اخبار اعدام روح الله زم به جرم جاسوسی برای بیگانگان وخیانت به کشور را در خبر بامدادی امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۲- ۱۱:۵۶

ساماندهی صدور چک با ممنوع شدن در وجه حامل/  چک‌های صادر شده در وجه حامل هم دیگر اعتبار ندارد

فردی که چک در وجه او صادر می‌شود، اگر بخواهد آن را به شخص دیگری منتقل کند، با ثبت اطلاعات شخص ثالث در سامانه صیاد می‌تواند این کار را انجام دهد.
 
بر اساس قانون جدید، دارنده دسته چک بر اساس سقف اعتباری مشخصی که بر اساس وضع معیشتی اوست اجازه صدور چک دارد. بانک‌ها اجازه ندارند تا چک در سامانه صیاد ثبت نشده آن را پاس کنند و یا برگشت بزنند.
 
همچنین از بیستم دی، صدور و ارائه دسته چک به متقاضیان واجد شرایط، فقط از طریق سامانه صیاد صورت می‌گیرد. حداکثر اعتبار چک‌های جدید نیز از زمان دریافت،۳ سال خواهد بود.
 
با این حال بانک مرکزی به مردم اطمینان خاطر داده، بدون هیچ نگرانی مانند گذشته، چک‌هایی را که در دست دارند، استفاده کنند؛ سیستم بانکی نیز، به همان شکل سابق، آن‌ها را کارسازی می‌کند.


روح الله زم به جرم جاسوسی برای بیگانگان وخیانت به کشور بامداد امروز اعدام شد

حکم دادگاه برای اعدام روح الله زم، به جرم جاسوسی برای بیگانگان و اقدام علیه امنیت ملی اجرا شد.
جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، نشر اکاذیب در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز، و جاسوسی به نفع سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های بیگانه از جمله جرائم روح الله زم بود.
 
روح الله زم پس از دستگیری در سال ۱۳۹۸ به دست نیرو‌های اطلاعاتی ایران در چندین جلسه محاکمه و به اعدام محکوم شد.

اگر این رعایت‌های کرونایی ادامه نداشته باشد شاهد تغییر وضع شهر‌ها خواهیم بود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از مردم به علت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: اگر این رعایت‌ها ادامه نداشته باشد شاهد تغییر وضع شهر‌ها خواهیم بود.
 
آقای رئیسی با بیان اینکه ۵۱ درصد علت ابتلا و انتقال زنجیره کرونا مربوط به دورهمی هاست گفت: اگر مردم شب یلدا را مدیریت نکنند، همه دستاوردهایمان از بین خواهد رفت. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پیشنهاد‌هایی برای محدودیت تردد و جلوگیری از دورهمی‌ها برای شب یلدا ارائه شده است که باید مصوب شود.
 
آقای رئیسی افزود: ۱۶۰ شهرِ قرمزِ ایران به علت شیوعِ کرونا به ۲۰ شهر کاهش یافت. در همین حال، ترددِ بین شهری با خودرو‌های پلاک غیربومی و تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است.
 
براساس اعلام وزارت بهداشت تا ظهر روز گذشته ۹ هزار و ۵۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا درکشور شناسایی شده است که از این تعداد ۲۳۲ نفر جان خود را از دست داده اند.


نخستین وقف هسته‌ای پس از ترور شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران

یک خیر مازندرانی ۲۰ هزارمتر زمین و بخشی از کارخانه خود را در بخش توسعه و تحقیق دانش هسته‌ای و ایجاد پارک علمی و فناوری وقف کرد. ارزش این اموال بیش از ۳۰ میلیارد تومان است.


تولید صد درصدی نیاز کشور به لوازم خانگی سنگین در داخل

معاون امور صنایع وزیر صنعت می‌گوید، صد درصدِ نیاز کشور در حوزه لوازم خانگی سنگین در داخل تولید می‌شود. 
 
مهدی صادقی نیارکی گفت: در مقایسه با سال گذشته، تولید تلویزیون پنجاه و نه درصد، لباسشویی ۵۸ درصد و یخچال فریزر ۲۸ درصد افزایش داشته است.
 
او افزود: امسال برای تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک برنامه ریزی کرده ایم و سال گذشته نیز ۹ میلیون دستگاه تولید کردیم.
معاون صمت گفت: تولید لوازم خانگی ایرانی حدود ۱ میلیارد دلار ارزبری دارد، اما اگر این کالا‌ها در داخل تولید نمی‌شد باید ۸ میلیارد دلار ارز خارج می‌کردیم.
 

افزایش آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و تداوم بارش در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی، افزایش آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و تداوم بارشِ برف و باران را برای برخی استان‌ها پیش بینی کرد. با توجه به پایداری و سکون نسبی هوای سرد در اکثر مناطق کشور، انتظار می‌رود بر غلظت آلاینده‌های جوی در کلان شهر‌ها و شهر‌های صنعتی افزوده شود


بانوی ایرانی نایب رئیس کمیته سازمان بین المللی دریانوردی شد

ماندانا منصوریان نماینده ایران برای دومین سال پیاپی به عنوان نایب رئیس کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین المللی دریانوردی وابسته به سازمان ملل متحد برگزیده شد. در این انتخابات علاوه بر کشور‌های آسیایی، نمایندگانی از قاره افریقا، اروپا و امریکا به نماینده ایران رای دادند.
 

بیمه حوادث دانش آموزی شبانه روزی است

مدیرکل تعاون و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: این بیمه شامل خدمات جراحی، کلینیکی، پاراکلینیکی، غرامت نقص عضو و دیه فوت می‌شود.
 

بی‌احتیاطی راننده کامیون جان ۵ دوچرخه سوار را گرفت

بر اثر تصادف کامیون با گروهی از دوچرخه سواران در بزرگراهی در نِوادا امریکا پنج نفرکشته و چهار تن زخمی شدند.
 

نصب مخزن زباله نخستین بار در عمق زمین

۵۰ سطل زباله شهری نخستین بار در شهر‌های غرب استان تهران به صورت زیر زمینی نصب و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

نماینده ایران در سازمان ملل: غرب باید سیاسی کاری در برخورد با سلاح شیمیایی را کنار بگذارد

آقای تخت روانچی که در جلسه شورای امنیت درباره پرونده شیمیایی سوریه سخنرانی می‌کرد، گفت: ایران قربانی اصلی استفاده گسترده از سلاح‌های شیمیایی در دوره معاصر است که کشور‌های غربی در تولید آن به صدام کمک کردند.
 
سفیر ایران در سازمان ملل افزود: ایران، تولید و استفاده از سلاح شیمیایی را از سوی هرکسی محکوم می‌کند، اما کشور‌های غربی برای پیشبرد اهداف خود در پرونده شیمیایی سوریه، سیاسی کاری کردند که باید به آن پایان دهند.


غلط خوانی اردوغان در باکو، با واکنش تند ایران و ایران دوستان مواجه شد

در واکنش به اظهارات نابجای رئیس جمهور ترکیه، وزارت امور خارجه، سفیر ترکیه در تهران را احضار و ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید، به او تاکید کرد: ایران، خواستار توضیح فوری دولت ترکیه، در این باره است.
 
دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه، به سفیر ترکیه گفت: دوران ادعا‌های ارضی و امپراطوری‌های جنگ افروز و توسعه طلب، سالهاست که سپری شده است.
 

هیچکس نمی‌تواند درباره آذربایجانِ عزیزِ ما صحبت کند

وزیر امور خارجه ایران هم در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: به اردوغان نگفته بودند، شعری که به غلط در باکو خوانده، مربوط به جدایی قهریِ مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است! آقای ظریف همچنین متذکر شد: هیچکس نمی‌تواند درباره آذربایجانِ عزیزِ ما صحبت کند.
 
رئیس جمهور ترکیه در مراسم رژه مشترک نظامی در باکو، ابیاتی از یک شعر آذری را به صورت نابجا به زبان آورد که خارج از عُرف دیپلماتیک و شئون همسایگی توصیف شده است.
 

یک کشته و زخمی در حملات خمپاره ای به کابل

در حملات خمپاره‌ای به مناطقی در کابل، پایتخت افغانستان یک غیرنظامی کشته و یک نفر زخمی شد
 
وزارت کشور افغانستان اعلام کرد این راکت‌ها به نزدیک وزارت کشور و فرودگاه کابل اصابت کرده است. هنوز فرد یا گروهی مسؤولیت حمله را برعهده نگرفته است. اوایل آذر نیز شهر کابل شاهد حملات راکتی و چند انفجار بود که در این حملات ۱۰ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی شدند.

ابداع روش جدید تشخیص منابع زیرزمینی نفت

محققان ایرانی روش نوینی را برای تشخیص منابع زیرزمینی نفت و ارتباط این منابع با هم ابداع کردند.


گامی مهم در احیای مراتع، بیابان زدایی

جوانی ایلامی با طراحی و ساخت سه سازه خاکی که ظرفیت مهار بیش از یک میلیون متر مکعب آب را دارد، گامی مهم در احیای مراتع، بیابان زدایی و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی برداشته است.

کرونا یک بازیِ لیگ برتر فوتبال را لغو کرد

دیدار پرسپولیس و ذوب آهن برگزار نمی‌شود.   
 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha