اخبار « زیر سوال رفتنِ واکسن های خارجی، بویژه واکسن فایزرِ امریکایی، درپی شیوع ویروسِ جهش یافته انگلیسی » را در خبر 9 امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۳- ۰۹:۵۹

برگزیدگان جشنواره تئاتر مقاومت، معرفی شدند

در اختتامیهء هفدهمین جشنوارهء تئاتر مقاومت، با حضور جمعی از هنرمندان، و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تالار وحدت، جایزهء ویژه سردار سلیمانی به نمایشِ "سلام بر ابراهیم" رسید.
 
جایزه «راویان حماسه» به روایت گرهای «چشم های منتظر» از اردبیل، و «نامه ای برای علی» رسید.
 
جایزه اول نمایشنامه رادیویی، به «ضیافت مرغانِ مهاجر» و جایزهء کارگردانی، به کارگردانِ «سمفونی پلاک» ، و جایزه اولِ تهیه کنندگی، به تهیه کنندهء نمایشِ «گرمازده» داده شد. پوسترهای «ماهی ها فراموش نمی کنند» و «خاطراتِ خانه ای که نیست» در بخش دانشجویی، جایزه گرفتند. 

زیر سوال رفتنِ واکسن های خارجی، بویژه واکسن فایزرِ امریکایی، درپی شیوع ویروسِ جهش یافته انگلیسی

با آشکار شدن پنهانکاریِ چهارماههء دولتِ بوریس جانسون، در خصوص شناساییِ ویروس جهش یافتهء کرونا در انگلیس، برای مقابله با ویروس کرونایِ انگلیسی، علاوه بر لغو همهء پروازهای مسیر تهران-لندن، مسافرانی که از قبل نیز، از انگلیس و کشورهای اروپایی وارد ایران شده اند، شناسایی، و مورد پیگیری قرار می گیرند.

اطلاع رسان در خصوص واردات واکسنِ کرونای خارجی، روزهای آینده

درپی شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی و زیر سوال رفتن واکسنهای خارجی، بویژه واکسن فایزرِ امریکایی، وزیربهداشت هم گفت، در خصوص واردات واکسنِ کرونای خارجی، در روزهای آینده، اطلاع رسانی، خواهد شد.
 
اما ثبت نام از داوطلبان آزمایش انسانیِ اولین واکسن ایرانیِ کرونا هم آغاز شد، و داوطلبان می توانند، از طریق سامانه تلفنی 4030 ثبت نام کنند، تا با آنها تماس گرفته شود.

ثبت نامِ داوطلبانِ آزمایش انسانیِ اولین واکسن ایرانیِ کرونا

بگفتهء رییس ستاد اجراییِ فرمان حضرت امام ، پس از انتخابِ 56 نفر، در مرحله نخست این واکسن روی یک نفر، بعد از چند روز، روی ۳ نفر، و سپس، کم کم روی ۵۶ داوطلب، آزمایش خواهد شد.
 
با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، و اجرای طرح شهید سلیمانی، از چهار روزِ قبل تاکنون، رنگ هیچ شهری، قرمز نشده است. بیش از 38 هزار گروهِ رهگیری، مراقبت در منزل و نظارتی، کارِ غربالگریِ محله_ محور، را به خوبی اجرا می کنند.

افزایش تولید گوسفند و بز 

رئیس سازمان دامپزشکی می گوید, تولید گوسفند و بز نسبت به پارسال بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته و به۶۷ میلیون رأس رسیده است. 

کمبود دام نداریم / خروج دام تاثیری بر قیمت گوشت ندارد

علی اصغر ماکنعلی در شبکه خبر گفت: کمبود دام نداریم و موضوع خروج دام از کشور هم تاثیری بر قیمت گوشت ندارد.
 
او با اشاره به صادرات دام به کشور‌های جنوب خلیج فارس گفت: صادرات ضروری است و باید انجام شود. اما آنچه موجب قاچاق شده افزایش تولید دام , کاهش ارزش ریال و تقاضای کشور‌های جنوب خلیج فارس است.

افزایش مصرف روزانه گاز در چند روز اخیر

شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد, مصرف روزانه گاز کشور در چند روز اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۵ میلیون مترمکعب افزایش داشته و به ۷۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
 
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: مصرف بخش خانگی و تجاری نسبت به پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته که بیشتر آن در استان های گلستان، مازندران ,گیلان، خراسان شمالی , آذربایجان غربی و تهران بوده است.
 
محمدرضا جولایی افزود, افزایش مصرف بخش خانگی و تجاری موجب کاهش گازرسانی به نیروگاههای کشور شده.
به گفته او برای مدیریت مصرف گاز, روزهای پنجشنبه ,جمعه و تعطیل محدودیت هایی بر مصرف در اداره های دولتی اعمال خواهد شد. 
 
نظارت بر خُود / بررسیِ طرحِ اصلاحِ قانونِ انتخاباتِ ریاست جمهوری 
در صورت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس، امکان سلب جایگاه نمایندگی بر اساس سیاستهای کلی انتخابات فراهم می شود.
 
سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: طبق قانون اساسی کسی نمی تواند نمایندگان را از جایگاه خود سلب کند، اما براساس بند 13 سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری این موضوع امکان پذیر شده است.
 
خانم محمودآبادی افزود اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با استناد به این بند، تبصره چهارِ ماده ششِ طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را تصویب کردند.
 
بر اساس این تبصره، در صورت ارائه اسناد و مدارکی مبنی بر عدم داران بودن شرایط نمایندگی از سوی یک نماینده، موضوع در صحن علنی مجلس بررسی میشود. براساس ماده 5 این طرح نیز مراجع نظارتی ملزم به پاسخگویی به استعلامات هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شدند.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش با آغاز شد .جلسه علنی، ادامه بررسیِ طرحِ اصلاحِ قانونِ انتخاباتِ ریاست جمهوری را در دستور کار قرار داده اند. به بهارستان می رویم و با خبرنگارمون در مجلس گفتگو می کنم. آقای پیش بهار سلام بفرمایید.

مواضع سیاسی ایران و پاکستان هماهنگ می شود

ایران و پاکستان روابط تجاری - اقتصادی خود را گسترش، و مواضع سیاسی شان را هماهنگ می کنند.
وزیر تولیدات دفاعی پاکستان گفت اسلام آباد، ایران را به عنوان دوست و شریک مهم منطقه ای خود می داند.
 
خانم زبیده جلال در دیدار با سفیر ایران تاکید کرد اسلام آباد برای تعمیق بیش از پیشِ روابط خود با ایران مصمم است و بازگشایی گذرگاه مرزی «گبد - ریمدان» نیز گام مهمی در این زمینه می باشد.
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز در باره مسائل منطقه ای و مناسبات دوجانبه در این نشست به رایزنی پرداخت و بر توسعه مناسبات تجاری دو جانبه تاکید کرد.

ورود سامانه بارشی از امروز

به پیش بینی سازمان هواشناسی، از امروز شاهد ورود سامانه بارشی به کشور خواهیم بود .

وفقیت کودک ایرانی / جایزه نخست نقاشی روز جهانی غذا

در مسابقهء بین المللیِ نقاشی فائو. «آترین افشاریِ توانا»، کودک 7 سالهء همدانی، برای دومین سالِ پیاپی، نفر اول مسابقهء نقاشیِ سازمان خواربار، و کشاورزیِ ملل متحد (فائو) ،، به مناسبت روز جهانی غذا شد.

 افزایش ناامنی و بمبگذاری در چند روز گذشته در کابل

بامداد امروز هم، یک خودروی پلیس در حوزهء امنیتیِ این شهر، هدفِ بمبگذاری قرار گرفت. در این انفجار، 5 نفر از جمله یک پلیس کشته شد، و دو نفر زخمی شدند. 

آتش سوزی قطار حامل نفت در آمریکا

قطارِ حامل نفت خام ، در واشنگتن آمریکا از خط آهن خارج شد.
 
این قطار، نزدیکِ مرز کانادا، از خطِ ریل خارج، و دچار آتش سوزی شد. از مردم منطقه خواسته شده، تا خانه های خود را ترک کنند. 

رستوران روباتیک در چین

در این رستوران، روبات ها، غذاهای سفارش شده را که ، از سقف آویزان شده، با کمک ریل ها، به دست مشتریان میرسانند. 

ایران از حقِ خود، ذره ای کوتاه نمی آید

مذاکره ای درباره توسعۀ مشروعِ برنامهء موشک های بالستیک، در کار نخواهد بود

ایران از حقِ خود، ذره ای کوتاه نمی آید، و هرگونه مذاکره درباره مسائل دفاعی، منتفی است. این مهمترین سرفصلِ اظهاراتِ سفیر، و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در نشستِ مجازیِ شورای امنیت بود. 
 
آقای تخت روانچی، با هشدار به سه کشورِ اروپاییِ عضوِ برجام، دربارۀ انتظاراتِ فراتر از حدِ آنها، درباره اجرای تعهدات ایران گفت: آن دسته از اعضای برجام، که سال ها، تعهداتشان را ذیلِ قطعنامۀ 2231، و برجام نقض کردند، باید مسئولیتِ بیشتری بپذیرند.
 
نماینده ایران با بیان اینکه هرگونه تلاش، برای پیوند زدنِ آیندۀ برجام، به مسائلِ غیرمرتبط، و متفرقه، محکوم به شکست است گفت: موضِعِ ایران از گذشته، دربارۀ توانایی های دفاعی، کاملا روشن بوده است، بنابراین، در مورد توسعۀ مشروعِ برنامهء موشک های بالستیک، هیچ مذاکره ای در کار نخواهد بود.
 
وی گفت: باید تاکنون روشن شده باشد، که سیاست اِرعاب، و فشار بر ایران، هیچ نتیجه ای نداشته و نخواهد داشت، و تنها راهِ ممکن، بازگشت به اجرای فوری، کامل و بدونِ شرطِ برجام است.

حاکمیتِ دائمیِ ملتِ فلسطین بر سرزمینِ اشغالیِ فلسطین، به رسمیت شناخته شد

مجمع عمومی سازمان ملل، با اکثریتِ قاطعِ 153 رأی، حقِ حاکمیتِ دائمیِ ملتِ فلسطین بر سرزمینِ اشغالیِ فلسطین، از جمله قدس را به رسمیت شناخت.
 
بر اساسِ این قطعنامه، حق ملت فلسطین بر منابع طبیعیِ سرزمینش از جمله خاک، منابع انرژی، و آب به رسمیت شناخته می شود، و حقوق دریاییِ ملت فلسطین، و حقِ دریافتِ غرامت از رژیم اشغالگر، بدلیلِ بهره برداری از منابع طبیعیِ ملت فلسطین، مورد توجه قرار می گیرد. 

رئیس جمهور آمریکا نزدیکان خود را عفو کرد / ترامپ، چهار نظامیِ آمریکاییِ ،که در کشتار غیرنظامیان عراق محکوم شده بودند، بخشید

رئیس جمهور آمریکا، طی دستوری، 15 تن از نزدیکان خود را عفو کرد.
جرج پاپا دُوپولوس، مشاور انتخاباتیِ ترامپ در سال 2016 ، و «الکس وَن دِر زوان» که در تحقیقات مولر، بازپرسِ ویژهء پروندهء مداخلهء روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا ، محکوم شده بودند، از جملهء این افراد هستند.
 
ترامپ همچنین دستور داد، 4 نظامیِ آمریکایی از شرکت بِلک واتر، که در کشتار غیرنظامیانِ عراق محکوم شده بودند، بخشیده شوند. بلک‌واتر یکی از ۶۰ شرکت امنیتیِ خصوصیِ آمریکاییِ فعال در جنگ عراق بود.
 
روزنامهء «نیویورک تایمز» پیش تر گزارش داده بود، ترامپ، اعضای خانواده اش را هم، از بیمِ هدف قرار گرفتن، از طرف «جو بایدن» ، در لیست عفوِ خود قرار داده است.

پارلمان رژیم صهیونیستی، دوباره منحل شد

پارلمان رژیم صهیونیستی، حدود 9 ماه پس از آخرین انتخابات، دوباره منحل شد. طی دو سال گذشته، این چهارمین باری است که، کِنِسِت، منحل می شود.
 
بالاگرفتنِ اختلافات، میانِ دو حزبِ اصلیِ رژیم صهیونیستی، علتِ انحلالِ پارلمانِ این رژیم، اعلام شده است. درپی گسترش اعتراضها ، علیه فساد، و سوءِ مدیریتِ نخست وزیرِ رژیم صهیونیستی، جناحِ مخالفِ نتانیاهو، خواستارِ تغییراتِ اساسی، در رأسِ حاکمیتِ این رژیم شده است.

احیای اراضی کشاورزی در صفر مرزی ایران و عراق

احیای اراضی کشاورزی در نقطه صفر مرزی ایران و عراق در دو مرحله اجرا شده است . اکنون خوشه های امید در منطقه جوانه زده و 200 هزار هکتار از اراضی ایلام و خوزستان ، آباد شده است .
 
مرکبات اُرزوئیه در بازارهای داخلی وخارجی
استقبال مرکبات اُرزوئیه در بازارهای داخلی وخارجی. برداشت مرکبات در دو هزار هکتار از باغ های اُرزوئیه استان کرمان آغاز شده است. در مجموع بیش از 20 هزار تُن مرکبات از این باغ ها برداشت می شود.
 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha