روایت وارونه و موضعگیری منفعلانه؛ حکایت دو لبه رسانه و سیاست درباره مجازات یک مجرم را در گزارش هشتگ‌های ۲۰ و ۳۰ پیگیری کنید.  
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۲۴- ۰۹:۱۳
 

در تزریق واکسن؛ ژن خوب و بد نداریم 

معاون وزیر بهداشت با تاکید دوباره درباره خطر شیوع شدید کرونا زیر سایه دورهمی شب یلدا؛ از احتمال تعطیلی کرونایی در روزهای شنبه و یکشنبه آخر پاییز خبر داد و از مردم خواست پنجشنبه و جمعه هم به پیشواز یلدا نروند.
 
وزیر بهداشت هم زمان نهایی رونمایی از واکسن وطنی این بیماری خطرناک رو بهار سال آینده اعلام کرد. البته بازار سودجویی از واکسن کرونا هم این روزها داغ شده و برخی کلاهبرداران با عنوان «فروش و واگذاری واکسن کرونا»، سعی در سرکیسه کردن مردم دارند.
 
ثبت نامِ تزریق واکسن کرونا در کشورهای خارجی به همراه تور گردشکری»؛ صحت نداره
پلیس فتا با هشدار درباره این موضوع؛ اعلام کرده؛ تبلیغاتی مثل «ثبت نامِ تزریق واکسن کرونا در کشورهای خارجی به همراه تور گردشکری»؛ صحت ندارد و هدفش فقط خالی کردن جیب هموطنان است .
 

آمار کرونا در ایران؛ ۲۳ آذر

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت؛ ۲۴۷ نفر از هموطنامون رو در شبانه روز گذشته بر اثر این ویروس تاج دار از دست دادیم و در همین مدت ۷ هزار و ۴۵۱ نفر هم به صف مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شدند.
 

ضرورت همکاری دستگاه قضا و اتحادیه های صنفی در مسیر کنترل قیمت ها

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، سازوکار پیشنهادی دولت در خصوص نحوه تامین و توزیع کالاهای اساسی با پیش بینی درآمدهای ارزی و ملاحظات اقتصادی سال بعد ارزیابی شد.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه در این سازوکار، مبارزه با رانت و فساد، مورد توجه قرار گرفته است، بر ضرورت حضور میدانی ناظران و ایجاد شفافیت در قالب یک سامانه فراگیر در حوزه توزیع و قیمت‌گذاری برای کنترل قیمت‌ها تاکید کرد و در میدان بودن دستگاه قضا و اتحادیه های صنفی را در این مسیر ضروری دانست.
 

آیا علت گرونی خونه در خوزستان، خرید مسکن توسط خارجی هاست ؟

استاندار خوزستان معتقده کارشناسان برای یافتن علت افزایش این روزهای قیمت مسکن باید به دنبال دلایل واقعی دیگه ای باشند. طی روزهای گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی علت گران شدن خانه در استان خوزستان را هجوم خارجی ها برای خرید خانه عنوان کرده بود.
حالا بعد از این تایید و تکذیب ها آنچه که بیش از هرچیزی ضروری به نظر می رسد این است که برخی مدیران باید در اظهارنظرها و انتشار اطلاعات، دقیقتر و همه جانبه نگرتر عمل کنند تا راه بر برداشتهای متناقض بسته شود.
 

وجود تمساح در دریاچه چیتگر، شایعه یا واقعیت؟

به‌دنبال انتشار اخباری درباره حضور تمساح در دریاچه خلیج فارس چیتگر، اظهارات ضد و نقیضی شنیده می شود.
موضوع زمانی داغ شد که رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر از مشاهده رد پای تمساح در اطراف این دریاچه خبر داد اما رئیس اداره محیط زیست پایتخت چنین احتمالی را قاطعانه رد می کند .
خانم برنا : محدودیت های تردد در دریاچه چیتگر بخاطر شرایط کرونایی است و ارتباطی با وجود تمساح ندارد.
 
برخی از کارشناسان محیط زیست هم احتمال رهاسازی تمساح قاچاق را رد نکردند اما آنها هم معتقدند، این خزنده نمی تواند بیش از ۱۰ روز در این شرایط آب و هوایی دوام آورد. 
 

لایحه بودجه ۱۴۰۰ زیر ذره بین بهارستان؛ مجلسی ها در تکاپوی اصلاح ساختار بودجه

با تصمیم امروز نمایندگان مردم در خانه ملت، دولت ملزم به ارائه فهرست میزان معافیت های مالیاتی، گمرکی و بیمه ای و همچنین درصد معافیت هر یک از اونها شد. 
 
نمایندگان مجلس ۵ شاخص برای توزیع عادلانه بودجه استان ها تعیین کردند؛ جمعیت، محرومیت، معکوس درآمد سرانه، نرخ بیکاری و مساحت هر استان. 
 
اما بررسی بخشهای مختلف لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون های تخصصی مجلس ادامه دارد و کمیسیون برنامه و بودجه هم میزبان رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.
 
آقای نوبخت در حاشیه این نشست از نمایندگان خواست کلیات بودجه رو تأیید کنند و البته تأکید کرد: اصلاح لایحه بودجه از اختیارات قانونی مجلس است.
 
نمایندگان مجلس اظهارات تفرقه افکنانه رئیس جمهور ترکیه را  به شدت محکوم کردند .
 
 

همکاری پایاپای قوه قضاییه و مقننه در حذف بسترهای فسادزا 

رئیس دستگاه قضا در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم برخورد با مفسدین؛ به اهمیت اصلاح قوانین و بسترهای فسادزا تاکید کرد و گفت: باید کمیته مشترکی از مجلس و قوه قضائیه، این موضوع را پیگیری کند.
 
آقای رییسی رویکرد قوه قضاییه را درباره خصوصی سازی ها؛ حمایتی دانست و گفت: نباید اجازه دهیم به بهانه خصوصی سازی، اموال بیت المال غارت شود.
 
رئیس دستگاه قضا به دادستان های سراسر کشور هم دستور داد با همکاری پلیس، تکلیف خودروهای توقیفی و رهاشده در برخی شهرستانها را روشن کنند.
 
پاسخ حقوقی به حاشیه سازی ها درباره اجرای حکم یک مجرم امنیتی
روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در پی برخی اظهارنظرهای منتشرشده در رسانه ها پس از اجرای حکم نیما زم در اطلاعیه ای تاکید کرد: اقاریر این فرد درباره اقدامات مجرمانه اش و اظهاراتش درباره دیگران، معادل صدها ساعت و چندهزار صفحه بازجویی بوده که تا الان بخش مربوط به اقدامات مجرمانه خود وی مورد رسیدگی نهایی قرار گرفته، و اظهارات و ادعاهاش درباره دیگران، در حال رسیدگی است.
 
دادستانی تهران تاکید کرد اجرای حکم هم بعد از ابلاغ به وکیل متهم و رعایت کلیه ضوابط و مقررات ازجمله ملاقات اعضای خانواده برای چندمین بار در روز قبل از اجرای حکم صورت گرفته است.
در این اطلاعیه تاکید شده، برای تبیین ابعاد جرایم ارتکابی نیما زم برای پدر وی، جلسه ای باحضور نمایندگان وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و قاضی پرونده تشکیل شده و برای همین، طرح موضوعات حاشیه ای مثل مبادله زم با کشورهای خارجی هیچگاه مطرح نبوده است . 
 
اما در پی بیانیه های مداخله جویانه اتحادیه اروپا و وزارت خارجه آلمان و فرانسه درباره اجرای حکم روح الله زم، سفیر آلمان در تهران که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا رو بر عهده دارد و سفیر فرانسه به وزارت خارجه احضار و به آنها تاکید شد بیانیه اخیر اتحادیه اروپا و آلمان و فرانسه محکوم است و ایران آن را دخالت در امور داخلی و غیرقابل قبول می داند.
 
در این دیدار همچنین مراتب اعتراض ایران نسبت به مماشات با عناصر تروریست و مروج خشونتی که در برخی کشورهای اروپایی پناه گرفتن و امنیت مردم ایران را هدف قرار می دهند؛ اعلام شد.
نیما زم قبل از دستگیری، ساکن فرانسه و تحت حمایت دستگاه اطلاعاتی این کشور بود.
 
اتحادیه اروپایی در حالی به مجازات زم به جرم جاسوسی و ارتباط با سرویس های اطلاعاتی خارجی اعتراض کردن که از محکوم کردن ترور دانشمند برجسته کشورمون شهید دکتر فخری زاده، امتناع میکنن.
 

گزارش هشتگها ؛ ۲۳ آذر

گزارش هشتگها به روایت وارونه و موضعگیری منفعلانه؛ حکایت دو لبه رسانه و سیاست درباره مجازات یک مجرم می پردازد .
 

اعطای نشان نصر به دانشمند شهید

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در منزل دکتر محسن فخری زاده، نشان درجه یک نصر، اهدایی فرمانده معظم کل قوا رو به خانواده این دانشمند شهید اهدا کرد.
 

رشد اقتصادی مثبت به روایت بانک مرکزی 

آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ایستادگی و همت مردم در اوج جنگ اقتصادی و شیوع کرونا و تلاش فعالان اقتصادی کشور در سال جهش تولید؛ از رشد تولید ناخالص داخلی در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: رشد اقتصادی بدون نفت در این مدت، نسبت به دوره مشابه سال قبل، مثبت یک و چهاردهم درصد؛ و رشد اقتصادی با نفت، مثبت یک وسه دهم درصد بوده. 
 

باند بزرگ اخلالگرانِ نظـام ارزی در دام سربازان گمنام امام زمان 

وزارت اطلاعات از شناسایی و دستگیری شبکه گستـرده کلاهبـرداری و اخـلال در نظـام ارزی در استان یزد خبر داد و اعلام کرد.
این شبکه که ۳۰ هزار میلیارد تومن گردش مالی داشت؛ با استفاده از شرکت های پوششی در خارج از کشور و صدور پیش فاکتورهای صوری، از بانک مرکزی حدود ۱۵۰ میلیون یورو گرفته و در بازار آزاد فروخته است.
 
با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی ، ۸ نفر از عوامل اصلی این شبکه گسترده دستگیر و مقدار زیادی اسناد بانکی و ارز، حواله های صوری و جعلی و مهرهای شرکت‌ های پوششی خارجی هم کشف و ضبط شد. 
 

آتش‌سوزی در مسیر خط لوله انتقال نفت در چهارمحال و بختیاری

خط لوله نفت واقع در منطقه میانکوه شهرستان اردل دچار شکستگی و آتش‌سوزی شد. حادثه ای که خوشبختانه تلفات جانی نداشته و به گفته مسئول مدیریت بحران استان، با مهار نشت نفت، عملیات ترمیم آغاز شده است و آتش سوزی هم تحت کنترل نیروهای امدادی قرار گرفت.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha