رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از مراحل پایانی چاپ دو مجموعه کتاب احکام دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه خبر داد.
حسینی با بیان اینکه حکمرانی خوب از طریق سازماندهی مشارکت مردم محقق خواهد شد، اظهار داشت: امروزه برای حکمرانی خوب جهت گیری باید به سمت کوچک سازی دولتها و بزرگ شدن مردم برود و بزرگ شدن مردم از طریق تشکیلات دادن به آنها میسر است.
وی افزود: خدمات دولتها باید به مردم واگذار شود و هر چه سازمانهای مردم نهاد بیشتر و بزرگتر شوند و امور به آنها واگذار شود، توسعه به مبنای واقعی محقق خواهد شد.
معاون وزیر با تقدیر از فعالیتهای تشکلهای مردمی فعال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: کار تشکلهای مردم نهاد فعال در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار ارزنده است و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای اسفاده از ظرفیت دستگاهها و سازمانهای مردم نهاد بسته تحولی توسعه مشارکتها را تدوین و اجرایی کرده است.
حسینی با تقدیر از موسسه خیریه توانبخشی و فرهنگی آوای علم و ایمان مهرورزان که چند کتاب و یک نرم افزار در حوزه دانش آموزان ناشنوا تولید کرده است، گفت: ۱۶ هزار دانش آموز ناشنوا در کشور داریم که بخش زیادی از این دانش آموزان، استعدادهای ویژهای نیز دارند و برای این قشر از دانش آموزان باید محتوای آموزشی مناسب تولید شود.
وی افزود: یکی از برنامههای بسته تحولی مدرسه انطباقی، نهضت زبان اشاره است که در سال جاری آموزش زبان اشاره به ۴ هزار نفر از معلمان، مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی هدف گذاری شده است.
معاون وزیر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل صد مدرسه - صد دبیرخانه اظهار داشت: در قالب این طرح علاوه بر ایجاد دبیرخانه همکاری مشترک دستگاههای اجرایی در مدارس، برخی از مدارس میتوانند پایگاه مشترک فعالیت سمنهای فعال در حوزه آموزش و پرورش استثنایی شوند.