نکته ها به دنبال آن است که در کوتاه ترین سخن ،تجربیات میدانی و دانسته های سردبیران ،خبرنگاران و پژوهشگران رسانه را در اختیار علاقمندان قرار دهد.
به همین علت است که عملکرد سازمان رسانه در هنگام بحران باید به گونه ای باشد که سازمان در مدیریت بحران خبر و هدایت خبری جامعه به درستی ایفای نقش کند.
برای تحقق این هدف رعایت موارد ذیل در روند اطلاع رسانی توصیه می شود:
1- پرداختن به عناصر اصلی واقعه و پرهیز از بیان و ارائه اطلاعات کم اهمیت
2- پرهیز از اعلام اخبار به نقل از منابع مبهم مانند: شخص آگاه، فردی که نخواست نامش فاش شود و ...
3- استفاده از افعال معلوم به جای افعال مجهول در اخبار
4- تنظیم اخبار در حجم کم با بیان اصلی ترین و مهم ترین عناصر خبری (قابلیت تکرار خبر افزایش مییابد)
5- تشکیل کمیته مدیران خبر برای هدایت و نظارت بر عملکرد تولید و پخش خبر به منظور پیشگیری از کارهای موازی یا متعارض
6- سازماندهی ستاد خبری بحران با شرکت تولید و بخش خبر برای هماهنگی ارزیابی صحت اخبار و ...
7- تعیین رابطان خبری به منظور تبادل تسریع اطلاعات میان ستاد بحران خبری و سازمان های درگیر با بحران
8- توجه به بازتاب اخبار، باز خورد مخاطبان، شناسایی موضع گیری ها و طراحی مجاری ارتباطی برای دریافت دیدگاه های مردم و عناصر درگیر با بحران