستان، شهردار اهواز و ستاد مدیریت بحران دستور داد با برنامه ریزی دقیق تر جلوی مشکلات آب گرفتگی در فصول بارندگی در این استان را بگیرند. 

 

بارش باران در اهواز بار دیگر موجب آبگرفتگی معابر در این شهر شد

بارش باران در اهواز بار دیگر موجب آبگرفتگی معابر در این شهر شد و تردد شهروندان و خودروها را در این کلانشهر با مشکل روبه رو کرد.

دو هفته پیش هم بارندگی در اهواز موجب آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر عمومی این کلانشهر ، و ایجاد مشکل برای شهروندان شده .به پیش بینی هواشناسی بارش های پاییزی تا سه روز دیگر در بیشتر نقاط کشور از جمله خوزستان ادامه دارد و منجر به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها می شود.

 

جان باختن ۲۱۲ بیمار مبتلا به کرونا

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته، ۲۱۲ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند و ۷ هزار و ۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به این بیماری شناسایی شدند، که از این تعداد، هزار و ۱۴۷ نفر در بیمارستان بستری شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم اعلام کرد، شنبه و یکشنبه هفته آینده، در سراسر کشور همه اصناف به جز مشاغل گروه یک از ساعت ۱۸تعطیل هستند و رفت و آمد داخل شهر از ساعت ۲۰ به بعد ممنوع است.

در شهرهای نارنجی و قرمز هم، تردد بین شهری همچنان ممنوع است

بیمه سلامت همزمان مدیرعامل بیمه سلامت اعلام کرد افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند تا پایان بیماری کرونا می توانند بدون پرداخت هزینه، دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.

 

اولین یارانه معیشتی جدید

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هم اعلام کرد:اولین یارانه معیشتی جدید هم قرار است ، به حساب افراد مشمول، واریز می‌شود.

این یارانه به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان و به افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها حقوق دریافت نمی‌کنند و هیچ یک از اعضای خانواده آنها بیمه پرداز نباشند، افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص‌های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند و افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند، ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان به مدت چهارماه پرداخت خواهد شد.

 

رییس کل سازمان نظام پرستاری از مبتلا شدن ۶۰ هزار پرستار به کرونا از حدود ۱۴۵ هزار پرستار مشغول در بالین بیماران خبرداد.

آقای میرزابیگی گفته ۶ هزار پرستار هم در قرنطینه یا مرخصی استعلاجی هستند و حدود ۱۰۰ نفر از اعضای کادر درمان، بر اثر این بیماری شهید شده اند.

 

شمار جان باختگان کرونا در جهان؛ ۲۷ آذر

شمار جان باختگان کرونا در جهان به بیش از ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار نفر رسید و آمار جهانی مبتلایان، از ۷۵ میلیون نفر گذشت.

آمریکا با بیش از ۱۷ میلیون مبتلا در صدر فهرست جهانی کروناست و جان باختن بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مبتلای کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، رکورد جدیدی را در آمار‌های روزانه این کشور ثبت کرده. در فرانسه که بیش از ۱۷ هزار مبتلای جدید کرونا را شناسایی کرده، ابتلای مکرون به کرونا، فضای سیاسی این کشور را تحت تاثیر قرار داد.

رئیس جمهور فرانسه خود را قرنطینه کرده و برنامه های مهم کاری خود در روزهای آینده از جمله سفر به لبنان را، لغو کرده است. مکث -مکرون در پی اعلام ابتلای رئیس جمهور فرانسه به کرونا، چند مقام عالرتبه اروپایی از جمله رئیس شورای اروپا و نخست وزیرهای پرتغال و اسپانیا که اخیرا با مکرون دیدار داشتند، خود را قرنطینه کردند.

از پیامدهای جهانی شیوع کرونا اینکه، سازمان بین‌المللی کار در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده، در سال جاری میلادی، ۸۱ میلیون نفر در منطقه آسیا و اقیانوسیه شغل خود را در پی شیوع کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

 

دشمن همواره به دنبال نیازمند و وابسته کردن ایران است

فرمانده کل سپاه، در پیش کنگره سردار سپهبد شهید سلیمانی در ساری، تاکید کرد: دشمن همواره به دنبال نیازمند و وابسته کردن ایران است تا خواسته های نامشروع خود را به ایرانی ها تحمیل کند، اما ملت ایران سیاست فشار حداکثری را شکست داده و قدرت های منحصر به فرد و دست نیافتنی در اختیار دارد.

 

در آغاز هفته هفتم لیگ برتر فوتبال آلومینیوم اراک با یک گل صنعت نفت آبادان را شکست داد.

مس رفسنجان هم در قائم شهر یک - صفر میزبانش - نساجی مازندران را برد. در ادامه این بازی ها ذوب آهن با استقلال،نفت‌ مسجدسلیمان با فولاد و گل گهر سیرجان با شهرخودرو به مصاف هم خواهند رفت.

 

بهره برداری از طرحهای فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی

طرحهای فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی با حضور وزیر راه در اهواز به بهره برداری رسید.

به گفته اقای اسلامی با راه اندازی این طرح ها ،دید مجاز فرودگاهی از ۱۲۰۰ متر به ۶۰۰ متر میرسد.امروز همچنین وزیر راه چند طرح عمرانی از جمله پل دیلم و شعیبیه و مسکن مهر را در شوشتر افتتاح کرد

 

مینیاتور به نام ایران،ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان

هنر نگارگری یا مینیاتور با رای داوران در اجلاس کمیته بین‌الدول میراث ‌فرهنگی بصورت مشترک به نام ایران،ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان در یونسکو ثبت جهانی شد.

 

 بازدید رییس قوه قضاییه از دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی در قم

رییس قوه قضاییه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی در قم گفت: تلاش این دفتر در کاهش شبهات و تقویت باور‌ها و اعتقادات جامعه، موجب کاهش انحرافات و جلوگیری از بروز جرم می‌شود و کار دستگاه قضا و قضات را کم می‌کند.در جریان این بازدید از ۳۰۰ اثر پژوهشی این دفتر رونمایی شد.

 

وزیر خارجه ترکیه، تحریم های آمریکا علیه کشورش را محکوم کرد

وزیر خارجه ترکیه، تحریم های آمریکا علیه کشورش به دلیل خرید سامانه ضد موشکی اس 400 از روسیه را محکوم کرد و این تصمیم واشنگتن را غیر قانونی و ناقض حق حاکمیت ترکیه خواند.

آقای چاووش اوغلو تاکید کرد، ترکیه با وجود تحریم های آمریکا، قصد ندارد قرارداد خرید سامانه اس 400 را فسخ کند. آمریکا چند روز پیش، به دلیل خرید این سامانه ضد موشکی، چند مسئول رده بالای صنایع دفاعی ترکیه را در فهرست تحریم های خود قرار داد.

 

روسیه دو سال حق حضور در بازی‌های المپیک و جهانی ندارد

در پی حکم آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، دادگاه عالی ورزش اعلام کرد ورزش روسیه به دلیل استفاده تعدادی از ورزشکاران این کشور از مواد نیروزا، برای دو سال حق حضور در بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی را ندارد.

 

در نشست عوامل سریال تلویزیونی «از سرنوشت»، بر ساخت فصل جدید این سریال تاکید شد.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha