آخبار « اعلام پذیرش دانشجو بر اساس سوابق کارشناسی ارشد، فردا » را در خبر علمی و فرهنگی پیگیر باشید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۱۵- ۲۰:۰۰
 

«سر خط اخبار و رودیداد های مهم»

_ اعلام پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد، فردا

نتیجه نهایی پذیرشِ بر اساسِ سوابقِ تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد فردا روی درگاه اینترنتی سازمان سنجشِ آموزشِ کشور قرار می گیرد.

_ معرفی برترین‌های پژوهش دانشگاه عالی دفاع

آیین قدردانی از پژوهشگران و معرفی برترین‌های پژوهش دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.
در این مراسم ، با حضور مسؤلان کشوری و لشکری به پاس قدردانی از اقدامات علمی و پژوهشی شهید محسن فخری زاده ، از خانواده وی تجلیل شد. همچنین ساختمان آموزش و پژوهش دانشگاه عالی دفاع ملی به نام ساختمان دانشمند شهید محسن فخری زاده نامگذاری شد. 

_ چهاردهمین رویداد دوشنبه های شرکتهای نوآور و خلاق

با حضور فعالان شش کسب و کار در حوزه مصرف آب و انرژی ، چهاردهمین رویداد دوشنبه های شرکتهای نوآور و خلاق ، برگزار و فعالان ، محصولات خود را به شرکتهای سرمایه گذار معرفی کردند.
در سیزده دوره برگزاری این رویداد ، حدود 200 میلیارد تومان سرمایه برای این کسب و کارها جذب شده است.

تزریق واکسن ایرانی کرونا به 4 داوطلب دیگر

واکسنِ ایرانی کرونا تا پایانِ فردا به چهار داوطلبِ دیگر تزریق می شود. مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا با اشاره به خوب بودنِ حالِ سه داوطلبِ قبلی که واکسن را دریافت کرده اند ، گفت: براساسِ مجوزِ کمیته ایمنی تزریق ، تا پایانِ فردا ، واکسنِ ایرانی کرونا به چهار داوطلبِ دیگر تزریق می شود.
 
دکتر حامد حسینی افزود: سه داوطلبِ اول ، صبحِ فردا پس از خونگیری به خانه می روند. مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا با اشاره به اینکه مطالعه بالینی واکسن ، دو ماه ادامه دارد ، افزود: این فرآیند در آغاز به علت دقت بیشتر ، کُندتر پیش می رود اما در مرحله بعد می توان شمار تزریق را افزایش داد.
 
وزیر بهداشت هم در کرمان ، با اشاره به اینکه تأمینِ واکسنِ کرونا از سه مسیر دنبال می شود ، بر توانِ داخلی برای تولیدِ انبوه واکسن تأکید کرد

_ معرفی برترین های یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار

یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ، نامزدهای کسب جایزه در چهار بخش مستند «نهضت جهانی مستضعفین» ، «تاریخ فرهنگی ، اجتماعی و دفاع مقدس» ، «پایش و پالایش اجتماعی» و «فیلمنامه» را اعلام کرد.
برگزیدگان بخش مسابقه مستند ، در ویژه برنامه شبکه تلویزیونی افق معرفی می شوند.

_بن خرید کتاب طلاب و دانشگاهیان 25 درصد افزایش یافت

_ مراسم شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی

در مراسمی ، 14 شهر و روستا در 5 استان ، در گروه شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور قرار گرفتند.
وزیر میراث فرهنگی در این مراسم از بازگرداندن 49 خشت گلی کشور مربوط به دو هزار و 800 سال پیش ، از حراجی خارج از کشور خبر داد.

_ هند بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده فرش‎های دستباف جهان

به اذعان کارشناسان صنعت فرش ، این کشورِ بزرگ آسیایی که یک سوم فرش های دستباف جهان را تولید می کند ، علاوه بر انتقال هنر فرش بافی از ایران به این کشور ، حدود ۶۵ درصد طرح های این فرشها هم از نقشه های ایرانی کپی شده است.

_ سکه چینی تاریخی در انگلیس کشف شد

یک شیء فلزی که با کمک فلزیاب در «همپشایر» انگلیس کشف شد ، پس از تحقیقات دقیق کارشناسان ، سکه هزار ساله ای از آب درآمد که در دوران حکومت سلسله «سونگ شمالی» بر چین ، استفاده می شده.
این سکه ی تاریخی ۲۵ میلیمیتری ، از آلیاژ مس ساخته شده و استفاده از آنها در قرن چهاردهم رایج بوده. پیشتر هم سکه های تاریخی چینی در انگلیس کشف شده بود ، که بیشتر این سکه ها ، به قرن ۱۷ میلادی و دوره رواج تجارت بین شرق و اروپا بازمی گردد.

_ گشایش پارک مجازی در چین

نخستین پارکِ مبتنی بر واقعیتِ مجازی با بهره گیری از اینترنتِ نسلِ پنجم در چین گشایش یافت. بازدیدکنندگانِ این پارک در جنوبِ چین می توانند با استفاده از فناوری واقعیتِ مجازی ، بازی ها و سرگرمی هایی مانند چتربازی و اسکی را تجربه کنند. برپا کنندگانِ این پارک از آن برای نمایش آداب و رسوم محلی چین نیز بهره گرفته اند.

_ زمستان گذرانی پرندگان سیبریایی در ورامین

تالاب بند علیخان در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان ورامین ، این روزها به پناهگاهی امن برای زمستان گذرانی پرندگانی که از سیبری به ایران مهاجر کرده اند، تبدیل شده. این مهاجرت پرندگان ، زیبایی های منحصر به فردی را به طبیعت کویر و این تالاب بخشیده است. 

_ تولید سالانه 16 میلیون قطعه تجهیزات پزشکی در خوانسار

شرکتی فعال در زمینه تحقیقات و تولید تجهیزاتِ پزشکی با بومی سازی دانش تولید ده ها قطعه پزشکی و بهداشتی، تولیداتی با کیفیت و با هزینه بسیار پائین برای مصارف درمانی تهیه کرده. 

_ انجام جراحی های با دقت بالا ، با استفاده از رباتی پیشرفته در تایلند

بیمارستانی در بانکوک، پایتخت تایلند ، اعمال جراحی را که نیاز به دقت بالا دارد ، با استفاده از یک ربات پیشرفته انجام می دهد.
این ربات که برای جراحی های کلیه و مجاری ادرار طراحی شده ، مجهز به فناوریِ بزرگنماییِ سه بعدیِ اچ دی است که به جراحان اجازه می دهد ناحیه ی جراحی را بهتر و واضح تر ببینند.
 
عملکرد بازوی این ربات ، فراتر از توانایی های دستِ انسان است و بسیار بهتر از آن خم می شود. این دقتِ بالا باعث می شود خونریزی و احتمالِ عفونت پس از جراحی ، کمتر و بهبودی ، سریعتر حاصل شود.

بیشتر بدانید : 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha