به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از سایت شهرداری تهران، پیروز حناچی در بیست و ششمین جلسه شورای معاونین، مشاورین و شهرداران مناطق که در منطقه ۱۴ برگزار شد، ضمن قدردانی از شهرداران پیشین مناطق ۵، ۱۶ و ۱۷ گفت: انتظار این است که شهرداران فعالیتهای خود را با قدرت ادامه دهند.
وی با تاکید بر جلوگیری از تصرف پیاده روها توسط کارگاههای عمرانی ادامه داد: پیاده رو حق مردم است و آنها که ساخت و ساز میکنند باید مسیر عبور امن را برای عابران پیاده فراهم کنند؛ اگر اتفاقی برای شهروندی به دلیل نبود مسیر پیاده حادث شود، مسئولیت آن با ما است.
شهردار تهران با اعلام این خبر که از این پس، هر دو هفته افتتاح پروژه در تهران خواهیم داشت تا امید و نشاط به شهر بازگردد، افزود: در آینده در منطقه ۱ پروژه مسیر دسترسی جدید به ولنجک و موزه «دکتر حبیبی» را افتتاح خواهیم کرد. در منطقه ۲ نیز پروژه باغ «عبقری» را در دستور کار داریم. در منطقه ۳ هم اقداماتی در محدود شیرخوارگاه آمنه برای ارائه خدمات اجتماعی صورت گرفته که افتتاح این پروژه هم باید در دستور کار قرار گیرد.
حناچی گفت: همچنین در منطقه ۱۳ افتتاح موزه نیروی هوایی و موزه هشت سال دفاع مقدس در دست اقدام است. علاوه بر این، در این منطقه پروژه شهدای مشروطه را داریم که موانع پیش روی آن برداشته شده و باید هر چه زودتر فعال شود. در منطقه ۱۲ پروژه ضلع شمالی ساختمانهای دارایی و زیرگذر گلوبندک را در دست اجرا داریم که تقریباً اقدامات عملیاتی انجام شده و پروژه در آستانه افتتاح قرار دارد. افتتاح پروژه باغ پرندگان در منطقه ۴ و بهره برداری از خانههای مرمت شده برای تبدیل به فضاهای اقتصادی در منطقه ۶ از دیگر اقداماتی است که در آینده انجام میشود.
شهردار تهران افزود: در منطقه ۹ به زودی پروژه زیرگذر استاد معین افتتاح خواهد شد. در منطقه ۲۲ هم اتصال مجتمع «ایران مال» به مترو، اصلیترین راهبرد ماست. در منطقه ۱۸ نیز با حمایت خیرین باید پروژه احداث بیمارستان عظیم کودکان به سرانجام رسد.
حناچی با اشاره به شرایط خیابانهایی که تبدیل به گذر و پیاده راه میشوند، تصریح کرد: محورهایی که گذر میشوند باید در طرح تفصیلی باشند و مصوبههای آن از پیش گرفته شود؛ این دست از پروژهها را نباید سلیقهای و بدون مطالعه انجام داد.
وی با اشاره به توسعه مسیر دوچرخه در منطقه ۱۰ گفت: برای آن که انجام این نوع طرحها نارضایتی ایجاد نکند، توسعه مسیرهای دوچرخه باید از معابری آغاز شود که حجم خودروهای پارک شده در آنها کمتر است؛ مانند نبش خیابان انقلاب که تراکم برای پارک خودرو کم است.