پخش زنده
امروز: -
انتخاب ۱۰۰ کارشناس متخصص در حوزه شهرسازی؛ امکان ثبت درخواست اینترنتی صدور انواع پروانه؛ «فریدون حیدری» شهردار منطقه ۵ شد و ...
مدیرکل برنامهریزی و توسعه شهری، امورشهرسازی و معماری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ازآغاز فرآیند انتخاب و آموزش نیروهای متخصص حوزه شهرسازی و معماری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، شهرام شهابیان گفت: فراخوانی برای انتخاب این نیروها داده شد تا پس از احراز شرایط متقاضیان، همه نیروهای شهرداری تهران که در حوزه شهرسازی و معماری و رشتههای مرتبط تخصص دارند، شناسایی شوند.
وی افزود: تاکنون ۱۴۰۳ نفر شناسایی شده اند و مرحله اول آزمون تعیین سطح علمی این نیروها اواخر تیرماه، با همکاری یکی از مراکز دانشگاهی برگزار میشود.
وی گفت: پس از برگزاری آزمون و مصاحبه حضوری از بین این افراد، صد کارشناس برتر انتخاب میشوند تا اقدامات لازم جهت تربیت و آموزش حرفهای و تخصصی این نیروها تا پایان سال ۱۳۹۸ صورت بگیرد.
مدیرکل برنامهریزی معاونت شهرسازی و معماری با بیان اینکه از مردادماه فرآیند آموزش این نیروها آغاز میشود، گفت: هدف این طرح ارتقاء سطح علمی، افزایش راندمان نیروهای حوزه شهرسازی و معماری و بکارگیری این نیروها در پستها و مسئولیتهای مهم حوزه شهرسازی و معماری شهرداری تهران است.
معاونت حمل و نقل شهرداری تهران
معاون حمل و نقل شهرداری تهران از تدوین آئیننامه نظارت بر فعالیت تاکسیهای اینترنتی خبر داد و گفت: مشکل این است که شرکتهای تاکسی اینترنتی نه نظارت را میپذیرند و نه حاضرند از مراجع رسمی برای استخدام رانندگان خود مجوز بگیرند.
محسن پورسیدآقایی با اشاره به مانعتراشی نهادهای مختلف در مسیر نظارت گفت: قرار است به زودی آئیننامه نظارت بر تاکسیهای اینترنتی بین وزارت کشور و وزارت صنایع به طور مشترک تنظیم شود.
پورسیدآقایی با نقد عملکرد تاکسیرانی در این زمینه گفت: وظیفه ذاتی تاکسیرانی، ساماندهی به وضعیت حمل و نقل شهری است. از گذشته تا کنون شهرداری و تاکسیرانی، نظارت بر حمل و نقل شهری و تاکسیها را بر عهده داشته است. اما جالب است که اکنون تاکسیرانی به جای پرداختن به وظایف اصلی خود، وارد حوزه مجوزدهی به تاکسیهای آنلاین شده است.
وی افزود: شاید بهتر باشد تاکسیرانی، به جای صدور مجوز تاکسی آنلاین، ظرفیتهای خاموش تاکسیهای شهری را احیا کند نه آنکه حمل و نقل را به افراد غیرمتخصص بسپارد و به اسم اشتغالزایی، بر مشکلات اجتماعی موجود اضافه کند.
پورسید آقایی تاکید کرد: نتیجه چنین مسئلهای بروز مشکلات و ناهنجاریهای جدید است و استخدام راننده از کنار خیابان. مسئله ما دخالت در کار کسبوکارهای نوین نیست. بلکه تاکید ما این است که روند اشتباه کنونی باید تغییر کند و نهادهای قانونگذار نسبت به ثبت تعداد این تاکسیها و مشخصات آنها در شهر اقدام کنند. باید آئین نامههای مشخصی در این زمینه نوشته شود و کار را تنها به اتحادیهها واگذار نکنند.
معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران
سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه از ایجاد امکان ثبت درخواست غیر حضوری صدور انواع پروانه و به صورت اینترنتی خبرداد.
به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حامد سلیمی گفت: با توجه به پیگیریهای انجام شده در این خصوص امکان ثبت درخواست صدور انواع پروانه ساختمان از درگاه urban.tehran.ir با وارد کردن حساب شهروندی فراهم شده است.
سلیمی با بیان اینکه همه مالکان میتوانند با مراجعه به این سامانه پس از ثبت درخواست نسبت به ورود اطلاعات کامل مالکیتی و ملکی خود اقدام کنند، گفت: این افراد میتوانند پس از انتخاب دفتر خدمات الکترونیک شهر مورد نظر، نسبت به تعیین مهندس مورد نظر به عنوان مهندس همراه اقدام کنند.
وی افزود: مهندس همراه که از کارشناسان دفاتر خدمات الکترونیک است، اقداماتی، چون بازدید از محل و کنترل مدارک ملکیتی و مالکیتی را انجام میدهد که این اقدامات طی فرآیند صدور پروانه در گام اول تا مرحله صدور دستور نقشه در نظر گرفته شده است.
با حکم پیروز حناچی
«محمود کلهری» با حکم پیروز حناچی، شهردار منطقه ۱۷ شد.
در متن حکم شهردار تهران خطاب به محمود کلهری آمده است: «نظر به تعهد، شایستگی و تجارب جناب عالی به موجب این حکم به سمت «شهردار منطقه ۱۷» منصوب میشوید.
امید است با استعانت از پروردگار یکتا و در راستای تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» و با بهره گیری از استعداد و توانمندی نیروهای لایق، متخصص و متعهد شهرداری تهران موجبات خدمت رسانی مفید و موثر به شهروندان عزیز تهران را فراهم آورید.
انتظار میرود مجموعه سیاست ها، فعالیتها و اقدامات حوزه تصدی خود را براساس برنامههای اعلام شده برای اداره شهر تهران و در راستای مدیریت و بهینه سازی اقتصادی پروژه ها، شفاف سازی قراردادها و تسری مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، در چارچوب قوانین و مقررات و اسنادفرادستی با رعایت حقوق مردم تنظیم و عمل نمایید.
توفیقات روزافزون جناب عالی را در ایفای کامل مسئولیت محوله از خداوند منان مسالت دارم.»
کلهری پیش از این به عنوان مشاور امور اجتماعی و رسانهای معاونت حقوقی رئیس جمهور، قائم مقام سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و معاون حقوقی این سازمان مشغول به فعالیت بود.
به گزارش شهرنوشت پیش از کلهری، امیر محسنی این مسئولیت را برعهده داشت.
با حکم حناچی
شهردار تهران در حکمی فریدون حیدری را به سمت شهردار منطقه ۵ منصوب کرد.
در حکم پیروز حناچی آمده است: «نظر به تعهد، شایستگی و تجارب جناب عالی به موجب این حکم به سمت «شهردار منطقه ۵» منصوب میشوید.
امید است با استعانت از پروردگار یکتا و در راستای تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» و با بهره گیری از استعداد و توانمندی نیروهای لایق، متخصص و متعهد شهرداری تهران موجبات خدمت رسانی مفید و موثر به شهروندان عزیز تهران را فراهم آوردید.
انتظار میرود مجموعه سیاست ها، فعالیتها و اقدامات حوزه تصدی خود را براساس برنامههای اعلام شده برای اداره شهر تهران و در راستای مدیریت و بهینه سازی اقتصادی پروژه ها، شفاف سازی قراردادها و تسری مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، در چارچوب قوانین و مقررات و اسنادفرادستی با رعایت حقوق مردم تنظیم و عمل نمایید.
مسئولیت اداره شهرداری منطقه ۵ از شهریور پارسال با رجبعلی خسروآبادی بود.