معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال ۲ میلیارد تومان برای مواد مصرفی و ۴۰۰ میلیون تومان نیز برای تجهیز کارگاههای رشتههای جدید مدارس متوسطه پیش حرفهای و حرفهای اختصاص یافته است.
وی افزود: شناخت استعداد و علاقه دانش آموزان، پرورش و توانبخشی قوای جسمانی و روانی دانش آموزان، افزایش تجارب، معلومات و مهارتهای عمومی برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی و ایجاد آمادگی نسبی به منظور فراگیری حرفه از جمله اهداف ایجاد دوره اول متوسطه پیش حرفهای است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹ هزار و ۹۶۰ دانش آموز کم توان ذهنی و چند معلولیتی تحت پوشش دوره اول متوسطه پیش حرفهای هستند گفت: ۸۶ و ۶ دهم درصد دانش آموزان هدف، تحت پوشش مدارس متوسطه اول پیش حرفهای قرار دارند و باید برای جذب ۱۴ و ۴ دهم درصد بازماندگان از تحصیل تمام تلاش خود را انجام دهیم.
آقای حسینی با اشاره به اصول حاکم بر محتوای دروس در مدارس متوسطه اول پیش حرفهای گفت: ارتباط و تعاملات اجتماعی، خود مراقبتی، استفاده مناسب از منابع اجتماعی نظیر وسایل حمل و نقل عمومی، خود هدایتی، تقویت دست ورزی و چالاکی، یادگیری مهارتهای مقدماتی حرفهها و شناخت علائق و استعداد حرفهای دانش آموزان از جمله اصول حاکم بر محتوای دروس در مدارس متوسطه اول پیش حرفهای است.
وی افزود: تاکنون ۳۶ عنوان کتاب ویژه دانش آموزان، ۱۱ عنوان کتاب راهنمای معلم و ۹ راهنمای برنامه درسی ویژه مدارس متوسطه اول پیش حرفهای تألیف شده است و ۲۷ عنوان کتاب نیز مناسب سازی شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه هزار و ۵۸۰ کارگاه کار و فناوری و مهارتهای اجتماعی اقتصادی در مدارس متوسطه اول پیش حرفهای فعال هستند گفت: این آمار نشانگر این است که ۶۶ درصد مدارس پیش حرفهای دارای کارگاه مستقل هستند و با توجه به ضرورت وجود کارگاه در این مدارس باید برای ۳۴ درصد بقیه مدارس از طریق مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس اقدام به ساخت کارگاه کرد.
آقای حسینی با بیان اینکه هزار و ۴۷۱ دبیر در مدارس دوره اول متوسطه حرفهای مشغول به فعالیت هستند افزود: ۶۷ درصد این دبیران دارای رشتههای مرتبط و یا تا حدودی مرتبط هستند و برگزاری دورههای ضمن خدمت تخصصی یکی از راههای ارتقای سواد و مهارتهای نیروهای غیر تخصصی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس متوسطه اول پیش حرفهای مدارس ضمیمه هستند گفت: از طریق آمایش سرزمینی باید بخشی از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی به مدارس پیش حرفهای و حرفهای اختصاص یابد.اختصاص ۲۴ میلیارد ریال برای مواد مصرفی و تجهیز کارگاه
تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی ۱۱۱۰، ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال ۲ میلیارد تومان برای مواد مصرفی و ۴۰۰ میلیون تومان نیز برای تجهیز کارگاههای رشتههای جدید مدارس متوسطه پیش حرفهای و حرفهای اختصاص یافته است.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی و هنری خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور نشست تصویری (ویدئو کنفرانسی) رؤسای ادارات استانها و با موضوع ارائه گزارش حوزه «مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای» برگزار شد افزود: یکی از وجوه تمایز آموزش و پرورش استثنایی با آموزش و پرورش عادی وجود دورههای متوسطه اول پیش حرفهای و متوسطه دوم حرفهای ویژه دانش آموزان کم توان ذهنی و چند معلولیتی است.
وی افزود: شناخت استعداد و علاقه دانش آموزان، پرورش و توانبخشی قوای جسمانی و روانی دانش آموزان، افزایش تجارب، معلومات و مهارتهای عمومی برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی و ایجاد آمادگی نسبی به منظور فراگیری حرفه از جمله اهداف ایجاد دوره اول متوسطه پیش حرفهای است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹ هزار و ۹۶۰ دانش آموز کم توان ذهنی و چند معلولیتی تحت پوشش دوره اول متوسطه پیش حرفهای هستند گفت: ۸۶ و ۶ دهم درصد دانش آموزان هدف، تحت پوشش مدارس متوسطه اول پیش حرفهای قرار دارند و باید برای جذب ۱۴ و ۴ دهم درصد بازماندگان از تحصیل تمام تلاش خود را انجام دهیم.
آقای حسینی با اشاره به اصول حاکم بر محتوای دروس در مدارس متوسطه اول پیش حرفهای گفت: ارتباط و تعاملات اجتماعی، خود مراقبتی، استفاده مناسب از منابع اجتماعی نظیر وسایل حمل و نقل عمومی، خود هدایتی، تقویت دست ورزی و چالاکی، یادگیری مهارتهای مقدماتی حرفهها و شناخت علائق و استعداد حرفهای دانش آموزان از جمله اصول حاکم بر محتوای دروس در مدارس متوسطه اول پیش حرفهای است.
وی افزود: تاکنون ۳۶ عنوان کتاب ویژه دانش آموزان، ۱۱ عنوان کتاب راهنمای معلم و ۹ راهنمای برنامه درسی ویژه مدارس متوسطه اول پیش حرفهای تألیف شده است و ۲۷ عنوان کتاب نیز مناسب سازی شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه هزار و ۵۸۰ کارگاه کار و فناوری و مهارتهای اجتماعی اقتصادی در مدارس متوسطه اول پیش حرفهای فعال هستند گفت: این آمار نشانگر این است که ۶۶ درصد مدارس پیش حرفهای دارای کارگاه مستقل هستند و با توجه به ضرورت وجود کارگاه در این مدارس باید برای ۳۴ درصد بقیه مدارس از طریق مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس اقدام به ساخت کارگاه کرد.
آقای حسینی با بیان اینکه هزار و ۴۷۱ دبیر در مدارس دوره اول متوسطه حرفهای مشغول به فعالیت هستند افزود: ۶۷ درصد این دبیران دارای رشتههای مرتبط و یا تا حدودی مرتبط هستند و برگزاری دورههای ضمن خدمت تخصصی یکی از راههای ارتقای سواد و مهارتهای نیروهای غیر تخصصی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس متوسطه اول پیش حرفهای مدارس ضمیمه هستند گفت: از طریق آمایش سرزمینی باید بخشی از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی به مدارس پیش حرفهای و حرفهای اختصاص یابد.