خبری از کاهش قیمت تخم مرغ نیست؛ این خبر را در بخش خبری ۲۱ شبکه ۱ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۶- ۰۸:۲۳

خبرهای خوش پیشروی در تولید داخل تا واردات واکسن کرونا

مردم به زودی خبرهای خوشی از آغاز تزریق واکسن می‌شنوند. این را امروز وزیر بهداشت گفت و اضافه کرد: همزمان با تولید واکسنِ کرونای داخلی که در مراحل نهایی است، خرید واکسن کرونا را از مطمئن‌ترین راه‌ها تامین می‌کنیم‏. .
 
آقای نمکی همچنین درباره کشورهایی هم که از آغاز واکسیناسیون کرونا خبر داده اند، گفت: این واکسیناسیون در واقع نوعی آزمایشِ بالینی به شمار می رود. 
 
آقا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران هم در این بخش خبری به سوالات کرونایی پاسخ داد.
 

در چه کشورهایی تزریق واکسن کرونا شروع شده؟

اعتبار واکسن های کرونا از نظر کیفیت، ما را جلب نکرده؟

اولین تزریق واکسن کرونا چه زمانی آغاز می شود ؟​

توان داخلی در تولید واکسن کرونا در چه حد است و  از اقدامات انجام شده در تولید کرونا گزارشی دارید؟

آیا با جهش های ویروس مثل ویروس انگلیسی اعتبار واکسنهای ساخته شده زیر سئوال نمی رود ؟​ چه تدبیری در این باره داریم؟  

 

کاهش مرگ و میرهای کرونا با بسیج ملی و طرح شهید سلیمانی

کاهش دستکم 50 درصدی مرگ و میرهای ویروس کرونا با بسیج ملی و اجرای طرح محله محورِ شهید سلیمانی هم از دیگر خبرهای امروزِ وزیر بهداشت بود.

روند کاهشی ابتلا به کرونا با طرح شهید سلیمانی

آقای نمکی گفت: در هفته ای که گذشت به رغم روزهای پرالتهابِ جهانی، در کشور ما با اجرای موفق و به موقعِ این طرح، میزان مرگ و میر و ابتلا، روند به سرعت کاهشی داشته و حالا از تعداد 160 شهرِ قرمز در نخستین روز آذر، به صفر رسیدیم.
 
حتی در برخی مراکز استان ها امروز هیچ موردِ درگذشتِ هموطنانمانْ ناشی از کرونا ثبت نشد. امروز آمار جانباختگان با 153 نفر، کمترین تعداد را در طول 3 ماهِ گذشته، داشت. 

تاکنون ردپایی از ویروس کرونای انگلیسی در کشور، مشاهده نشده است

این خبر را وزیر بهداشت گفت و خبر داد: علیرغم تاخیر دولت انگلیس در اعلام انتشار این ویروس، راه های انتقال و ورود ویروسِ جهش یافتهِ انگلیسی را بسته ایم و اقداماتِ سختگیرانه ای، اجرایی شد و اگر این ویروس در کشور مشاهده شود به سرعت، اطلاع رسانی می کنیم.
 
وزیر بهداشت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب برخی خبرها درباره ادامه پرواز بین ایران و انگلیس گفت: نه تنها هیچ پروازی از انگلیس نداریم بلکه حتی مسافرانی که با چندین پرواز بتوانند از انگلستان به ایران بیایند هم قرنطینه می شوند و از آن‌ها تست گرفته می‌شود.

پرواز هما به مقصد انگلستان برای بازگرداندن گروه پروازیِ این ایرلاین

همچنین روز گذشته آخرین پرواز شرکت هواپیمایی هما به مقصد انگلستان به صورت یک طرفه برای بازگرداندن گروه پروازیِ این ایرلاین انجام شد و ضمن انجام شدن تست های لازم، همهِ کارکنان و کادر پرواز، قرنطینه شدند.

بحران کرونا لحظه به لحظه در انگلیس عمیق تر می شود

با شیوع نوع جهش یافته کرونای انگلیسی، بحران، لحظه به لحظه در انگلیس عمیق تر می شود.
از همه بدتر؛ بستن مرزها، معطلی کامیون داران، و هجوم مردم انگلیس در برخی فروشگاه ها، از ترس نبود اقلام ضروری در آستانه سال نوی میلادی است.
 
به طوریکه فعلا فروشگاه های زنجیره ایِ تسکو، خرید تخم مرغ، برنج، صابون و دستمال توالت را جیره بندی کرده اند و هر کس حق خرید بیش از 3 کالا از موارد یادشده را ندارد.
 
حتی به علت بسته شدنِ راهِ کامیون ها در مرزها، میوه و سبزیجات هم با سهمیه بندی فروخته می شود. کامیون دارانِ گرفتار در مرزها هم به هر شکلی سعی دارند، اعتراض شدید خود را به این وضع نشان دهند.
 
از جمله بوق زدن های ممتد و یا بستن مسیرها، که البته تجمع اعتراضی آنان که گفته شده 5 هزار نفری می شوند، به درگیری با پلیس انجامید.
تا اینجای کار، حدود 50 کشور، تمام پروازهای خود را از مبداء یا به مقصد انگلیس، متوقف کرده اند. حالا محدودیت ها در انگلیس در حال افزایش است و به گفته رابرت جنریک (Robert Jenrick)، وزیر جوامع این کشور، قرار است از 6 دی، مناطق بیشتری در جنوب، مرکز و شمال انگلیس در مرحله چهارِ محدودیت های کرونایی قرار گیرد.
 
به نوشته گاردین، در اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز، از 48 ساعت پیش، محدودیت های شدید سراسری، اعمال شده است تا از ورود گونهِ جهش یافتهِ ویروس کرونا از انگیس، پیشگیری شود.
 
مَت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس، در تازه ترین اظهاراتش از کشفِ گونهِ جدیدترِ کرونا ، متفاوت با گونه قبلیِ جدید که از شنبه رسانه ای شد، خبر داد و گفت: دو مورد از این گونه در کسانی یافت شده که با افرادی از آفریقای جنوبی تماس داشته اند، به همین دلیل افرادی که به تازگی در آفریقای جنوبی بوده اند، باید قرنطینه شوند.
 
از دیگر سو، نماینده ویژه سازمان جهانی بهداشت درباره انتقال سریع این گونهِ جدید در نوجوانان و کودکان هشدار داد.

وحشت از کرونای انگلیسی جهش یافته در اروپا

اما وحشت از نوعِ جهش یافتهِ کرونای انگلیسی، سراسر اروپا را فرا گرفته. از جمله در آلمان که در شبانه روز گذشته رکورد وحشتناکی از قربانیان کرونایی، به جا گذاشت. 962 نفر! 
 
بالاترین میزان مرگ و میر، پیش از این مربوط به چهارشنبهِ گذشته بود که طی یک روز، شمار جانباختگان در این کشور به ۹۵۲ نفر رسیده بود.
 
حالا، مقامات آلمانی، به فکر تمدید محدودیت های کرونایی تا دو الی سه ماه آینده، افتاده اند. 
فرانسه هم در شبانه روز گذشته از آمار بالای جانباختگان کرونایی، تا 802 نفر خبر داد.
روسیه هم که در شبانه روز گذشته جانباختن 561 نفر بر اثر ابتلا به کرونا را ثبت کرده، با شیوع کرونای انگلیسی، مراودات دریایی و هوایی اش با این کشور را به حداقل رساند. 
 
اما در آمریکا، که در شبانه روز گذشته، آمار بالای بیش از 3 هزار و 700 نفری از جانباختگان کرونایی را ثبت کرده، خبرهای رسمی از احتمال ورود کرونای انگلیسی به آمریکا حکایت می کند.

نگرانی برای آینده کرونا نداریم

رئیس جمهور درجلسه هیئت دولت گفت: با مهار موج سوم کرونا و نصف شدن آمار فوتی ها، نگرانی برای آینده کرونا نداریم چون،هم علاوه بر تلاش برای ساخت واکسن داخلی،اقدامات لازم برای خرید واکسن هم انجام شده است.
 
آقای روحانی از نزدیک تر شدن نظر دولت و مجلس پس از برگزاری جلسه مشترک برای جمع بندی بودجه 1400 گفت و اعلام کرد: بودجه سال بعد نشانگر رشد اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی است.
 
رئیس جمهور گفت: بر این باور است که رشد اقتصادی و افزایش تولید در ماه های گذشته به معنای کاهش آثار تحریم است.آقای روحانی گفت:  بار تحریم ها بر دوش مردم است و دولت با جدیت رفع تحریم و خنثی سازی آثار تحریم ها را دنبال می کند. در نشست امروز هئیت دولت چند ائیین نامه اجرایی از جمله آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، به تصویب رسید.

جلسات کمیسیون تلفیق برای اصلاح ساختار بودجه سال آینده کل کشور

جلسات کمیسیون تلفیق برای اصلاح ساختار بودجه سال آینده کل کشور آغاز  شد.
رئیس مجلس در این نشست گفت تورم زایی و وابستگی به درآمدهای نفتی از جمله ​ اشکالات جدی و اساسی بودجه تقدیمی دولت به مجلس است که اعضای کمیسیون باید به نفع معیشت مردم تغییرات اساسی در آن دهند.
 
آقای قالیباف از اعضای کمیسیون خواست برای تصویب کلیات بودجه عجله نکنند و پیشنهادهای نمایندگان و دولت را کامل گوش دهند. جزئیات این نشست و مصوبات مجلس را در گزارش آقای پیش بهار  مشاهده کنید.

بررسی مجدد لوایح اف ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام

بررسی مجدد لوایح اف ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تمامی گروه های سیاسی را به پرهیز از فضاسازی و جهت دهی خاص در قبال این موضوع فراخواند و گفت: مجمع تشخیص، در بررسی مجدد این موضوع، گزارش های مختلف،تحولات یکساله اخیر و دیگر جوانب این مسئله را لحاظ خواهد کرد.
در جلسه امروز مجمع همچنین درباره تدوین‌ سیاست های کلی تامین اجتماعی بحث و تبادل نظر شد

طرح عمرانی و حمایتی سپاه به نام و یاد سردار دلها شهید سپهبد سلیمانی

در طرح حاج قاسم، حامی محرومان؛ امروز 3 هزار و 104 طرح عمرانی از جمله ساخت 773 واحد مسکونی برای محرومان کلید خورد و هزار و 470 سری جهیزیه و یک میلیون و 700 هزار بسته معیشتی به خانوارهای کمتر برخوردار اهدا شد.
طرح شهید سلیمانی برای غربالگری و قطع زنجیره انتقال کرونا در سراسر کشور، از مرز مراجعه به یک میلیون خانه گذشت.

شنبه جلسه دوم مجلس و دولت درباره بودجه 1400

رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد:روز شنبه جلسه دوم مجلس و دولت درباره بودجه 1400 برگزار می شود. آقای واعظی گفت: دولت از هر اصلاحی که باعث صرفه جویی در بودجه شود و درآمدزایی را افزایش دهد، قطعا استقبال می کند.
 
وزیر کشور درباره نحوه برگزاری انتخابات 1400 گفت: برای روزِ رای گیری، نگرانی وجود ندارد چون هم، مدت زمانِ رای گیری، و هم، تعداد شعب قابل افزایش است، اما نکته قابل توجه، نحوه تبلیغات نامزد هاست که باید بررسی شود.
 
آقای رحمانی فضلی درباره برگزاری انتخابات در دو روز, گفت: قانون یک روز را مشخص کرده و نمی توان در دو روز انتخابات را برگزار کرد.

خبری از کاهش قیمت تخم مرغ نیست

رصد میدانی از سطح بازار و خرده فروشی ها نشان می دهد با وجود وعده های مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت تخم مرغ، این محصول همچنان در مسیر افزایش قیمت است و امروز شانه ای 30 تایی بالاتر از 40 هزار تومان فروش رفت.

سه روز قبل معاون شرکت پشتیبانی امور دام از اجرایی شدن روش جدید در توزیع تخم مرغ و حذف دلالان از این بازار خبر و کاهش قیمت تخم مرغ را وعده داده بود، وعده ای که نه تنها عملی نشد بلکه نمودار قیمت تخم مرغ را افزایشی کرد. 

هشدار به بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی

جانشین فرمانده ناجا گفت: مردم از پلیس و قوه قضاییه انتظار دارند برخورد قاطعی با اراذل و اوباش شود و قانون باید بازدارنده باشد.

سردار رضایی در طرح اقتدار پلیس امنیت تهران بزرگ گفت : اگر اراذل و اوباش بخواهند ناامنی ایجاد کنند پلیس با حمایت دستگاه قضا به گونه ای برخورد می کند که آنها دیگر توانایی هیچگونه تحرکات شرورانه را نداشته باشند.

واحدهای پتروشیمی در غرب کشور افتتاح می شود

رئیس جمهور 3 واحد بزرگ پتروشیمی واقع در غرب کشور را با ارتباط تصویری افتتاح می کند.یکی از این واحدها ، واحد تولید پودر پی وی سی با کاربرد پزشکی در پتروشیمی هگمتانه همدان است که پس از 18 سال به بهره برداری می رسد.

واحد تولید اُلُفین در ایلام و واحد تولید سولفات پتاسیمِ ارومیه هم دیگر طرحهاست. این واحدها به همت متخصصان ایرانی راه اندازی شد.

انحلال پارلمان صهیونیستها

درجه بالای بحران، رژیم صهیونیستی را به مرحله انحلال پارلمان رساند. بحرانهای اقتصادی و سیاسیِ بی سابقه؛ همچون پرونده فساد چندوجهیِ نخست وزیر و ناتوانی وی در مهار کرونا و همچنین اعتراضات گسترده علیه حاکمیت در سرزمینهای اشغالی، از جمله دلایلی است که سبب شده، کنست صهیونیستها، 9 ماه بیشتر دوام نیاورد و اشغالگران را به سمت چهارمین انتخاباتِ پارلمانی در طیِ دو سال، بکشاند. جزئیات در گزارش آقای صَبارنه از فلسطین مشاهده فرمایید.

نخستین مانور مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه

بنابر اعلام اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی؛ قرار است این مانور بی‌سابقه، با نامِ تکیه‌گاه محکم، یکشنبه آینده و با محوریتِ شلیک انواع موشک و راکت، برگزار شود.

همزمانی با سالروز جنگ سال ۲۰۰۸ غزه و نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، از جمله دلایل برگزاری مانور در هفته پیش رو است.

یگانهای مقاومت در بیانیه ای تاکید کردند؛ این مانور در چارچوب افزایش آمادگی بین گروه‌های عملیاتی و نظامیِ فلسطینی برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام می شود. 

کمیته قضایی سنای ایالت جورجیا: مدارک کافی برای باطل کردن آرا جو بایدن به دلیل تقلب در انتخابات وجود دارد

پس از آنکه ویدئویی از تخلفات انتخاباتی در ایالت جورجیا در شبکه تلویزیونی او ای ان پخش شد، کمیته قضایی سنای ایالت جورجیا اعلام کرد مدارک کافی برای باطل کردن آرا جو بایدن به دلیل تخلف ، تقلب و سوء استفاده در انتخابات وجود دارد.

ترامپ این ویدئو را در صفحه اش در توئیتر منتشر کرد که نشان می دهد:کارکنان انتخاباتی در ایالت جورجیا، یک سری برگه های رای را چند بار اسکن و شمارش کردند.

مجری این شبکه می گوید دوربین های امنیتی نشان می دهد کارکنان انتخاباتی، منتظر ماندند تا خبرنگاران و ناظران جمهوریخواه، اتاق را ترک کنند و اسکن کردن برگه های رای را از سر بگیرند.

کارکنان انتخاباتی تا ساعت یک بامداد، برگه های رای را دست کم، سه بار شمارش کردند. ستاد انتخابات ترامپ پیش از این، تصاویر حمل چمدانیِ آراء به این شعبه را هم، رسانه ای کرده بود.

رئیس جمهور آمریکا گفت: به تلاش های خود برای تغییر نتیجه انتخابات پر از فساد و تقلب آمریکا همچنان ادامه می دهد. ترامپ گفت: در همه ایالت ها حتی در ایالتهای کلیدی، با اختلاف، پیروز شده اما دمو کراتها به بهانه شیوع کرونا و دریافت آراء غیابی ​و تقلب سازمان یافته، انتخابات را از او به سرقت بردند.

رئیس جمهور امریکا گفت: اجازه نخواهد داد یک انتخابات مملو از تقلب، راه به جایی ببرد

اصرار ترامپ بر تقلب در انتخابات در حالی است که بایدن و هریس فردا اعلامیه انتقال را که شامل فهرست وزرای پیشنهادی دولت جدید است، ارائه می‌دهند.اما در آن طرف کاخ سفید، ترامپ به تعدادی از افراد نزدیک خود مناصب مهم دولتی داده که هر کدام 4 تا 6 سال در این مناصب باقی خواهند ماند.

آدام شیف عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفته ترامپ در چند هفته پایانی ریاست جمهوری اش در تلاطم روانی به سر می برد.

اظهارات عجیب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره ترامپ هم امروزبازتاب داشت. نانسی پلوسی گفته اگرترامپ کاخ سفید را ترک نکند موهای ترامپ را خواهد گرفت و از کاخ سفید بیرون خواهد انداخت . 

نیمی از مردم آمریکا خواستار حذف الکترال کالج از سیستم انتخاباتی آمریکا شدند

از نتایج نظر سنجی مشترک اکونومیست- یوگاو که نیمی از مردم آمریکا خواستار حذف الکترال کالج از سیستم انتخاباتی آمریکاشدند.

در انتخابات آمریکا ، رئیس‌جمهور نه با رأی مستقیم مردم بلکه با رأی گروهی که به مجمع گزینندگان یا الکترال کالج معروف هستند انتخاب می‌شود.

نکته مهم اینکه در ایالت‌های آمریکا رأی تک تک رأی‌دهندگان برای انتخاب رئیس‌‌جمهور به حساب آورده نمی‌شود و اگر نامزدی در یک ایالت پیروز شود، کل آرای الکترال آن ایالت به او تعلق خواهد گرفت. 

هوای بیشتر استانهای نیمه غربی و شمال کشور برفی و بارانیست (؛ ۳ دی)

با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور ،  برف و باران میهمان بیشتر استانهای کشور است و دمای هوا در استانهای نیمه شمالی 5 تا 10 درجه سردتر می شود.

هواشناسی شدت بارش های امشب را در استان‌های نیمه شمالی کشور پیش بینی کرده. شنبه آخرین روز فعالیت این سامانه بارشی در شرق و شمال شرق کشور است. 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha