سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران:
ثبت اطلاعات شرکتهای متقاضی حضور در جشنواره ملی برند
تا کنون ۱۳۶ شرکت اطلاعات اولیۀ خود را برای حضور در سومین جشنواره ملی برند ثبت کردهاند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی، گفت: با توجه به فعال شدن میز خدمات الکترونیک سازمان توسعه تجارت ایران، شرکتها میتوانند با درج اطلاعات و ورود به میز خدمت از همه امکانات این سامانه از جمله ثبت نام در فرآیند انتخاب صادرکننده نمونه ملی و برند برتر بهرهمند شوند.
وی اضافه کرد: در نخستین مرحله از فرآیند انتخاب برند برتر، ۱۳۶ شرکت از ۱۹ حوزه فعالیت در گروههای کالا و خدمات مختلف اطلاعات اولیه خود را وارد سامانه کردهاند که این حوزهها شامل صنعت ساختمان، صنایع غذایی، برق و الکترونیک، پتروشیمی و فرآوردههای نفتی، صنایع شیمیایی، نساجی، پوشاک، چرم و صنایع وابسته، خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی، خودرو و قطعات یدکی، فلزات و صنایع وابسته، لوازم خانگی و اداری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات و ماشینآلات صنعتی، فناوری اطلاعات، بازرگانی عمومی، گردشگری، بستهبندی، نمایشگاهی و صنایع چوب است.
رئیس کمیسیون ملی نشان تجاری (برند) گفت: بیشترین سهم از شرکتهای ثبت نام کننده در مرحلۀ نخست مربوط به صنعت ساختمان و صنایع غذایی بوده و کمترین سهم را حوزه گردشگری، نمایشگاهی و صنایع چوب دارند.
مودودی گفت: در مرحله بعدی، شاخصهای دریافتی از سوی شرکتها، بررسی و راستیآزمایی خواهند شد و بر اساس شاخصهای هر بخش رتبهبندی شرکتها انجام میشود.
وی افزود: در مرحله نهایی، شرکتها مورد ارزیابی مصرفکننده نهایی قرار میگیرند که این امر در نظرسنجی عمومی انجام میپذیرد و اطلاعات آنها مطابق با شاخصهای بینالمللی ارزیابی برند، تحلیل و بررسی و پس از مشخص شدن، معرفی میشوند.
گفتنی است، جایزۀ ملی برند در نیمۀ دوم سال برگزار خواهد شد.