بازی های رایانه ای از محصولات فرهنگی هر کشور است که از کارویژه های موثر ساخت فرهنگ به شمار می رود. زیرا کودکان بیش از سینما و تلویزیون از آن تاثیر می پذیرند.
پژوهش خبری صدا و سیما:صنایــع فرهنگــی در کشــور نیازمنــد بازشناســی و بازتعریــف مجــدد هســتند. ایــران ایــن ظرفیــت را دارد کــه در آینــدهای نزدیــک در صنایــع فرهنگی ســهم بزرگــی در تولید ناخالــص داخلــی بیابــد. امــروز کشور ما در حوزههــای گردشــگری، تئاتــر، موســیقی، صنایــع دســتی، هنرهــای تجســمی، بازیهــای رایانــه ای و ســایر حوزه هــا می تواند افــزون بــر بــازار داخلــی، بــازار منطقــه ای را هــم تأمیــن کند و ایــن صنایــع، چاره ســاز متغیــر بحرانــی اقتصــاد ملــی یعنــی اشــتغال هــم باشــد. در ایــن میــان، بازیهــای رایانــهای یکــی از پیشــروترین بخشهــای صنایــع فرهنگــی بــه شــمار میآینــد زیــرا آن قــدر جــدی و موثــر شــدهاند کــه در حوزههــای متنــوع فرهنــگ ســازی، جامعــه پذیــری و آمــوزش، اهــداف بزرگــی بــرای آنهــا تعریــف شــده اســت.
پژوهش خبری // مرتضی رکن آبادی