گزارش «مرغ همسایه غاز است!»  را در ۲۰:۳۰ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۶- ۰۸:۲۷

تحریم نبودن دارو، دروغه آمریکایی ها

وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از چند خط تولید دارو از جمله داروهای موثر در درمان کرونا با اشار به اینکه آمریکا با تحریم دارو و تجهیزات پزشکی، بیشترین ظلم رو به مردم ایران کرده است؛ تأکید کرد: راه عبور از بحران ها، اتکا به توان و دانش داخلی کشور است، نه دست دراز کردن به سمت اروپا و امریکا.   
 

واردات داروهای خارجی کرونا بی نیازیم

وزیر بهداشت: اگر شرایط واردات واکسن های خارجی فراهم شود، حتماً از مطمئن‌ترین مراکز برای مردم تأمین خواهد شد.
 
معاون سازمان غذا و دارو هم در حاشیه مراسم افتتاح خطوط جدید تولید دارو با فناوری بالا، از افزایش چشمگیر ظرفیت تولید داروهای کرونا در کشور خبر داد و گفت: از واردات داروهای خارجی کرونا بی نیاز شده ایم.
 
در آستانه میلاد حضرت زینب و روز پرستار، نمایندگان پرستاران سراسر کشور به ساختمان شیشه ای صدا و سیما آمدند و از رسانه ملی به دلیل انعکاس حماسه آفرینی نظام سلامت به خصوص پرستاران در عرصه مقابله با کرونا در یک سال گذشته قدردانی کردند و همچنین از دغدغه هاشان در این روزها گفتند.
 
دکتر علی عسکری در این دیدار از همراهی اهالی رسانه با سربازان خط مقابله با کرونا برای شکست این ویروس منحوس گفت.
 

فوت ۲۲۳ هموطن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا

متأسفانه ۲۲۳ هموطن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، هفت هزار و ۷۰۴ بیمار جدید هم شناسایی شدند.
 
شهرستان های زرین دشت، بافت، گمیشان، آستارا، بندر انزلی، رودسر، تالش، آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.
 

بلندترین شب سال رو به خطرناک ترین شب سال تبدیل نکنیم

اما با نزدیک شدن شب یلدا، کارشناسان وزارت بهداشت باز هم توصیه کردن: مبادا دورهمی شب یلدای امسال باعثِ دورازهمیِ سال ۱۴۰۰ شود .
وزارت بهداشت أکید کرد: دورهمی های کوچک خانوادگی بزرگترین عامل انتقال ویروس کروناست پس شب یلدا در خونه بمانیم و بلندترین شب سال رو به خطرناک ترین شب سال تبدیل نکنیم.
 
 

نداشتن گرین کارت، مجوز ورود به اتاق اصلی پاستور/ شرایط سنی کاندیداها، بدون تغییر

این تصمیم امروز اهالی خانه ملت بود برای جلوگیری از ورود برخی داوطلبان به انتخابات ریاست جمهوری؛ که با داشتن تابعیت کشور‌های دیگه و گرین کارت؛ سودای ریاست دولت را در سر دارند.
بررسی بهارستان نشینها برای اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری ؛ به سن داوطلبان هم رسید که با مخالفت با حذف محدودیت سن داوطلبها؛ همچنان ۴۰ تا ۷۰ ساله ها جواز سکانداری دولت را به دست دارند.
 

گلایه مجلسی ها درباره انتقادات در نشست خبری رئیس جمهور

انتقادات مطرح شده در نشست خبری دیروز رئیس جمهور درباره بایگانی شدن لوایح دولت در مجلس؛ گلایه اهالی خانه ملت را به همراه داشت. 
 
در پاسخ به نامه رییس جمهور به رهبرانقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی؛ با برداشت تا سقف یک میلیون بشکه نفت موافقت شده است. 
 

تدوین بودجه با رویکرد کاملا داخلی

رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفته: لایحه بودجه 1400 برخلاف نظر منتقدان با توجه به نتایج انتخابات آمریکا تدوین نشده و بلکه بر ظرفیت های اقتصادی داخل کشور تکیه دارد.
 
آقای روحانی: دولت به دنبال ترمیم خسارت های جنگ اقتصادی و مشکلات به وجود آمده ناشی از عوارض شیوع کرونا بر اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است.
 

سرباز بابلی بخشید؛ ستاد کل نیروهای مسلح نمی بخشد  

با تایید ماجرای ضرب و شتم یک سرباز وظیفه، از سوی یکی از بازپرس های دادگستری بابل، حالا ستاد کل نیروهای مسلح، شکایت به رئیس قوه قضائیه برد.
 
سخنگوی پلیس هم از دستور ویژه فرمانده نیروی انتظامی برای رسیدگی به موضوع و حمایت از حقوق این سرباز خبر داد.
ماجرا از این قرار بود که این سرباز وظیفه شناس، بازپرس مذکور را هنگام ورود، به علت داشتن ماسک، نشناخت و تقاضای کارت شناسایی کرد. او هم سرباز را مورد ضرب و شتم قرار داد.
 

واگذاری ساماندهی و مدیریت مهد کودک ها به وزارت آموزش و پرورش

مصوبه ای که از دل جلسه ی امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور سران سه قوه بیرون آمد. بر این اساس مقرر شد یک مرکز ملی در حوزه تعلیم و تربیت تاسیس و مسوولیت حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی، مدیریت و همچنین نظارت و ارزیابی مهدهای کودک هم به وزارت آموزش و پرورش داده شود.
 
پیشتر در یه تقسیم کار نامتعارف، مدیریت مهدکودکها به سازمان بهزیستی سپرده شده بود که با برخی نابسامانی ها در آموزش بچه ها همراه بود و با مصوبه امروز، اصلاح این روند آغاز می شود.
 

کشفیات مواد مخدر رکورد زد / توقف رشد اعتیاد بین دانش آموزان

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تخصصی دستاورد‌های علمی و اجرایی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سه رویکرد علمی تمرکز بر مرزها، باندهای بزرگ و کارهای اطلاعاتی، از افزایش بی سابقه کشفیات در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
 
آقای مومنی با اشاره به بازگشت ۸۰ درصدی ترک کنندگان به چرخه اعتیاد، از تولید دارویی گیاهی گفت: قرار است به زودی از سازمان غذا و دارو مجوز بگیرد .
 
سردار مومنی از توقف آهنگ رشد اعتیاد بین دانش آموزان در نتیجه ی اجرای طرح یاریگران در ۴۰ هزار مدرسه خبر داد.

مرغ همسایه غاز است! 

گزارشی هم درباره تخصیص نادرست ارز دولتی . وقتی نفس تولید ملی به شماره می افتد و مرغ همسایه هم غاز می شود.
 

جنگ با کرونا با سختتر کردن محدودیت ها در جهان

با عبور فوتی های کرونایی از یک میلیون و ششصد هزار نفر و آمار بیش از هفتاد و سه میلیون مبتلا، کشورهای مختلف تشدید محدودیت ها را در دستور کار قرار دادند.
 
آمریکا همچنان صدرنشین جدول کرونایی های جهان است و بیمارستان های آن با کمبود تخت و تجهیزات روبرو هستند. خیلی از بیمارستان ها مثل این مرکز درمانی در غرب لس آنجلس، مجبور شدن در پارکینگشان برای بیماران کرونایی چادر برپا کنند.
 
در اروپا هم ترس از دورهمی های سال نو باعث شد تا محدودیت های بیشتری اعمال شود.
در هلند از امروز قرنطینه پنج هفته ای برقرار شد و همه مشاغل غیرضروری تعطیل هستند.

خبر خوش برای امدادگران هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر از جذب بخشی از امدادگران خبر داد و گفت امدادگرانی که درجه ایثار و همچنین عملکرد مثبت و موثری داشته باشند تبدیل وضعیت می شوند .
به گفته آقای همتی مراحل اولیه جذب حدود ۷۴۰ نفر از این امدادگران در سراسر کشور انجام شد و تا ماه آینده تکمیل می شود. 

چکش قانون بر سر سودجویان کارت‌های بازرگانی

بعد از گلایه دیروز رئیس اتاق بازرگانی؛ درباره بی اعتنایی بانک مرکزی به درخواست اعضای اتاق و معرفی نشدن حتی یک کارتن خواب دارای کارت بازرگانی؛ بانک مرکزی و سخنگوی قوه قضائیه از برگزاری دادگاه سوء استفاده کنندگان از کارت‌های بازرگانی در آینده نزدیک خبر دادند و افزودند:  دادگاه ۱۹ نفری که از کارت ۷۰ فرد کم بضاعت برای ۱.۴ میلیارد یورو صادرات استفاده کردند به زودی برگزار می شود.

امید به کالج الکترال هم نقش بر آب شد / ترامپ، برنامه ای برای اذعان به شکست ندارد

با اعلام برتری ۳۰۶ به ۲۳۲ جو بایدن بر دونالد ترامپ از سوی کالج الکترال، رسانه‌های آمریکا می‌گویند، رئیس جمهور فعلی، قصدی برای پذیرش و اذعان به شکست ندارد.
 
همزمان، هواداران رئیس جمهور فعلی آمریکا، با تجمع در واشنگتن پایتخت، به انتقال قدرت اعتراض کردند و به تاسی از رئیس جمهور، انتخابات آمریکا را فاسدترین انتخابات تاریخ لقب دادند.
 
در بعضی مناطق، درگیری معترضان با پلیس، صحنه های خشونت باری در قاب دوربین ها ثبت کرد. رئیس جمهور فعلی آمریکا، بیش از ۵۰ شکایت به دادگاه عالی برده است که در انتخابات، تقلب شد. اما آنچه که در فضای مجازی دست به دست می شود، تصویری ساختگی و شوخی تلخ با رئیس جمهور آمریکاست که از کاخ سفید، اخراج می شود .
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha