خبر پایانِ گروگانگیری با عملیاتِ نیروهایِ نوپویِ ناجا را در خبر ۱۸:۳۰ مشاهده کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۳- ۰۹:۰۸

پایانِ گروگانگیری با عملیاتِ نیروهایِ نوپویِ ناجا

حوالیِ ظهرِ امروز، فردی با سلاحِ گرم با ورود به اتوبوسِ شرکتِ واحد در شهرِ قم، با تهدید و ارعاب، تعدادی از مسافرانِ اتوبوس را به گروگان گرفت.

گروگانْ گیر که متهم به قتلِ همسرِ برادرش بود در قبالِ ازادیِ مسافرانِ اتوبوس، خواهان رهاییِ چند زندانی بود.
در این عملیات، نیرویِ یگانِ رهاییِ نوپویِ قم با بکارگیریِ اقداماتِ امنیتی و اطلاعاتی، موفق به دستگیریِی گروگانگیر شدند. در این عملیاتِ رهایی، گروگان‌ها به سلامت آزاد شدند.


امضای تفاهمنامه یِ چند طرحِ عملیاتیِ بزرگ کشاورزی و دامپروری

تفاهمنامه یِ چند طرحِ عملیاتیِ بزرگ در حوزه یِ کشاورزی و دامپروری از جمله تفاهمنامه هایِ طرحِ جهش تولیدِ دیمزار‌های کشور و تامین و تولیدِ نهاده‌هایِ دامی و گوشت، بینِ ستادِ اجراییِ فرمان امام و وزارت جهادکشاورزی امضا شد.

وزیر جهاد در این مراسم، از خود کفائیِ ۹۵ درصدیِ کشور در تولیدِ بذر‌های گیاهی هم خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا پایان سالِ ۱۴۰۰، این میزان خود اتکائی در تولید بذر، به ۱۰۰ درصد برسد.

آقای خاوازی درباره یِ تولیدِ گوشت در کشور هم گفت: برای تامین گوشت در جلساتی که برگزار کردیم قرار شد ظرفیت هایِ پنهان در روستا‌ها را شناسایی و در قالبِ دامْ پروریِ قراردادی، گوشت مورد نیاز کشور را تامین کنیم.


شب یلدا را مجازی برگزار کنید

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملیِ مقابله با کرونا ضمن قدردانی از همراهی و مسئولیت پذیریِ خوبِ مردم در اجرایِ طرح محدودیت‌های جدید و کاهشِ شهر‌های با وضع قرمزِ کرونا، از مردم خواست: همانند مراسمِ عید نوروز و سیزده بدر، این همراهی در آخرین شبِ پاییز و مراسم هایِ پیش را ادامه یابد تا به شرایطِ مطمئن تری برسیم.


تسهیلات کرونا برای حمایت از اهالیِ فرهنگ، هنر و رسانه 

معاون اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه این جلسه از تصمیم جدیدِ این ستاد برای حمایت از کسب و کارهایِ آسیب دیده از کرونا خبر داد و گفت: پس از ورزش و گردشگری، امروز نیز تصمیماتی برای حمایت از اهالیِ فرهنگ، هنر و رسانه گرفته شد که متقاضیان می‌توانند طبقِ دستورالعملِ کارگروهِ اقتصادیِ ستاد کرونا تا آخر دی، برای ثبت نامِ دریافتِ تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کنند.


توسعه یِ ناوگانِ حمل و نقلِ عمومی

آقای نهاوندیان همچنین با اشاره به نقشِ ۳۰ درصدیِ حمل و نقل عمومی در شیوعِ کرونا، از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای توسعه یِ ناوگانِ حمل و نقلِ عمومی خبر داد.


محدودیت هایِ کرونایی و تردد به مراکزِ استان‌ها همچنان ادامه دارد

با ادامه یِ محدودیت هایِ ترددِ جاده‌ای درچهارمین هفته یِ خود، سخنگویِ ستاد ملیِ مقابله با کرونا اعلام کرد: ممنوعیتِ تردد ِسفر برای خودروهایِ شخصیِ غیربومی در شهرهایِ قرمز و نارنجی همچنان ادامه خواهد داشت.


واکسنِ ایرانیِ کرونا در ایستگاهِ آخر

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرتِ امام از آغازِ آزمایشِ انسانیِ این واکسن در اوایل دی خبر داد و گفت: تاثیراتِ انسانی ِواکسنِ ایرانی در ۳ مرحله بررسی می‌شود که در مرحله یِ اول، ۲۸ نفر و در مرحله‌ی دوم حدود ۵۰۰ نفر مورد آزمایش قرار می‌گیرند.  

آقای مخبر گفت: اگر نتیجه‌ی این دو مرحله که حدودِ دو ماهْ زمان می‌بَرد، موفقیت آمیز باشد، در مرحله سوم، واکسن به تولیدِ انبوه می‌رسد و با قیمت مناسب در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.


شناسایی ۸ هزار و ۲۰۱ بیمار ِجدیدِ مبتلا به کوویدِ۱۹

اما متاسفانه کرونا  جان ۲۲۱ هموطنِ دیگرمان را هم گرفت و ۸ هزار و ۲۰۱ بیمار ِجدیدِ مبتلا به کوویدِ۱۹ در کشور شناسایی شدند.


بهیارِ ۲۵ ساله، نخستین شهیدِ مدافعِ سلامتِ شهرستان ِملارد

محمدِ رضاییِ کرماجانی، کمک بهیارِ بخشِ ICU داخلیِ کرونایِ بیمارستانِ حضرتِ رسولِ اکرم (ص) پس از چندین ماه درگیری با بیماریِ کرونا، به درجه رفیعِ شهادت نائل و در امامزاده بی بی سکینه یِ صفادشت، به خاک سپرده شد.


مناطقِ ۳ و ۱، گران قیمت ترین مناطقِ پایتخت

معاون مسکنِ وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری گفت: براساس کدِ رهگیریِ ثبت شده در آبان ماه، میانگینِ قیمت ِمسکن در منطقه ۳ و ۱ بیش از ۵۰ میلیون تومان و در منطقه یِ ۱۸ و ۲۰ بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است.

آقای محمودزاده گفت: بدون در نظر گرفتنِ مناطق ِ ۳ و ۱، میانگینِ قیمت در شهرِ تهران، حدود ۱۹ میلیون تومان و میانگینِ قیمت در ۲۷ استان کشور، زیر ۱۰ میلیون تومان است.

معاونِ مسکن: بعد از تهران، اهواز دومین شهرِ گرانِ کشور در حوزه یِ مسکن هست و علت آن هم، هجوم خارجی‌ها برای خرید خانه است.


مادرِ شهیدان محمدی به فرزندانش پیوست

حاجیه خانم هزاوه نژاد، مادر شهیدانِ والامقام، سید علیرضا و سید محسن محمدی بود که پس از تحملِ سال‌ها فراقِ فرزندان و رنجِ بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد و پیکرش در گلزارِ شهدایِ سید فتح اللهِ شهرستانِ ورامین، آرام گرفت.



دستگیریِ اراذل و اوباشِ شهرِ قدس در اقدامِ ضربتیِ پلیس

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: با کارِ اطلاعاتی توانستیم اراذل و اوباشِ سابقه دار ِشهر قدس که روز گذشته با سلاحِ سرد با هم درگیر شده بودند و باعث رُعب وحشتِ ساکنان ِاین منطقه شده بودند را به دام اندازیم.


کشفِ ۲۸ تُن موادِ شوینده یِ تقلبی در یکی از روستا‌های اطراف پاکدشت

فرمانده انتظامی این شهرستان گفت: سلامت و امنیتِ مردم، خط قرمز پلیس است و در این زمینه، با قاطعیت با مجرمان برخورد خواهد شد.



دارِ مکافات، عاقبتِ خائنِ به وطن

روابط عمومی دادسرایِ عمومی و انقلابِ تهران، امروز از به دار آویخته شدنِ روح الله زم به جُرمِ جاسوسی و ارتکابِ جرایمْ علیه امنیتِ ملی خبر داد.

از جمله اتهاماتِ وارده در پرونده یِ زم، جاسوسی و ارتکابِ جرایم علیهِ امنیتِ داخلی و خارجیِ کشور، افساد فی الارض، جاسوسی به نفع سرویسِ اطلاعاتی یکی از کشور‌های منطقه و جاسوسی به نفع سرویسِ اطلاعاتیِ کشور فرانسه بود که پس از تایید حکم اعدامِ صادره از دادگاه انقلاب در دیوان عالیِ کشور، سحرگاه امروز، به دار مجازت آویخته شد.


ثبت ۱۷ اثرِ نفیسِ مجموعه تاریخیِ گلستان در فهرست جدیدِ آثارِ ملی

آثار ثبت شده شامل ۱۲ اثر ِارزشمند از خوشنویسیِ اشعار و صورِ ناخنی از اساتیدِ بنام ِدوره قاجار است. پنج تابلویِ رنگِ روغن از استادْ میرزاْ بابا نقاش و از اساتیدِ بزرگِ تکْ چهره نگاری، از دیگر آثارِ ثبت شده در فهرستِ آثارِ ملی است.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha