وضعیت کارکنان کارگزاریهای تأمین اجتماعی
وضعیت کارکنان کارگزاریهای تأمین اجتماعی بعد از حذف دفترچههای درمانی، چه خواهد شد؟
به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با حذف دفترچههای بیمه تأمین اجتماعی، مقرر شده است که خدمات دیگری را بر عهده کارکنان این کارگزاریها قرار دهیم.
او با اشاره به حذف این دفترچهها و کاهش حجم کار کارگزاریها، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در حال برنامهریزی جهت جلوگیری از بیکاری کارکنان این کارگزاریها و شعب این سازمان به دلیل صادر نشدن دفترچههای تأمین اجتماعی است.
سالاری افزود: این افراد، همکاران ما هستند، سالها تجربه دارند و به مسائل تأمین اجتماعی آشنا هستند. با حذف دفترچههای بیمه تأمین اجتماعی، مقرر شده است که خدمات دیگری را بر عهده کارکنان این کارگزاریها قرار دهیم تا با انجام آنها وصولی داشته باشند و با کاهش درآمد مواجه نشوند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه خدماتی مانند ویرایش اطلاعات افراد، درج شماره تلفن افراد در سامانه، حسابرسیها و کارهای دیگری را پیشبینی میکنیم، گفت: همکاران ما در سازمان تأمین اجتماعی با نمایندگان این کارگزاریها نشستهایی داشتند که این مسئولیتها مشخص شوند. حتی ممکن است پاسخگویی به مردم را به صورت منطقهای به کارگزاریها واگذار کنیم.
سالاری، اظهار داشت: هر کاری که امکان واگذاری آن به کارگزاریها و تبدیل آن از حضوری به غیر حضوری وجود داشته باشد، جایگزین خواهیم کرد تا کارگزاریها ضرر نکنند و بیمهشدگان از خدمات غیر حضوری بهرهمند شوند. همچنین، بخشی از خدمات جدید را به برخی از کارگزاریها ابلاغ کردیم و به سایر بخشها نیز ابلاغ خواهیم کرد.