رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اجرای طرح مهر، طرح سنجش و شبکه شاد سه محور اصلی فعالیتهای حال حاضر این سازمان در تابستان است.
وی با بیان اینکه در برنامه سنجش پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان هدفگذاری شده است اظهار داشت: فعالیت پایگاههای سنجش تابع اعلام نظر ستاد ملی کروناست و تا زمانی که این ستاد اعلام نکرده است فعالیت این پایگاهها ادامه خواهد داشت.
حسینی افزود: در برنامه سنجش سلامت رصد مدیریتی باید قویتر باشد و شبکه سازی در ستاد و کنترل روزانه استانها برای مداخلات موثر باید مدام پیگیری و انجام شود.
معاونوزیر در ادامه با بیان اینکه دستورالعمل نحوه بازگشایی مدارس و آماده سازی مدارس استثنایی تدوین شده است اظهار داشت: یکی از ویژگیهای این دستور العمل داشتن سناریو برای وضعیت مختلف سفید، زرد و قرمز در ایام کرونا و انتقال سریع به وضعیتهای مختلف است.
وی افزود: مبنای نظری بازگشایی مدارس در ایام کرونا روش پسا برنامهریزی که در این روش ارزیابی پیشینی از کار پسینی انجام میشود. این روش با دو رویکرد برنامهریزی فرض بنیاد و ادامه داشتن شرایط آموزش در هر شرایطی و داشتن سناریو برای آن شرایط و رویکرد تکنیک پابرجا با تاکید بر تعطیل نشدن هیچ ماموریتی از مأموریتهای آموزش و پرورش انجام میشود.
حسینی ادامه داد: روسای ادارات تک تک مدارس را برای بازگشایی مدارس رصد کنند و با رویکرد تعاملات گرم پیگیر اجرایی شدن دستورالعمل بازگشایی مدارس باشند.
وی تصریح کرد: هفته منتهی به شروع مدارس، مانور بازگشایی مدارس برگزار خواهد شد.
حسینی خواستار استفاده بهینه از ظرفیت شبکه شاد شد و اظهار داشت: مناسب سازی شبکه شاد برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه در حال انجام است و با اهتمام همه استانها محتواهای آموزشی مناسب دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز در حال تولید است.
وی با تاکید بر اینکه باید گفتمان غالب پیرامون سیاستهای آموزش و پرورش استثنایی بوجود بیاید اظهار داشت: در راستای اجتماعی شدن سازمان آموزش و پرورش استثنایی، روسای ادارات با استفاده از ظرفیت رسانهها به تبیین سیاستهای آموزش و پرورش استثنایی بپردازند.