اخبار کمک بلاعوض به خانوار‌های خسارت دیده از آبگرفتگی خوزستان را در خبر ۱۴ شبکه یک ببینید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۵- ۱۵:۴۴

راه اندازی سه خط جدید تولید داروهای با فناوری بالا

در این خطوط، داروها، از لحظه آغاز تا بسته بندی نهایی، بدون دخالتِ دست، به تولید می رسد.

شیوه ای ماشینی که باعث می شود: آلودگی های احتمالی کاهش یابد و همچنین استانداردهای بازرسی های داروییِ بین المللی هم لحاظ شود تا بازار صادرات دارو، رونق بیشتری پیدا کند.

وزیر بهداشت هم با اشاره به تحریم های داروییِ اعمال شده درمورد کشورمان گفت: آمریکا درباره نبود تحریم دارو، دروغ می گوید.

اقای نمکی تاکید کرد: راه برون رفت کشور از بحران ها، دست دراز کردن به سمت اروپا و امریکا نیست، بلکه باید بر دانشِ داخل کشور به عنوان راهگشای مشکلات، تکیه کرد.

هفته پژوهش، فرصتی برای معرفی دستاوردهای پژوهش ها و پیگیریِ به نتیجه رسیدن تحقیقات

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری، بین صندوق نوآوری و شرکتهای دانش بنیان گفت: صندوق های پژوهش و فناوریِ استانها، زیست بومِ مناسب برای حمایت از فعالیت های فناورانه محسوب می شود.

آقای غلامی با بیان اینکه: بودجه پژوهشی، تاکنون محقق نشده است، گفت: تأخیر در ارائه بودجه پژوهشی، متأسفانه باعث تضعیف پژوهش در کشور می شود.

پژوهشگاه قوه قضائیه هم، سامانه جامع مرکز اسناد علمی و کتابخانه‌های قوه را به مناسبت هفته پژوهش، راه اندازی کرد.

با راه‌اندازی این سامانه، علاوه بر فراهم شدن دسترسی اینترنتی به کتابخانه پژوهشگاه قوه قضائیه، اتصال تمام کتابخانه‌های موجود در دستگاه قضا به این سامانه نیز، امکان‌پذیر شده است.

بدین ترتیب، تمام منابع موجود در کتابخانه‌های مختلفِ قوه قضائیه در سراسر کشور در بستر واحد، قابل جستجو و مشاهده خواهد بود و زمینه امانتِ بین کتابخانه‌ای و سایر خدمات مشترک و متقابل، فراهم می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی در نشستی با محققان و پژوهشگران پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی، بر تقویت پشتوانه علمی پلیس، تاکید کرد. سردار اشتری به اهمیت هوشمندسازی در نیروی انتظامی برای تسهیل خدمات رسانی به مردم و اجرای حرفه ای تر ماموریت ها، تاکیدکرد.

آمار کرونا ؛ ۲۵ آذر

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد ۲۲۳ نفر از بیماران کرونایی از ظهر دیروز تا امروز فوت کردند.

در همین مدت ۷ هزار و ۷۰۴ بیمار جدید کرونایی هم در کشور، شناسایی شدند ۵ هزار و ۷۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضع شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

قدردانی از خانواده های شهدای مدافع سلامت

شانزدهمین هفته از طرح ملی سه ‌شنبه‌های تکریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در منزل شهیدِ مدافع سلامت، «محمدِ زارع جوشقانی» برگزار شد.

در این مراسم همچنین به صورت ارتباط زنده تصویری از خانواده شهید نرجس خانعلی زاده از شهدای مدافع سلامت استان گیلان، قدردانی شد.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور، حدود ۲۰۰ نفر از کادر درمان شهید شده اند. همان هایی که خالصانه در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹، از جان مایه گذاشتند.

بهترین راهِ قدردانی از این جانفشانی ها، رعایت محدودیت ها و شیوه نامه های بهداشتی است؛ همانگونه که این روزها پس از محدودیت‌های جدید و کاهش بارِ بیماری، کادر درمان پس از حدود ۱۰ ماه، مبارزه نفس گیر با کرونا، کمی نفس تازه کرده اند.

بررسی روش های حمایت معیشتی از گروههای کم درآمد

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پیشنهادهای دستگاههای مرتبط درخصوص سیاستها و اقدامات پایدار و موثر در تثبیت و کنترل قیمت اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و روشهای حمایت معیشتی از گروههای کم درآمد را بررسی کرد.

رییس جمهور با رد نقدها درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: مبنای تدوین و طراحی لایحه بودجه سال آینده، ظرفیت های اقتصادی کشور و واقعیت های عرصه بین المللی بوده و با تحلیل دقیق داده ها و داشته های داخلی، ارائه شده است.

آقای روحانی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم ها، واقعیت های بزرگی را به جهان و همه بدخواهان ایران نشان داد، گفت: ناکامی کاخ سفید در مواجهه با ایران، بعد از دوسال ونیم جنگ اقتصادیِ تمام عیار در کنار شکست سیاست های بین المللی امریکا، از دلایل شکست ترامپ در انتخابات اخیر این کشور است. 

رییس جمهور همچنین هنگام دریافت استوارنامه های سفرای جدید سوریه، تایلند، اوگاندا، ژاپن، تونس، اندونزی و مکزیک، ضمن تاکید بر انتقال تجربیات علمی و فنی، گسترش روابط اقتصادی و تجاری بخصوص از طریق بخش خصوصی، برخورد با اقدامات و تحریم های ظالمانه دولت آمریکا را ضروری دانست.

رای نمایندگان به اصلاح ساختار بودجه کل کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اصلاح ساختار بودجه کل کشور رای دادند. 

براین اساس، دولت مکلف است لایحه بودجه ی ۱۴۰۰ را با رعایت احکامِ مجلس، پیش ببرد. نمایندگان همچنین در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، به پیشنهادِ حذفِ شرطِ سنیِ داوطلبانِ ریاست جمهوری رأی ندادند.

کمک بلاعوض به خانوارهای خسارت دیده از آبگرفتگی خوزستان

۵۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانوارهای خسارت دیده از آبگرفتگی خوزستان، پرداخت می شود.

به گفته استاندار خوزستان، بیست میلیون تومان برای منزل و ۲۰ میلیون تومان برای زمانی که خانه، در حال ساخت خواهد بود، و ۱۵ میلیون تومان نیز برای لوازم معیشتی در نظر گرفته شده است.

آقای شریعتی گفت: ۱۶۰ میلیون تومان نیز وامِ با سود ۵ درصد با باز پرداخت ۷ تا ۱۵ ساله برای آسیب دیدگان آبگرفتیِ اخیر خوزستان اختصاص یافته است. برای منازل و مراکز تجاری هم که به تعمیر نیاز دارند، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض، و ۶۰ میلیون تومان، وام کم بهره، پرداخت می شود.

دادگاهِ سوء استفاده کنندگان از کارتهای بازرگانی؛ به زودی 

روابط عمومی بانک مرکزی: در پاسخ به درخواست معرفی اسامی افراد کم بضاعتی که از کارت بازرگانی آنها برای صادرات سوء استفاده شده است، طبق اطلاع، دادگاه ۱۹ نفری که از کارت ۷۰ فرد کم بضاعت برای ۱.۴میلیارد یورو صادرات، سو استفاده کرده اند بزودی برگزارمی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران دیشب گفته بود بانک مرکزی پس از گذشت دو ماه از تقاضای رسمی ما حتی یک کارتن خواب دارای کارت بازرگانی را به ما معرفی نکرده است. 

هزارتوی یک واردات

امروزه صنعت تایر و لاستیک خودرو، جزو صنایع راهبردی محسوب می شود.

صنعتی که حرکتِ بخش اعظم اقتصاد، به آن وابسته است، از این رو، رشد و توسعه آن می تواند بر صنایع پایین دست، همچون تولید نخ تایر یا همان مفتولِ تایر، تاثیر بسزایی بگذارد.

ایران در تولید سیمِ تایر خودرو، خودکفاست. فناوری که کمتر کشوری آن را داراست و ایران به عنوان اولین و تنها کشور تولیدکننده سیمِ تایر خودرو در غرب آسیا شناخته می شود.

اما سوال اینجاست چرا با وجود تولید سیم تایر در کارخانه استیل کرد ایلام، و تامین نیاز داخل، برخی از کارخانه های تولید تایر، این محصول را همچنان از خارج از کشور وارد می کنند؟

وارداتی که دارد چراغ بزرگترین کارخانه ی تولید سیم تایرِ منطقه را خاموش می کند.

طرح های برق آبی وزارت نیرو در مدار توزیع قرار گرفت

در مراسمی با حضور وزیر نیرو، افتتاح چهارده پروژه صنعت آب و برق در استانهای خراسان رضوی، سمنان و کردستان بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

طرحهای افتتاح شده، مربوط به افزایش ظرفیت برق، و تأمین آب شربِ پایدار و باکیفیت در مناطق شهری و روستایی است.

همزمان، قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، با امضای مدیران عامل شرکتِ نیروترازِ پی ریز، و مسئولِ گروه مپنا بعنوان پیمانکار باحضور وزیر تعاون منعقد شد. 

رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس

از ۸۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسناد دفاع مقدس، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.

برخی از این کتابها حاصل بیش از پنج هزار ساعت، مصاحبه شفاهی با فرماندهان و یادگاران جنگ است. سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تاکنون بیش از ۵ هزار ساعت، مصاحبه با ایثارگران انجام داده که علاوه بر ۸۰ عنوانِ کتابی،که امروز رونمایی شد، ۷۰ عنوان، کتابِ دیگر نیز سوم خرداد ۱۴۰۰ رونمایی می شود. 

آمار کرونا و فوتی ها در جهان ؛ ۲۵ آذر

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار فوتی و ۷۳ میلیون مبتلا به کرونا در سراسر جهان. محدودیت‌ها در آستانه سال جدید میلادی در بسیاری از کشور‌ها تشدید می‌شود.
 
در اروپا که شمار مبتلایان به کرونا از مرز ۲۰ میلیون نفر و فوتی‌ها از ۴۶۱ هزار تن گذشته است، تشدید محدودیت‌ها، مهمترین خبر کرونایی این روز‌های این قاره است.
 
آلمان از فردا به مدت ۲۵ روز، به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و رکوردشکنی شمار مرگ و میر، محدودیت‌های سراسری سختگیرانه‌ای را به اجرا می‌گذارد.
 
به گفته صدراعظم آلمان، در این مدت مدارس و مهد کودک‌ها و بسیاری از کسب و کار‌ها تعطیل هستند. همچنین تماس میان افراد در شب‌های سال نو میلادی به پنج نفر محدود می‌شود.
 
مسئولان هلندی هم پس از افزایش شمار مبتلایان؛ از امروز تا ۳۰ ام دی، قرنطینه پنج هفته‌ای اعلام کردند. در این مدت همه مشاغل غیرضروری تعطیل هستند.
 
مدارس تعطیل خواهند بود. دولت هلند همچنین توصیه کرده تا ۲۵ اسفند سفر به خارج هلند انجام نشود و دید و بازدید‌ها و میهمانی‌ها از سه نفر به دو نفر کاهش یابد.

کرونا در انگلیس ؛ ۲۵ آذر

در انگلیس، همچنان مقررات قرنطینه درحال اجراست. دولت فرانسه از کاهش اندک مقررات قرنطینه خبرداده، اما برخی محدودیت‌ها را حفظ و محدودیت‌های دیگری را اضافه کرد، از جمله می توان به اجرای مقررات منع عبور و مرور از ساعت هشت شب تا شش صبح اشاره کرد.

ثبت نام کارشناسی ارشد ، فردا مهلت پایانی

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدِ ناپیوسته ی بدون آزمون دانشگاهها، از امروز تا پنج روز مهلت دارند ثبت نام، و انتخاب رشته کنند.

همچنین بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، فرصت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته ی با آزمون، فردا به پایان می رسد. 

رشد ۹۹ درصدی صادرات خشکبار / خشکبار پسته با بیشترین صادرات و ارز آوری

سخنگوی گمرک از رشد ۹۹ درصدی صادرات خشکبار ایران خبر می دهد. 

بگفته لطیفی: میزان صادرات خشکبار در هشت ماهه امسال، بیش از ۱۳۳ هزار تن به ارزش ۸۳۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی، ۹۹ درصد و از لحاظ ارزش، ۷۱ درصد رشد داشته است. در میان اقلام صادراتی، خشکبارِ پسته با بیش از ۱۲۱ هزار تن به ارزش ۷۹۸ میلیون دلار، بیشترین صادرات و ارزآوری را دارد. 

چالشی ترین انتخابات تاریخ آمریکا

مجمع برگزینندگان آمریکا موسوم به کالج انتخاباتی، جو بایدن نامزد حزب دموکرات را​ رسما پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کرد.
 
بر اساس اعلام این مجمع، بایدن ۳۰۶ رای و دونالد ترامپ ۲۳۲ رای الکترال، بدست آوردند که به این ترتیب، ​ بایدن، چهل وششمین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.
 
جو بایدن در سخنرانی خود پس از معرفی به عنوان فرد پیروز در انتخابات، ​ با اشاره به اقدامات پساانتخاباتی ترامپ، او را به سوء استفاده از قدرت، متهم کرد و از مردم آمریکا خواست: این پیروزی را جشن بگیرند.
 
دونالد ترامپ هم که تاکنون سرسختانه از پذیرفتن شکست، امتناع کرده، در توئیتی، بار دیگر صحت انتخابات را زیر سوال برد و نوشت: با ۷۵ میلیون رای، پیروز انتخابات شده و دموکرات‌ها با تقلب، بسیاری از آرای او را به نفع بایدن ثبت کردند.
 
ترامپ همچنین از جمهوریخواهان خواست: با این انتخاباتِ جعلی مقابله کنند. رئیس جمهور آمریکا، وزیر دادگستری را هم که ماجرای تقلب را آنچنانکه بایدُ و شاید، مطابق میل او پیگیری نکرده بود، برکنار کرد.
 
تنها امیدِ ترامپ، از این به بعد، به تصمیمِ دو هفته‌ی دیگرِ کنگره، شامل مجلس نمایندگان و سناست که تایید نهایی آرای الکترال را برعهده دارد، ولی می‌تواند آن را به چالش بکشد و آرای ایالت‌ها یعنی به ازای هر ایالت، یک رای را مطرح کند که در آنصورت، ایالت‌های جمهوریخواه، از نظر آماری، بیشترند، ولی بعید به نظر می رسد کار به اینجا بکشد.
 
با توجه به چالش‌های انتخاباتِ دومرحله‌ای و غیرمستقیم که گاهی آرای اکثریت را نادیده می گیرد، هیلاری کلینتون که در دور قبل با وجود آرای بیشتر مردمی، در آرای الکترال، از ترامپ شکست خورده بود، خواستار آن شده که این شیوه، منسوخ، اعلام شود. 

هکرها، وزارت امنیت داخلی آمریکا را هم، هدف حمله سایبری قرار داده اند

وزارتی که خود مسئول امنیت مرزها، امنیت سایبری و همچنین توزیع امنِ واکسن کروناست. گفته می شود: این نفوذ، بخشی از حمله سایبری است که دو روز پیش، وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا را نیز هدف قرار داده بود. 

درمان اعتیاد با داروهای جدید / همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر با دانش بنیاد

توسعه روابط ستاد مبارزه با مواد مخدر با دانش بنیانها. جدیدترین دستاوردهای علمی و اجرایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، امروز به نمایش درآمد.

بگفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: با همکاری معاونت علمی و فناوری، داروهای جدید به ویژه داروهای سنتی و گیاهی برای درمان معتادان در دستورکار قرار دارد که یکی از داروها در مراحل نهایی شدن است.

آقای ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم گفته: داروی جدیدِ درمان اعتیاد، یکی دو ماه آینده، تاییدیه لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت میکند و می تواند جایگزین داروهای قبلی شود.

چراغ های تالار شیشه ای بورس، امروز هم قرمز شد

شاخص کل بازار بورس امروز با افت شدید ۵۵ هزار و ۸۰۵ واحدی، بر روی رقم یک میلیون و ۴۲۸ واحدی ایستاد.
سازمان بورس و اوراق بهادار، چگونگی دریافت سود سهام عدالت سال ۹۸ را برای افرادی که روش‌های مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند اعلام کرد.
 
سود سهام مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند به حساب‌های معرفی شده، توسط سرمایه گذاران واریز می‌شود و مشمولانی که، روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند سود سهامشان به حساب شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالتِ هر استان پرداخت خواهد شد. 

حادثه در کنارک / آتش سوزی سه فروند لنج صیادی

سه فروند لنج صیادی در کُنارک، در آتش سوخت.

این سه فروند لنج صیادی در حوضچه ساحلی، پهلو گرفته بودند که یکی از لنجها، دچار اتش سوزی شد و با وجود تلاش برای جلوگیری از سرایت آن به دیگر لنج ها، آتش به دو لنج دیگر هم سرایت کرد.

این آتش سوزی، هیچ گونه خسارت جانی نداشت اما هر سه لنج، کاملا در آتش سوختند.

خمیر بازی مضر/ ژل جادویی اسلایم مضر است

پدرها و مادرها درخصوص استفاده کودکان از خمیر بازی یا ژل جادویی اِسلایم (Slime) مراقبت کنند، ضرر دارد.

کارشناسان هشدار دادند: خمیر بازی یا ژل جادویی اسلایم به دلیل اینکه عنصر «بور»، زیاد دارد برای کودکان مضر است. قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از این عنصر میتواند موجب سردرد، التهاب پوستی، اسهال، استفراغ، لرزش دست و حتی افسردگی شود. 

ربایش دانش آموزان در نیجریه

مدارس متوسطه‌ی شمال نیجریه در پی حمله افراد مسلح و ربودن دانش آموزان، به تعطیلی کشیده شد. افراد مسلح با حمله به دبیرستان پسرانه در شهر کاتسینا، ۳۳۳ دانش آموز را ربودند. بوکو حرام که قبلا ۴۰۰ دانش آموز دختر را بدین شیوه ربوده بود، مسئولیتِ ربایش را برعهده گرفته است.  
 

پاکبان موفق کتابخوان

عشق به کتاب و کتابخوانی ، روایت پاکبانی است که رتبه نخست کتابخوانی خراسان رضوی را از آن خود کرده است. 

 

پرواز موفق / نخستین هواپیمای مسافربری روسیه

نخستین پرواز آزمایشی هواپیمای مسافربریِ تمام روسی با موفقیت انجام شد. هواپیمای «ام.اس ۱۳۰»، گنجایش ۱۶۵ مسافر را دارد و ظرفیت آن، تا ۲۵۰ صندلی هم قابل افزایش است. 

قدردانی نظام پرستاری از همدلی و حمایت رسانه ملی

در آستانه روز پرستار ، نمایندگان پرستاران سراسر کشور از رسانه ملی به دلیل انعکاس حماسه آفرینی نظام سلامت و به ویژه پرستاران در عرصه مقابله با کرونا در یک سال گذشته قدردانی کردند. 

پایداری آلودگی هوا

آلودگی هوا در کلان شهرها و شهرهای صنعتی، همچنان پایدار است. شهروندان از تردد در شهر تهران، کرج، اراک، مشهد و اصفهان خودداری کنند. بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی از عصر امروز، بارشها از غرب کشور اغاز می شود . 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha