خبر مربوط به تمساح ؛ مهمان ناخوانده دریاچه خلیج فارس چیتگر را در خبر شبکه ۵ سیما پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۴- ۰۹:۰۸

رونمایی از واکسن ایرانی، در بهار ۱۴۰۰ /  واکسن ایرانی کرونا بهترین و ایمن ترین واکسنِ 

وزیر بهداشت که برای افتتاح طرح های ِدرمانی به خراسان جنوبی سفر کرده بود، واکسن ایرانی را بهترین و ایمن ترین واکسنِ دنیا دانست و گفت این واکسن بهارِ آینده رونمایی خواهد شد.
 
دکتر نمکی گفت: ما قابلیت خود را در تولید واکسن ایمن و موثر به دنیا ثابت خواهیم کرد و مردم مطمئن باشند هرگز اجازه نخواهیم داد واکسنی برای آزمایش به مردم تزریق شود.

دورهمی های یلدایی شاید وقتی دیگر بعد از کرونا

سخنگوی ستاد ملی ِمقابله با کرونا با بیان اینکه درحال حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد رسیده است از مردم خواست همراهی و همکاریِ خود در رعایت شیوه نامه های بهداشتی را تا مهار کامل کرونا ادامه دهند و مراسم شب یلدا را مَجازی برگزار کنند چرا که هرگونه غفلت باعث از بین رفتن دستاوردهای خوب در این زمینه خواهد شد.

تمساح؛ مهمان ناخوانده دریاچه خلیج فارس چیتگر، نه تایید شد و نه تکذیب

رئیس محیط زیست تهران: با توجه به انتشار خبر مشاهده تمساح در دریاچه خلیج فارس؛ گروه هایی برای بررسی به محل اعزام و طعمه گذاری هایی را انجام داده ایم اما هنوز به نتیجه قاطعی نرسیده ایم .
 
به گفته خانم برنا شرایط زیستی تمساح دو زیست بوده و باید در طول روز حتماً بیرون آب بیاید،اما در رصدهای میدانی و دوربینی تاکنون تمساحی مشاهده نشده است.
 
این موضوع احتمال وجود موجودی دیگر را بیشتر می کند و ردپای کشف شده به بزرگی ردپای تمساح نیست. ماجرای این تمساح چند روز قبل با ادعای یکی از اهالی ساختمان‌های مجاور دریاچه آغاز شد . 

اولویت هایِ بودجهِ سال ۱۴۰۰ را برای اِعمال در بودجه ِپیشنهادی شهرداری

شورایِ شهری ها اولویت هایِ بودجهِ سال ۱۴۰۰ را برای اِعمال در بودجه ِپیشنهادی شهرداری مشخص کردند .
محور این اولویتها ، به گفته رئیس شورا ، موضوعاتِ اجتماعی و همینطور کمک به آسیب دیدگان از کرونا است .
 
آقای هاشمی :  رقمِ بودجهی سال ِآیندهِ شهرداری حدود 30 هزار میلیارد تومان خواهد بود که تقریبا معادل بودجه امسال است.
 

پیش‌بینی چندین بارش سنگین برف برای زمستان

رئیس سازمان هواشناسی از پیش‌بینی چندین بارش سنگین برف برای زمستان خبر داد.
 
پیش از این سازمان هواشناسی پاییز خشک و کم‌بارشی را برای ایران پیش‌بینی کرده بود که بر اساس آخرین اطلاعات ِمرکز ملیِ خشکسالی و مدیریت ِبحرانِ سازمانِ هواشناسی از ابتدای مهرماه تاکنون ۶۱ میلیمتر بارش در کشور داشتیم که این میزان نسبت به میانگینِ بلند مدت ۲۰ درصد و نسبت به سال گذشته حدود سه درصد بیشتر بوده است.
 
خانم تاجبخش چرایی بروز ِخطا در پیش‌بینی‌های هواشناسی در پاییزرا اینطور توجیه کرد اگر بارش‌ها در چند استان ِکشور به‌وقوع نمی‌پیوست اکنون وضعیت بارش‌ها در ایران کمتر از میانگینِ بلندمدت گزارش می‌شد،یعنی تحقق پیش بینی هواشناسی که البته اینطور نشد.
 

مهار شعله های آتش در یکی از مجتمع هایِ تجاریِ مرکزی رباط کریم

در این حادثه ۵ ۱ نفر از افرادی که داخل مجتمع، محبوس شده بودند با تلاش نیروهای آتش نشانی، سالم نجات یافتند.
بگفته رئیس آتش نشانی ِرباط کریم در این سانحه آتش از طبقهِ همکفِ مجتمع شروع شده و بسرعت به مغازه ها سرایت و حجمِ زیادی از اجناسِ داخلِ مغازه ها را سوزانده ، علت این حادثه در دست بررسی است.
 

وعده ها برای افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی ملارد ۸ ساله شد اما عملی نه

این حکایت تنها بیمارستان نیمه کاره این شهرستان د است که با وعده های چندین ساله مسئولان، زمان بهره برداری از آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
 
تعدادی از اهالی شهرک طلائیه بومهن مشکلات محل سکونتشون رو با سیما نیوز ۱۸:۳۰ مطرح کردند و خبرنگار ما پیگیر این مشکلات از مسئولان شهری شده ، مشکلاتی که گویا سالهاست از قدمت آنها می گذرد.
 

کشفِ ۲۸ تُن موادِ شوینده یِ تقلبی در یکی از روستاهای اطراف پاکدشت

فرمانده انتظامی این شهرستان گفت : سلامت و امنیتِ مردم،، خط قرمز پلیس است و در این زمینه، با قاطعیت با مجرمان برخورد خواهد شد.
 

پرواز استقلال به صدر جدول با برد شهرخودرو در مشهد

از سری رقابت های هفته ششم لیگ برتر فوتبال عصر امروز استقلال در ورزشگاه امام رضای مشهد به مصاف شهرخودرو رفت که موفق شد این تیم رو با دو گل خاقانی و دانشگر شکست بده و با صعود هفت پله ای موقتا خودش رو به صدر جدول برساند.
 
اما پرسپولیسی ها هم که قراره شنبه هفته آینده در فینال لیگ قهرمانان آسیا در دوحه قطر به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی بروند عصر امروز راهی قطر شدند.
 

ثبت ۱۷ اثرِ نفیسِ مجموعه تاریخیِ گلستان در فهرست جدیدِ آثارِ ملی

آثار ثبت شده شامل ۱۲ اثر ِارزشمند از خوشنویسیِ اشعار و صورِ ناخنی از اساتیدِ بنام ِدوره قاجار است
نج تابلویِ رنگِ روغن از استادْ میرزاْ بابا نقاش و از اساتیدِ بزرگِ تکْ چهره نگاری، از دیگر آثارِ ثبت شده در فهرستِ آثارِ ملی است. 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha