افزایش ارزش اقتصادی بنگاه ها در پناه برند
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات نقش برند را در توسعه اقتصادی با اهمیت توصیف کرد.
به گزارش روابطعمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در نشست "نقشه راه توسعه برند" که با حضور مدیران بنگاههای منتخب جشنواره برند برتر سال ۹۵ بخش خصوصی در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، با اشاره به این موضوع، افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، موضوعات مرتبط با برند از جمله توسعه و ترویج فرهنگ نامنشان تجاری و نیز انتخاب برندهای برتر از تکالیف قانونی سازمان توسعه تجارت بوده و در همین جهت برنامهها و اقدامات مؤثری تعریف شده است.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر ضرورت نقشآفرینی بیشتر بخش خصوصی در کنار دولت برای مدیریت، توسعه و ترویج برند اظهار داشت: در برنامههای سازمان، تدوین راهبرد یک ساله و پنج ساله نقشه راه برند در دستور کار بوده و اقداماتی نیز با کمک نخبگان و اساتید دانشگاهی صورت گرفته است و امیدواریم تکالیفی که بر عهده سازمان است با کمک و مشارکت بخش خصوصی به بهترین وجه صورت پذیرد و بخش خصوصی از این اقدامات منتفع گردد.
وی افزود: یکی از تکالیف قانونی سازمان توسعه تجارت ایران انتخاب برند برتر است که در راستای برنامه ریزیهای انجام شده، در نظر داریم جشنواره برند برتر امسال را متفاوت از سال گذشته و در سطح بالاتری برگزار کنیم. همچنین ترویج و توسعه برند از وظایف دیگر است که در این راستا نیز ضمن تعریف کارگاههای آموزشی در سطح بنگاههای استانها، در بسته حمایتی سال جاری نیز برای ثبت نامنشانهای تجاری محصولات و بنگاههای داخلی در بازارهای هدف، منابعی تخصیص داده شده است.
از دیگر برنامههای پیشبینی شده در تدوین نقشه راه برند برای پنج سال آینده میتوان به ایجاد، مدیریت و ارتقای برند Made in Iran در بازارهای داخلی و خارجی، کمک به ایجاد زیرساختهای لازم به منظور مدیریت سیستماتیک برند در بنگاههای کشور با استفاده از تجارب موفق بینالمللی، ایجاد نظام رتبهبندی قابل اتکا و مرجع در زمینه ارزیابی برند بنگاهها و دعوت از متخصصین برند در سطح بینالمللی و برگزاری دورههای آموزشی اشاره کرد.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات در پایان با تبیین اهمیت ایجاد انجمن ملی برند در کشور و تأثیر مشارکت مستقیم بخش خصوصی در بحث برندینگ گفت: بخش خصوصی به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی سازمان توسعه تجارت ایران، نقش کلیدی در توسعه و تقویت نامنشان تجاری کشور داشته و در همین راستا تا زمان شکلگیری کامل انجمن ملی برندهای برتر ایران، سازمان توسعه تجارت، اتاقی را به این انجمن نوپا اختصاص داده تا برنامههای برند بصورت مشترک با اعضای این انجمن تعقیب شود و از منتخبان بخش خصوصی انتظار میرود، انجمن برند را به عنوان انجمنی فاخر و در کلاس ملی معرفی کرده و مهمترین مشاور دولت در توسعه برنامههای اقتصادی و تجاری باشند.
سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان تنها مرجع قانونی انتخاب و معرفی برترین برندهای کشور از سال گذشته اقدام به معرفی برترینهای این عرصه در ۲۳ گروه کالایی محصولات بادوام و تندمصرف نموده و ۱۸ بنگاه بخش خصوصی در نهایت با رأی مردم و تحلیل علمی حائز رتبه برتر شده و تندیس برنزین این جشنواره را دریافت کردند و قرار است در سال جاری تعداد گروههای مورد ارزیابی به ۵۰ گروه کالایی اضافه شود.
شرایط واردات برگ بو از ترکیه اعلام شد
وزارت جهادکشاورزی شرایط واردات برگ بو از کشور ترکیه را اعلام کرد.
علیآبادی، مدیر کل دفتر
مقررات صادرات و واردات، گفت: بر اساس اعلام وزارت جهادکشاورزی در خصوص
شرایط قرنطینهای واردات برگ خشک شده درخت برگ بو از کشور ترکیه، این محصول
در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینهای کم قرار دارد.
وی افزود: واردات کالای مذکور منوط به ارائه اصل گواهی بهداشت گیاهی معتبر و
نیز بازدید کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی (گمرک ترخیص کننده) خواهد بود.