رونمایی طرح های پژوهشی سلامت محور را در خبر علمی فرهنگی امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۶- ۰۸:۳۰

تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور

مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. آقای اسحاق جهانگیری در این مراسم گفت: پژوهش موضوعی تزئینی نیست ، بلکه نیاز اساسی کشور است.

رونمایی طرح های پژوهشی سلامت محور

در چهارمین روزِ هفته پژوهش از 9 طرحِ پژوهشی و فناورانه سلامت محور، رونمایی شد. وزیربهداشت در مراسمِ رونمایی از این طرح ها ، با اشاره به نقشِ شرکت های دانش بنیان در مبارزه با بیماری کرونا تأکید کرد: نتیجه تحقیقات ، باید تولید محصول و حل مشکلات باشد.

پژوهشگاه رویانِ جهاد دانشگاهی جزء ده مؤسسه برتر تحقیقات ناباروری جهان

پژوهشگاه رویانِ جهاد دانشگاهی در میان ده مؤسسه برتر تحقیقات ناباروری و فناوری‌های کمک‌باروری جهان قرار گرفته است. پژوهشگاهی که یکی از مراکزِ علمی شناخته شده ایران در جهان است ، و در زمینه سلول های بنیادی دستاوردهای پژوهشی زیادی دارد. 

صندوقِ نوآوری و شکوفایی، میزبانِ رویدادی فناورانه

صندوقِ نوآوری و شکوفایی، میزبانِ رویدادی فناورانه برای توسعه نرم افزار‌های مالی و بانکی بود. هشت کسب و کارِ شرکت کننده در این رویداد، برای جذبِ ۲۶ میلیارد تومان سرمایه مورد نیازِ خود، تلاش می‌کردند.

بیست بیست ، پویشی برای افزایش مطالعه

سالِ ۲۰۲۰ که با شیوعِ کرونا همراه بود، برای بسیاری سالِ خوشی نبود، اما فرهنگسرایی در تهران پویشی با عنوانِ بیست بیست راه انداخته است، که نتیجه بسیار خوشایندی دارد. 
 
جشنواره سراسری تئاتر مقاومت
هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت ، از امروز به صورتِ برخط در فضای مجازی آغاز شد. بیداری به وقت خون ، یکی از نمایندگانِ اصفهان ، در این جشنواره است. 
 
بیش از ۲۰۰ اثر در مجموعه تاریخی کاخ گلستان، در سال‌های گذشته، ثبت ملی شده اند. مجموعه‌ای که قدمتِ آن، به حدودِ دو قرن می‌رسد، و مرمت آثارِ تاریخی در آن، اولویتِ ویژه‌ای دارد.

تولید صفحه های الکترونیکی پیشرفته

متخصصانِ شرکتی در یزد ، موفق شده اند به دانش طراحی و تولیدِ صفحه های الکترونیکیِ پیشرفته دست یابند. این صفحه ها ،که در صنایع مختلف کاربرد دارند ، بر اساسِ استانداردهای بروزِ دنیا ، تولید می شوند. 
 

نخستین پارک آموزش برق ، مشهد

نخستین پارک بین المللی آموزش تخصصی فوق توزیع برق و انتقال برق ، در مشهد به بهره برداری رسید. نمونه این مجموعه آموزشی در کشورهای همسایه وجود ندارد و گشایشِ آن می تواند زمینه جذب گردشگر صنعتی و متخصصانِ خارجی را فراهم کند.
 

«اخبار تصویری خبر علمی، فرهنگی ؛ ۲۵ آذر»

*سیستان و بلوچستان- آتش سوزی در لنج های صیادی
*برزیل- تولد هزاران بچه لاک پشت
*استرالیا -جمع شدن کف دریا در ساحل
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha