خدمات دهی رایگان را برای قطع شیوع زنجیره کرونا در اخبار بامدادی مشاهده کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۹- ۱۰:۳۱

خدمات دهی رایگان، در طرح شهید سلیمانی، برای قطع شیوع زنجیره کرونا

مشاور وزیر بهداشت گفت: این طرحِ محله محورِ مقابله با کرونا، با مشارکت وزارت بهداشت، بسیج، و هلال احمر، از اول آذر، در سراسر کشور، در حال اجرا است.  

آقای آساییِ اردکانی گفت: یکی از این خدمات، که رایگان انجام می‌شود، تست سریع کرونا است، که در ۲۰ دقیقه، وضع ابتلای فرد را به کرونا مشخص می‌کند.

مشاور وزیر بهداشت گفت: حدود ۹۸ هزار و ۶۰۰ تخت در هتل‌ها و مهمانسرا‌های سراسر کشور، با امکانات و پذیراییِ رایگان، برای بیماران کروناییِ که، امکان قرنطینهء خانگی برای آن‌ها میسر نیست، در طرح شهید سلیمانی فراهم شده است.
 

شمار فوتی ها، افزایش یافت، و به ۳۲۳ نفر رسید

در ادامهء محدودیت‌های کرونایی، کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا، روز گذشته، ممنوعیتِ تردد، از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، در همهء شهر‌های با وضع قرمز وُ نارنجی را، الزامی کرد. پس از سه روز، از پایان اجرای محدودیت‌های ویژه کرونایی در کشور، که آمار جانباختگان کرونا به زیر ۳۰۰ نفر رسیده بود.

راه آهن خواف - هرات، ششمین اتصال خطوط ریلیِ ایران با کشور‌های همسایه

راه آهن خواف - هرات، به عنوان ششمین اتصال خطوط ریلیِ ایران با کشور‌های همسایه، فردا به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: این طرح، که حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، برای آن هزینه شده است، یکی از راهرو‌های مهم ترانزیتی، برای منطقه خواهد بود.

خط آهنِ خواف - هرات، به طول ۲۲۵ کیلومتر در حال ساخت است که ۱۴۰ کیلومتر از آن، تا ایستگاه روزنک در افغانستان، فردا در مراسمی، با حضور مجازیِ مقامات عالیِ دو کشور، به بهره برداری می‌رسد.

این راه آهن که هفتهء گذشته، تست گرم آن، با انتقال ۵۰۰ تن بارِ سیمان، به عنوان نخستین محمولهء ریلیِ بین دو کشور با موفقیت انجام شد، با شعار" یک تاریخ، یک فرهنگ" در چهار قطعه، ساخته شده که سه قطعهء آن را، شرکت‌های ایرانی اجرا کرده اند.

قاچاق بیشتر از مبادی غیر رسمی، مثل کوله بری، و لنج انجام می‌شود

معاون فنی گمرک ایران در خبر ساعت ۲۱ گفت: از ابتدای امسال، ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن پارچه، از گمرک کشور اجازهء ترخیص گرفته است، و این کالا، با ثبت سفارش و با ارز نیمایی، وارد می‌شود.

مهرداد جمال ارونقی، با بیان اینکه، امکان وارداتِ نامحدود پارچه وجود ندارد افزود: برای کمک به تولیدکنندهء ایرانی، واردات برخی از انواعِ پارچهء مبل ممنوع اعلام شده است.

بررسی مشکلات سیل و معضلات  آب و فاضلاب اهواز
 
پس از بازدید میدانی رئیس سازمان بازرسی کشور از استان خوزستان در پی دستور رئیس قوه قضائیه، مشکلات ناشی از سیل و معضلات حوزه آب و فاضلاب اهواز و برخی شهر‌های خوزستان، با حضور مسئولان استانی بررسی شد.
 

ماندگاری هوای سرد

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: در چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور، ماندگاری هوای سرد خواهیم داشت.


احمد علی راغب پدیدآورنده ترانه‌ها و سرود‌های انقلابی درگذشت

احمد علی راغب پدیدآورنده ترانه‌ها و سرود‌های انقلابی بر اثر بیماری سرطان در ۷۶ سالگی درگذشت.

مرحوم راغب در طول عمر خود آثار با ارزشی را ساخت. سرود «این پیروزی خجسته باد»، «ظفر مبارک»، «جنگ، جنگ تا پیروزی» از مشهورترین آثار اوست.

به احمدعلی راغب لقب «مرد هزارآهنگ» داده اند؛ به این علت که در آرشیو‌های صداو سیما هزار و چهارصد قطعه موسیقی از او به ثبت رسیده است.

بر اثر سقوط بالگرد در کوه‌های آلپِ فرانسه، شش نفر ناپدید شدند

خلبان و کمک خلبان، و چهار نفرِ دیگر، توانستند از بالگرد بیرون بپرند، اما شش سرنشینِ این بالگرد، مفقود شدند. به علت مهِ غلیظ، گروه امداد، قادر به دستیابیِ محل حادثه نشده.

کوه اورست بلندتر شد

کوه اورست، حدود یک متر، قد کشید. نتیجهء تحقیقات دانشمندانِ چین و نپال، نشان می‌دهد، به ارتفاع اورست، بلندترین قله جهان، حدود ۸۶ سانتیمتر، اضافه شده، و به هشت هزار و ۸۴۸ متر و هشتادو شش سانتیمتر، رسیده است. اورست، در مرز چین و نپال قرار دارد.


نجات خرس‌های گرفتار درگودال

یک قلاده خرسِ قهوه ایِ مادر و دو توله اش، که در استخر کشاورزی در کرمانشاه گرفتار شده بودن، با تلاش محیط بانان، آزاد شدند و به طبیعت برگشتند.
 

صاعقه ۱۳ دانش آموز، و دو معلمِ استرالیایی را راهی بیمارستان کرد

دانش آموزان در حیاط مدسه مشغول خوردن ناهار بودن، که صاعقه باعث آسیبِ آنان شد.

حیوانات مینیاتوری در استرالیا یافت شد

یک سال پس از آتش سوزی‌های گسترده، در جنگل‌های استرالیا، این حیوانات ریز جُثه در این کشور، دیده شدند.

تاکید رئیس جمهور فرانسه، بر هسته‌ای ماندنِ این کشور
 
مکرون گفت: در دهه‌های آینده هم، انرژی هسته ای، ستون انرژی‌های مصرفی در فرانسه، باقی خواهد ماند.

امانوئل مکرون، در بازدید از مرکز هسته ایِ فرام ‎اتم، در غرب فرانسه، گفت: مطالعه و کار بر روی نسل جدید فناوری هسته‌ای در این کشور ادامه خواهد یافت، چرا که، انرژی هسته‌ای برای استقلال در عرصهء انرژی، و کاهش انتشارِ کربن ضروری است.

مکرون گفت: نسل بعدیِ ناو‌های هواپیمابر در فرانسه هم، با انرژی هسته‌ای کار خواهد کرد، و در سال ۲۰۳۸ جایگزینِ ناوگانِ ملی رزمناوِ کنونی در این کشور، موسوم به شارل دوگل خواهند شد.


بن بست جدید، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا/جمهوری‌خواهانِ ارشدِ کنگره، پیروزی جو بایدن را به رسمیت نشناختند

در ادامهء تنش‌های پساانتخاباتی در آمریکا، سران حزب جمهوری‌خواه، با قطعنامه‌ای که جو بایدن را، رئیس‌جمهور آمریکا می‌داند، مخالفت کردند. این جدیدترین اقدامِ جمهوری‌خواهانِ کنگره، برای خودداری از پذیرشِ نتیجهء انتخابات ریاست‌جمهوری است.

رد این قطعنامه، در جریان نشستی که دیروز، سه‌شنبه برگزار شده، صورت گرفت. شش هفته مانده به پایان دوران ریاست جمهوریِ یک دوره ایِ ترامپ، او همچنان بر طبلِ تَقَلُب می‌کوبد، و می‌گوید: نظامِ انتخاباتیِ آمریکا، فاسد است و در آن تقلب شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از ۶۸ میلیون و ۵۶۷ هزار نفر/ آمریکا همچنان در صدر

شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به بیش از ۶۸ میلیون و ۵۶۷ هزار نفر رسید که از این تعداد یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۱۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آمریکا همچنان در صدر کشور‌ها از نظر شمار مبتلایان و فوتی‌ها قرار دارد. به گزارش سی ان ان شمار افرادی که به علت ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا بستری می‌شوند، همچنان در حال افزایش است.

شبکه فرانس بیست و چهار هم گزارش داد سیر صعودی تعداد مبتلایان و قربانیان به کووید-۱۹ در کالیفرنیا، مقامات این ایالت را به تعطیلی واحد‌های تجاری و اعمال مقررات قرنطینه وادار کرده است.

در هند نیز با ابتلای بیش از ۳۲ هزار مورد جدید به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان در این کشور به بیش از ۹ میلیون و ۷۳۵ هزار نفر رسید. همچنین در هند تاکنون بیش از ۱۴۱ هزار نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

پیش بینی برداشت ۳۵۰ هزار تن چغندر از مزارع استان لرستان

استان لرستان یکی از قطب‌های مهم تولید چغندر کشور است. پیش بینی می‌شود امسال ۳۵۰ هزار تن چغندر از مزارع استان لرستان راهی کارخانه‌های قند شود.
 

بیشتر بدانید: 

آرشیو کل اخبار بامدادی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha