رونمایی از ابَر شیرهای انتقالِ نفت خام تولید داخل را در در خبر عصرگاهی پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۳- ۰۹:۰۸
 

تجلیل از ۳۱ دانش آموزِ پژوهشگر، در نخستین روز از هفته پژوهش

در نخستین روز از هفته پژوهش، ۳۱ دانش آموزِ پژوهشگر، تجلیل شد.
در این مراسم، سه پژوهشگر برگزیده شهر تهران به صورت حضوری و سایر برگزیدگان به صورت مجازی تجلیل شدند.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: بیش از ۶۰۰ پژوهشسرای دانش آموزی در کشور فعال است، که دانش آموزان حتی به صورتِ مَجازی می‌توانند در آن‌ها فعالیت پژوهشی داشته باشند.

در ادامه این مراسم، سامانه کشوری برنامه «معلم پژوهنده» با حضور خانواده شهید فخری زاده رونمایی شد. دبیرخانه این سامانه که ۲۱ هزار معلم پژوهنده عضو آن هستند، در استان فارس است.


به گفته وزیر علوم، ممکن است تکلیف چگونگی برگزاری کنکور و پذیرشِ دانشجو، پیش از برگزاری آزمونِ سراسری سالِ ۱۴۰۱ مشخص شود.  
 
آقای غلامی در حاشیه آیینِ تجلیل از دانش آموزانِ پژوهشگر ، با اشاره به اینکه هم اکنون شاخصِ اصلی پذیرشِ دانشجو ، نمره آزمون سراسری است ، افزود: جایگزینِ این شاخص ، باید انتخابی علمی باشد که نمی توان آن را فقط بر مبنای ارزیابی یک سالِ تحصیلی انجام داد.
 
وزیر علوم این همچنین افزود: ارزیابی علمی جایگزینِ کنکور باید طی سالهای متوالی ، به صورتِ ملی انجام شود و دانش آموزان سراسر کشور را باید در سطحی استاندارد با یکدیگر مقایسه و آنها را انتخاب کرد.
 
وزیر علوم تأکید کرد: کار کارشناسی درباره کنکور ، و جایگزینِ آن در ستاد اجرای نقشه علمی کشور ، به صورتِ جدی پیگیری می شود.
 

مهلتِ نام نویسی در آزمونِ کارشناسی ارشدِ ناپیوسته، ۲۳ آذر پایان می‌یابد

داوطلبانِ علاقه مندِ واجدِ شرایط می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سنجش.org در این آزمون، نام نویسی کنند.
به گفته سخنگوی سازمان سنجش، تاکنون بیش از ۱۴۲ هزار نفر در این آزمون، که قرار است ششم و هفتمِ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود، نام نویسی کرده اند.
 
اما مهلت ثبت درخواست نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان ‏علوم پزشکی هم تا پایان آذر تمدید شد.
 
وزارت بهداشت اعلام کرد ، سامانه نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان تا پایان آذر فعال می ماند.
 
دانشجویان ، دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکیِ مبدا و مقصد در این فرصت می توانند تغییرات لازم در درخواست ها را ثبت ، بررسی  و ویرایش کنند.
 
دانشگاه صنعتی امیرکبیر با راه اندازی پیشخوان دانشجویی ، امکان ارسالِ الکترونیکی همه درخواست های دانشجویان را فراهم کرده است.
 
به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، این درخواست ها حداکثر در دو روزِ کاری پاسخ داده می شود.
 

نخستین همایش علمی«رسانه ملی و تبلیغات بازرگانی» ، ۲۳ و ۲۴ آذر

این همایش در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما ، برگزار می شود.
 
به گفته دبیر اجرایی این همایش، با توجه به اهمیت ، پیچیدگی و ابعاد مختلف تبلیغات بازرگانی در رسانه و با هدف حمایت از گسترش پژوهش در حوزه‌های نظری ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاستگذاری و مدیریت تبلیغات بازرگانی ، همایش یادشده با ۷۲ مقاله جدید علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.
 

نخستین آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی ، در هفته اول دِی

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ، از نخستین آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی ، در هفته اول دِی خبر داد. به گفته آقای مخبر، آزمایش انسانی این واکسن در سه مرحله صورت می گیرد.
 
 

ایران در صنعت تولید تجهیزات لیزری ، خودکفا شد

این موفقیت در حالی به دستانِ پرتوان متخصصان کشورمان به دست آمد ، که تحریمهای ناعادلانه در مقابل علم ، تلاش ، و خودباوری ایرانی ، سر تسلیم خم کرده است. این لیزرها در بیشتر صنایع از جمله فولاد ، خودروسازی و پزشکی ، کاربرد فراوان دارد.
 

ایران تا سال آینده در تولید بذر هم خودکفا می شود

وزیر جهاد کشاوزی با اعلام این خبر ، در مراسم امضای چندین تفاهمنامه بین این وزارت خانه و ستاد اجرایی فرمان امام گفت :هم اکنون در تولید بذر بالغ بر ۹۵ درصد، خوداتکایی داریم.
 
آقای خاوازی همچنین، با اشاره به بخش زراعت بویژه ظرفیت نهفته در بخش دیم‎زارها ، افزود: در زراعت دیم به دنبال تنوع محصول هستیم ، بطوری‎که از تولید ۳ نوع محصولی ، به تولید چندین محصولی برسیم.
 

رونمایی از ابَر شیرهای انتقالِ نفت خام تولید داخل

بلوغ صنایع مادر با رونمایی از ابَر شیرهای انتقالِ نفت خام ، که در ماشین سازی اراک طراحی و ساخته شدند ، به نمایش درآمد. همه مراحل ریخته گری و ماشین کاری این شیرهای عظیم جثه ، که پیش از این از خارج وارد می شد ، به دست متخصصان داخلی در شرکت ماشین سازی و شرکت گداختارِ اراک ، بومی سازی شد.
 

بومی سازی دانش بُردهای کنترل مشعل کوره

یک شرکت دانش بنیان موفق شد ، با تکیه بر توان متخصصان خود ، به دانش فنی بُردهای کنترل مشعل کوره دست یابد، و آن را با فناوری نوین و بهره‎وری بالاتر ، بومی سازی کند. 
 
نخستین بار است که این سامانهِ‎ مورد نیاز در برخی صنایع ، از جمله فولاد و آلومینیوم ، طبق استانداردهای روز دنیا تولید شده است. در طراحی این سامانه که به خاطر شرایط تحریم واردات آن قطع شده بود ، علاوه بر بومی سازی ، از فناوری جدیدتری استفاده شده تا در کنار افزایش طول عمر دستگاه ، شرایط ایمن تری هم فراهم شود.
 

نمایش فیلم خورشید در جشنواره بین فیلم «هاینان» چین

فیلم «خورشید» ساخته «مجید مجیدی» ، در جشنواره بین المللی فیلم «هاینان» چین ، به نمایش درآمد.
پس از اکران این فیلم ، که با اقبال فراوان تماشاگران مواجه شد ، نشست پرسش و پاسخ این کارگردان و دوستداران سینما برگزار شد.
 
آقای مجیدی در ادامه ، در یک کلاس آموزشی ، فیلم بچه های آسمان را موضوع بحث قرار داد و به انتقال تجربیاتش در ساخت فیلم پرداخت. جشنواره بین المللی فیلم هاینان ، با حضور چهار هزار و ۳۷۶ فیلم از ۱۱۴ کشور از ۱۰ آذر آغاز شده است.
 

مستند «آشو»؛ بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم کودک و نوجوان المپیای یونان

مستند «آشو» ساخته جعفر نجفی ، جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان المپیای یونان را از رقیبان خود ربود. 
 
این فیلمِ مستندِ کوتاه ، پیش از درخشش در این رویدادِ هنری ،که بصورت برخط برگزار شد ، در دیگر جشنواره های بین المللی در فرانسه ، هلند ، آلمان ، ایتالیا ، روسیه و مکزیک هم جوایز ارزشمندی را به خود ، اختصاص داده بود.
 

چند خبر تصویری ؛ ۲۲ آذر

- خراسان رضوی/بارش رحمت الهی در کلات و کوهسرخ
- اسلامشهر/ ثبت حد نصاب جدید روپایی
- چین/ سوزاندن لانه زنبور وحشی با پهپاد آتش زا
- هندوراس - هزاران آواره درپی طوفان و سیل
- مکزیک - کشف صدها جمجمه از بنای تاریخی دوران آزتک ها
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha