به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، سردار حمیدی در جمع خبرنگاران گفت: در شهر تهران، ۸ میلیون وسیله نقلیه شامل ۴ میلیون خودرو و ۴ میلیون موتورسیکلت تردد میکنند.
وی افزود: ۲۵ درصد وسایل نقلیه کشور در تهران در حال تردد هستند که متاسفانه ۴۸ درصد حوادث به موتورسواران برمی گردد و تصادفت در بخش موتورسیکلت در حال افزایش است.
سردار حمیدی افزود: در بخش عابران پیاده نیز ۳۶ درصد موارد مربوط به عابران پیاده است و متاسفانه بیشتر حوادث بین ساعت ۴ تا ۸ شب آن هم به دلیل خستگی و خواب آلودگی رخ میدهد.
سردار حمیدی با بیان این که با توجه به شرایط کرونایی پلیس همواره برای برقراری نظم و امنیت در شهر حضور دارد، افزود: مطمئنا در این روزهای کرونایی همکاران ما هم مانند سایر مردم آلوده میشوند و در این بخش بیشترین آسیب را داشته ایم و اگر پلیس در سطح معابر حضور نداشته باشد امور زندگی مردم مختل خواهد شد بنابراین وظیفه داریم برای برقراری نظم ترافیکی در شهر حضور داشته باشیم.
وی در خصوص اجرای طرح ترافیک در پایتخت گفت: خط قرمز پلیس حفظ جان و سلامت مردم است و در این زمینه تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: ظرفیت شبکه معابر شهر تهران توانایی تردد این همه خودرو را ندارد و بایستی خود مردم در این زمینه همکاری کنند.
وی گفت: در حال حاضر ساعت طرح ترافیک از ساعت ۸ و نیم تا ۲ نیم بعداز ظهر است و باید بحث طرح ترافیک بررسی شود که آیا تاثیری در کاهش بیماری کرونا یا افزایش آن دارد یا خیر؟ و ستاد کرونا در این زمینه تصمیم گیری میکند.
سردار حمیدی افزود: چالشهای شهر تهران ترافیک، آلودگی هوا و تصادفات است که در این زمینه میتوانیم با توسعه حمل و نقل عمومی تا حدی بر این چالشها غلبه کنیم، اما ضعف در شبکه حمل و نقل عمومی و کم بودن تعداد اتوبوسها و همچنین هوشمند نبودن این ناوگان مشکلاتی را به وجود آورده است که بایستی مسئولان شهری در این خصوص تدابیری را بیندیشند.
شهروندان در تخلفات موتور سواران با پلیس همکاری نمیکنند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: شهروندان در خصوص تخلفات موتور سواران با پلیس همکاری نمیکنند و در مواقعی حتی از موتور سواران متخلف حمایت میکنند.
سردار حمیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص برخورد پلیس با موتور سواران متخلف افزود: پلیس همواره در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی تمام سعی و تلاش خود را انجام میدهد به ویژه در بحث تخلفات موتور سواران از جمله مخدوش کردن پلاک، حرکت مارپیچ، حرکت در پیاده رو و خطوط ویژه.
وی گفت: با توجه به این که همیشه گفته میشود که یکی از دغدغه مردم تخلفات موتور سواران است، اما در برخی موارد شاهدیم که پلیس جلوی تخلفات موتور سواران را میگیرد، اما شهروندان در هنگام توقیف موتورسیکلت مداخله میکنند و سعی میکنند که پلیس گذشت کند و موتورسیکلت را به موتورسوار متخلف پس دهد و حتی در برخی از موارد شهروندان ممانعت میکنند.
رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: به هر صورت این مردم هستند که باید مطالبه کنند و تا موقعی که مطالبه گر نباشد پلیس در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی با مشکل روبرو میشود.
حفظ سلامت شهروندان؛ خط قرمز پلیس رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به شیوع کرونا و مبحث طرح ترافیک گفت: خط قرمز پلیس حفظ سلامت مردم است و تابع نظر ستاد ملی مقابله کرونا هستیم.
سردار «محمدحسین حمیدی» امروز در نشست خبری، با بیان اینکه شهر تهران به دلیل وسعت، جمعیت و تعداد خودرو از حساسیتهای زیادی برخوردار است، اظهار داشت: امروز دفتر مردمی پلیس تهران بزرگ راهاندازی خواهد شد و شهروندان تهرانی میتوانند در تماس با شماره تلفن ۶۳۹۵۱۲۲۲ مباحث خود را مطرح کنند.
وی ادامه داد: مهمترین چالشهای شهر تهران ترافیک، آلودگی هوا و آسیبهای ترافیکی است؛ البته با توجه به افزایش تعداد خودروها و ترددها طی سالهای گذشته، ترافیک به خوبی کنترل شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در خصوص اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، پلیس موافق اجرای طرح ترافیک است یا خیر؟ گفت: خط قرمز پلیس حفظ سلامت مردم است و در اینخصوص تابع نظر ستاد ملی مقابله کرونا هستیم.
سردار حمیدی با بیان اینکه معابر پایتخت پاسخگوی حجم ترددها در شهر تهران نیست و اگر شاهد ترددهای بیشتری باشیم، دچار مشکل خواهیم شد، افزود: طرح ترافیک درمان مقطعی برای کاهش ترافیک و آلودگی هواست.
وی با بیان اینکه در شهر چهار میلیون خودرو و چهار میلیون موتور تردد میکنند و ۲۵ درصد از وسایل نقلیه کل کشور در تهران است، گفت: سالانه حدود ۶۰۰ نفر به دلیل تصادفات در تهران از جان خود را از دست میدهند و ۲۱ هزار نفر مجروح میشوند.