خبر «وضع زیرساخت‌های امریکا نابسامان است» را در خبر ساعت ۹ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۹- ۰۸:۲۸

هشدار دورهمی های خانوادگی

با نزدیک شدن به شب یلدا مسئولان بهداشتی کشور درباره افزایش مبتلایان به کرونا در دورهمی های خانوادگی هشدار دادند. سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: با توجه به اینکه سهم دورهمی های خانوادگی در ابتلا به کرونا 51 درصد است، شب یلدای امسال باید بسیار متفاوت برگزار شود.
 
آقای رئیسی افزود: اگر در جلسه امروزِ روسایِ کمیته هایِ ستادِ ملیِ مقابله با کرونا تصویب شود، در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذر، فعالیت اصناف به جز گروه یک از ساعت ۱۸ و تردد خودرو‌ها از ساعت ۱۹ ممنوع می‌شود.
 
آقای جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت هم در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: آن چیزی که موجب کاهش بیماری کرونا شده است واقعا خود مردم بوده اند. 
 
با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، چند روزی است منحنی شیوع کرونا در کشور تغییرات ِمثبتی داشته و منحنی بهبودیافتگان از مبتلایان، فاصله گرفته، به طوریکه تا ظهر ِروز گذشته حدود ۱۱ هزار مبتلا بهبود یافتند و فقط ۷ هزار و ششصد بیمار ِجدید مبتلا به کرونا شناسایی شده و متاسفانه ۲۱۳ بیمار هم جان باختند.
 
کارشناسان بهداشتی می گویند کرونا به شدت تابع رفتار مردم است و مهمانی‌های خانوادگی از عوامل انتقال بیماری است و مهمانی شب یلدا می‌تواند مهمانی مرگ باشد.
 
بگفته پزشکان زدن ماسک در مهمانی‌ها خوب است، اما در فضا‌های بسته که چند نفر حضور دارند بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ضریب ابتلا و سرایت بیماری افزایش می‌یابد.
 

توسعه حمل و نقل شهری

۹۹ طرح حمل و نقل و عمران شهریِ شهرداری‌های سراسر کشور با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری تا ساعاتی دیگر به بهره برداری می‌رسد.

ایستگاه متروی برج میلاد و امیرکبیر تهران، ۴ ایستگاه مترو در تبریز؛ پایانه زیر سطحی مجد و طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در مشهد، اصفهان و شیراز و نیروگاه ۲۰۰ تنی زباله سوز نوشهر از جمله طرح‌هایی است که امروز با دستور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد. برای تکمیل این طرح‌ها ۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
 
وزیر صنعت, معدن و تجارت ایران و وزیر تجارت ترکیه در گفتگویی تلفنی، بر لزوم افزایش تبادلات تجاری تاکید کردند.
 
علیرضا رزم حسینی گفت: در این گفتگو نیاز‌های ایران برای برخی کالا‌ها مطرح و قرار شد ترکیه راهی برای تامین کالا‌های درخواستی ایران از محل حساب‌های ایران در ترکیه پیدا کند. ایران و ترکیه قبل از شیوع بیماری کرونا سالانه ۱۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری داشتند، اما اکنون این رقم به زیر ۳ میلیارد دلار رسیده است.
 

یارانه معیشتی کرونا امشب واریز می شود

قرار است این یارانه تا پایان سال برای ۴ ماه پرداخت شود. 
 
یارانه معیشتی کرونا برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان و برای افرادی که یارانه معیشت دریافت می کنند هم ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.
 
برای افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها حقوق ماهانه دریافت نمی کنند و یا درآمد حداقلی دارند نیز ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

هنر نگارگری یا همان مینیاتور ثبت جهانی شد

هنر نگارگری پرونده چندملیتی است که در پانزدهمین اجلاس کمیته بین‌ُالدُوَلِ میراث‌فرهنگیِ ناملموسِ یونسکو در فهرست میراث جهانی ناملموس بشری قرار گرفت و جهانی شد.
 
این پرونده بصورت مشترک با ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان تهیه شده و به یونسکو ارسال شده است. هنرمینیاتور در ایران سابقه‌ای چند هزار ساله داشته و ایرانیان ،از دیر باز، ارتباط عمیقی با نگارگری و هنرمندان نگارگر داشته‌اند.
 
هنر نگارگری که به مینیاتور نیز موسوم است در طول تاریخ تصویرگر شادی‌ها، غم‌ها و احوالات مختلف مردم ایران بوده است. آقای مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت جهانی هنر مینیاتور را به ایرانیان تبریک گفت.

کولبری تا تولید

از کولبری تا تولید .کارآفرین مریوانی با راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی برای بانوانی که برای تامین مخارج زندگی کولبری میکردند اشتغالزایی کرده است. 

تداوم بارش باران

سازمان هواشناسی برای جنوب غرب، غرب و مناطقی از مرکز تداوم بارش باران و در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز بارش بصورت پراکنده پیش بینی کرده است..

درخواست بررسی ابعاد ترور دانشمند هسته ای ِایران

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن، با محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای ِایران، شهید محسن فخری زاده ، از سازمان ملل خواست ابعاد این اقدام ِتروریستی را بررسی کند.
 
مسعود شجره، رژیم صهیونیستی را در این ترور، مقصر دانست و گفت: نخستین بار نیست که این رژیم به این قبیل ترورها دست می زند.
وی گفت: ایران، خود تصمیم خواهد گرفت چگونه واکنش نشان دهد ، اما بی توجهیِ جامعه بین الملل به ترورهای اسرائیل، غیر قابل قبول است زیرا ترور را موجَه نشان می دهد.
 
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بیانیه ای از سازمان ملل خواسته درباره ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای و دفاعی ایران، تحقیق شود.
 
شهید فخری‌زاده 7 آذر ماه در منطقه آبسرد دماوند به دست تروریستهای صهیونیست به شهادت رسید.
 
حضور نیروهای آمریکایی در سوریه برای تعقیب اهداف پنهانی است
نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل می گوید: حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرقانونی و برای تعقیب اهداف پنهانی است و این نیروها باید سوریه را ترک کنند.
مجید تخت روانچی ضمن مخالفت با هرگونه اقدام جدایی طلبانه در سوریه گفت: همه باید حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه را به طور کامل محترم بشمارند.

آغاز طرح بذر پاشی با پهپاد در یزد

گروهی دانش بنیان برای نخستین بار در کشور، این طرح را در مناطق صعب العبور و برای دانه های خیلی ریز، با هدفِ بیابان زدایی اجرا می کنند. قرار است اراضی تفت و میبد با این روش در مدت یکماه بذرپاشی شود.

انهدام یکی از بزرگترین باندهای مواد مخدر

یک باند حرفه ای قاچاق مواد مخدر در غرب استان تهران، شناسایی و دستگیر شدند. بیش از ۵ تُن انواعِ مواد مخدرِ کشف شده با دستور قضایی، امحاء شد.

حکاکی روی برگ درخت

هنرمند ژاپنی با دقت و ظرافت این تصاویر زیبا را روی برگ درختان حکاکی می کند. وی با ابزاری مثل چاقو و با مهارت خاصی این آثار زیبا را خلق کرده است.
 
برف و سرما در جنگل های کلاردشت باعث تشکیل درختان کریستال شد.

وضع زیرساختهای امریکا نابسامان است

جوزف بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا وضع زیرساختهای این کشور را نابسامان توصیف کرد و گفت: آمریکا در کیفیت کلی زیر ساخت ​ها در رتبه ۱۰ جهان قرار دارد.
 
بایدن در مراسم معرفی وزیر حمل و نقل گفت: هم اکنون طبق نظر انجمن مهندسان شهری آمریکا، یک پنجم بزرگراه های ما ، همچنان در"وضع نامناسبی" به سر می‎برند.
 
رئیس جمهور منتخب آمریکا افزود: ده ها هزار پل در سطح کشور در حال خرابی و برخی در آستانه فروپاشی است که خطری برای زندگی روزمره مردم است.
بایدن با معرفی پیت بوتیجیج به عنوان وزیر حمل و نقل آمریکا گفت: افتخار می کنم که نخستین همجنسگرای آشکار در کابینه من وزیر می ​شود. 

دست خالی ، همت عالی

کارآفرین بیرجندی با پرورش کبک نه تنها عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول را در استان از آن خود کرده بلکه سایر همشهریانش را هم علاقه مند به پرورش این پرنده کرده است. 
 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha