رقابت برندهای مازندران در عرصه های بین المللی+فیلم
برنامه ریزی برای معرفی برندهای مازندران در عرصه بین المللی در حال انجام است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برگزاری نخستین جشنواره برند برتر مازندران در ساری، گفت: پس از برگزاری این جشنواره و شناسایی برندهای برتر و رفع موانع آن ها، این برندها در عرصه بین المللی نیز می توانند به رقابت می پردازند. یدالله صادقی با بیان اینکه مجموعه نظام صنفی با رعایت زیرساخت های قانونی می توانند برای برند سازی اقدام کنند، افزود: با رفع مشکلات واحد های تولیدی و صنفی، اصلاح قوانین مربوطه برای آن ها نیز انجام می شود. وی با اشاره به برند سازی به عنوان یک ضرورت برای رقابت و ارتقای کیفیت در تولیدات ، گفت: برند، محصولات را در مصارف خارجی و داخلی استاندارد می کند. معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: پذیرش ذهنی کالا در ذهن مصرف کننده رابطه مستقیمی با قدرت رقابت و کیفیت دارد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در حاشیه این جشنواره، گفت: این جشنواره برای نخستین بار در کشور، با حضور اصناف و بازاریان، فعالان حوزه کسب و کار و تولیدکنندگان این استان با هدف حمایت از ظرفیت های تولید بومی و ملی و ثبت توانمندی های تولیدات استانی برگزار شد. محمد محمدپور عمران با بیان اینکه مازندران سالانه میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر است، افزود: این گردشگران با ورود به مازندران با نشان های تجاری آشنا و در صورت اعتماد به آن ها، درآمد و اشتغال هم بیشتر می شود. محمدپور با اشاره به اینکه فرهنگ مشتری مداری، کسب اعتماد مشتری و خلق نام های تجاری از مواردی است که واحد های صنفی باید به آن توجه کنند، تصریح کرد: مرکز مالکیت معنوی و ثبت برندهای تجاری بوسیله کمیسیون نظارت بر اصناف، وظیفه کنترل و نظارت بر نام های مشابه در برندها را بر عهده دارند. افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنفی و رونمایی از تمبر یادبود از دیگر برنامه های این جشنواره بود.
در پایان این جشنواره از 10 برند برتر استان که موفق به ایجاد برندهای بومی، منطقه ای و توسعه بازار شدند، قدردانی شد.