اخبار مرحله دوم واریز وام یک میلیون تومانیِ کرونا، را در اخبار نمیروزی امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۱۹- ۱۶:۱۱


واکسن کرونای تولید ایران، تا خرداد ۱۴۰۰، آماده تزریق همگانی

رئیس کمیته علمیِ ستاد ملی مقابله با کرونا آقای قانعی گفت: علاوه بر واکسنی که ذیلِ ستادِ اجرایی فرمان امام تولید شده، و هم اکنون، مجوز فازِ انسانی را دریافت کرده است.
 
سه واکسن کرونای دیگرِ ایرانی، در آستانه آزمایشِ انسانی و دریافت مجوزِ مطالعاتِ بالینی قرار دارند، که تا آخر ماهِ آینده، نهایی می‌شود.
 

رئیس اورژانس : افرادِ در قرنطینه‌ی خانگی، مشمول دریافت خدماتِ رایگان

رئیس سازمان اورژانس : با اجرای طرح شهید سلیمانی برای مبتلایان به کرونا؛ افرادِ در قرنطینه‌ی خانگی، مشمول دریافت خدماتِ رایگان هستند.
 
در این طرحِ محله محور؛ با همکاریِ وزارتخانه‌های بهداشت، ورزش، ​گردشگری، و بسیج و هلال احمر، و دیگر سازمانها، افرادی که در خانه‌ها امکان جداسازی دارند؛ پایش و رصد شده است و افرادی که امکانِ جداسازی ندارند، در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، تا زمان بهبودی، بدون هیچ هزینه ای، تحت مراقبت قرار می‌گیرند.


مراقبت‌های همگانی در رعایت محدودیت‌های کروناست

معاون کل وزارت بهداشت، امروز از نتایج مثبتِ همکاری مردم، در دو هفته‌ی اولِ اجرای طرح محدودیت‌ها گفت، که همراه با اقداماتِ موثر در طرحِ شهید سلیمانی، از اوایلِ آبان، شمار فوتی‌ها و بستری‌ها را کاهش داده است . البته شرایط به خصوص در تهران همچنان شکننده است.
 
آقای حریرچی در مورد تراکم در مترو و حمل و نقلِ عمومی هم هشدار داد و از مردم خواست شب یلدا را به سالِ بعد موکول کنند، و حتما در تجمعات خانوادگی، ماسک بزنند و در هر یک ساعت، پنج دقیقه، پنجره‌ها را باز بگذارند.
 
مرحله دوم واریز وام یک میلیون تومانیِ کرونا، به حساب افرادِ واجد شرایط، از امروز
 
سازمان هدفمندی یارانه‌ها :  اسامی دو میلیون و ۴۸۱ هزار و ۲۹۰ سرپرستِ خانوار را برای واریزِ این وام، صبح امروز در اختیار بانک مرکزی قرار داده است.
 
هفته قبل هم، چهار میلیون و پانصد و پانزده هزار و ۶۵۱ سرپرستِ خانوار، وام یک میلیون تومانی دریافت کرده بودند. قرار است در مجموع ۱۱ میلیون خانوار این وام را دریافت کنند. قسط پرداختی این وام، ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان است، که ماهانه از حساب یارانه نقدی، کسر می‌شود.
 

آیت الله محمد یزدی، دعوت حق را لبیک گفت

آیت الله محمد یزدی، عضو فقهایِ شورای نگهبان و دبیر شورای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دعوت حق را لبیک گفت.
 
حضور در سنگر‌های مختلفِ مبارزه علیه رژیمِ طاغوت، و بهره گیری از محضرِ بزرگانی همچون آیت الله بروجرودی و امام خمینی (ره)، از جمله سوابقِ مبارزاتی و علمیِ این عضوِ فقیدِ شورای نگهبان است.
 
آیت الله یزدی پس از انقلاب هم، در عرصه‌های مختلفِ خدمت به نظام اسلامی، از جمله ریاستِ چهارمین دوره مجلسِ خبرگان، ریاست قوه قضائیه، و نمایندگیِ مجلسِ شورای اسلامی، حضوری فعال و اثرگذار داشت.
 
بنابر اعلام روابط عمومی جامعه مدرسین؛ پیکر مرحوم آیت الله یزدی، ساعت ۱۶ امروز، از مسجد امام حسن عسکری (ع) در شهر مقدسِ قم تشییع و در جوار حرم کریمه اهل بیت (ع) به خاک سپرده می‌شود.

رئیس قوه قضائیه در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله یزدی، را تسلیت گفت 

رییس دستگاه قضا از نقش برجسته مرحوم آیت الله یزدی در همراهیِ کامل با حرکت دینی و انقلابی مردم ایران گفت و تاکید کرد: این عالمِ عامل، همچنین در دوره حضور در دستگاه قضا، خدماتی ارزشمند و ماندگار بر جای گذاشت که نتیجه آن شکل گیری و قوامِ ساختار در قوه قضاییه بود.
 
رئیس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان هم در پیامی، با اشاره به سوابقِ مبارزاتیِ این عالمِ مجاهد در دوره قبل و بعدِ انقلاب، تاکید کرد: این فقیه انقلابی از پیشگامان نهضت اسلامی علیه رژیم ستمشاهی و از یاوران صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری بود و تألیفات گرانقدر و تربیتِ شاگردان برجسته در حوزه علمیه قم، در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در پیامی، آیت الله یزدی را، از همراهان استوار و ثابت قدمِ مبارزات انقلابیِ امامِ راحل خواند، که در عرصه علمی، تالیفات متعددِ دینی و فقهی، از او به یادگار مانده است.
 
آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید هم با تسلیتِ ارتحالِ این عالم انقلابی، مجاهدت‌های مستمر در مسیر تشکیل نظام اسلامی، صراحتِ لهجه و شجاعت در بیان مواضع انقلابی را از جمله ویژگی‌های بارزِ مرحوم آیت الله یزدی برشمرد.
 
آقای لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیام خود، آیت الله یزدی را، از مبارزان مسیرِ انقلاب اسلامی و از چهره‌های اثرگذار و وفادار به امام راحل و مقام معظم رهبری، دانست.
 

تازه‌ترین آمار ابتلای کرونا (۱۹ آذر)

در تازه‌ترین آمار سخنگوی وزارت بهداشت؛ از دیروز تا کنون ده هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده اند و ۲۹۵ نفر از هموطنان جانشان را از دست دادند.
 
همچنین هزار و ۷۴۷ نفر بستری شدند و شمار بیماران تحت مراقبت‌های ویژه هم به پنج هزار و ۷۷۹ نفر رسید.

تشدید بحران کرونا در جهان با ثبت موج تازه‌ای قربانیان
شمار قربانیان کرونا در اروپا، از دیروز تا امروز، بیش از ۵۰۰۰ نفر، ۲۰۰۰ نفر، بیشتر از روز قبل
 
- در انگلیس، شمار جانباختگانِ روزانه کرونا، به ۶۱۶ نفر رسید.
- شمار جانباختگان کرونایی در آلمان هم، بیشتر از انگلیس شده؛ ۶۲۲ جان باخته در یک روز!
- ایتالیا در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳۴ قربانی کرونا را به ثبت رساند .
- رکودار مرگ و ومیر روزانه کرونا در اروپا همچنان فرانسه با ۸۳۱ جان باخته است .
 
در آمریکا که تقریبا دو هفته ای ست آمار روزانه‌ی جانباختگانِ کرونایی اش، مانند موج اول همه گیری کرونا در فصل بهار، بیش از دو هزار نفر ثبت می‌شود، از دیروز تا امروز، نزدیک به ۳۰۰۰ جانباخته‌ی کرونایی داشت، که رکوردِ تازه‌ای از آغاز این همه گیری محسوب می‌شود.
 
در آمریکا که اکنون، شمار جانباختگان کرونایی اش به طور کلی، به بیش از ۲۹۳ هزار نفر رسید، پیش بینی‌ها، از رسیدن شمار تلفات کرونایی این کشور، به بیش از ۴۰۰ هزار نفر، تا دهم بهمن، حکایت می کند.
 
برزیل، سومین کشور درگیر با کرونا در جهان به لحاظ شمار جانباختگان کرونایی هم، طی شبانه روز گذشته، از ابتلای بیش از ۴۷ هزار نفر به کرونا، و جانباختن نزدیک به ۸۰۰ نفر، خبر داد که بیشترین آمار فوتی‌ها، پس از آمریکا، فقط در یک شبانه روز محسوب می‌شود.
 
در هند هم که پس از آمریکا، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا را در جهان دارد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۴ قربانی کرونا شدند.

پس از برق، گاز و آب هم برای کم مصرف ها، مجانی می‌شود

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت خبر داد: از ابتدای دی، هزینه‌ی گاز و آبِ مصرفیِ ۳۰ درصدِ مشترکین، رایگان خواهد بود.
آقای روحانی گفته: با اجرای طرح برقِ امید، شمار خانوار‌های کم مصرف، سه و نیم درصد افزایش داشته و پرمصرف‌ها هم، حدود ۱۳ درصد، کمتر برق مصرف کرده اند.
 
رئیس جمهور از برنامه ریزی‌های مثبتِ اقتصادی برای سال آینده در بودجه ۱۴۰۰ گفت و اعلام کرد: باید با حضور پررنگ در بازار‌های جهانی، اجازه تحریم به دشمنان را، ندهیم.
 
رئیس جمهور همچنین در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی طرف برجام که به نصبِ سه آبشار ِسانتریفیوژِ نسل جدید در نطنز، و همچنین مصوبه‌ی اخیر مجلس شورای اسلامی اعتراض کرده بودند، این نکته را دوباره گوشزد کرد: تا زمانیکه طرف‌های برجام به تعهداتشان عمل نکنند، ایران هم به تعهداتش، بر نمی‌گردد.
 

تخصیص اعتبار برای آب و فاضلاب و جبران خسارت سیل خوزستان 

آقای روحانی: برای آب و فاضلاب و جبران خسارتِ استان خوزستان، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده، ضمن اینکه، دولت، مطالعات جامعی هم در این باره داشته است .

دستور خرید واکسن کرونا

رئیس جمهور درباره کرونا هم اعلام کرد: پس از تائید وزیر بهداشت، دیشب دستور داد واکسن کرونا، از یکی از کشور‌های تولیدکننده آن، خریداری و وارد کشور شود.
 

منابع لازم برای خرید و تولیدِ واگن و اتوبوس تصویب شد

آقای روحانی همچنین به شلوغیِ حمل و نقلِ عمومی در کلانشهر‌ها هم اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکل، در سه ماه پایانیِ سال،  منابع لازم برای خرید و تولیدِ واگن و اتوبوس تصویب شد، البته این طرح، باید در جلسه روز شنبه‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تصویب برسد.
 

رئیس جمهور در دیدار با وزیرخارجه آذربایجان، روابط دو کشور همسایه را دوستانه و خوب خواند و گفت: اراده ایران توسعه این روابط است. 

برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاده شده آذربایجان اعلام آمادگی می‌کنیم

آقای روحانی با ابراز خشنودی از آزادی مناطق اشغالی آذربایجان گفت: با توجه به همسایگی و امکانات موجود در ایران، برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاده شده آذربایجان اعلام آمادگی می‌کنیم و این به نفع دو کشور است.
 
رئیس جمهور همچنین با اشاره به توافقات قبلی از جمله پروژه راه آهن رشت – آستارا بر تسریع در اجرایی شدن توافقات تاکید کرد و گفت: شرایط برای اجرای پروژه‌هایی همچون سد خداآفرین و احداث نیروگاه هم فراهم است.
 
وزیر امور خارجه آذربایجان هم از مواضع و حمایت‌های ایران از تمامیت ارضی آذربایجان قدردانی کرد و گفت: اراده دولت این کشور توسعه همه جانبه مناسبات با ایران، به عنوان همسایه‌ای دوست و برادر است.
 
جیحون بایرامف با اشاره به آزاد سازی مناطق اشغالی این کشور و احیای ۱۳۲ کیلومتر مرز مشترک با ایران گفت: علاوه بر پروژه‌هایی مانند راه آهن رشت-آستارا، احیای این مرز‌ها هم می‌تواند پروژه‌های همکاری جدیدی برای دو کشور ایجاد کند.
 
وزیر خارجه آذربایجان همچنین ترور شهید فخری زاده را به شدت محکوم کرد.

معارفه نماینده‌ی جدیدِ، ولی فقیه در استان خراسانِ شمالی، صبح امروز

مراسم تودیع و معارفه نماینده‌ی جدیدِ، ولی فقیه در استان خراسانِ شمالی، صبح امروز برگزار شد.
 
رهبر معظم انقلاب، دیروز در حکمی، حجت الاسلام آقای حاج شیخ رضا نوری را، به نمایندگی، ولی فقیه در استان خراسان شمالی، و امامت جمعه بجنورد، منصوب کردند.

فرمانده سپاه و رئیس بازرسی کشور پیگیر مشکلات آسیب دیدگان از آبگرفتگی‌های خوزستان
 
فرمانده کل سپاه که برای رسیدگی به مشکلات مردم آسیب دیده از آبگرفتگی‌های اخیرخوزستان، راهی این استان شد، پس از شنیدن گلایه‌های مردم از مسئولانِ استانی، از برنامه‌های سپاه، بسیج، و گروه‌های جهادی، برای کمک به مردم، و تجهیز و تعمیرِ منازل آن‌ها گفت، و اینکه قرار است سپاه، چهار نقطه‌ی بندر امام خمینی را، لوله‌کشی کند تا با بارش‌های بعدی، این مشکلات تکرار نشوند.
 
رییس سازمان بازرسی کل کشور هم در سومین روز از سفر به خوزستان؛ برای بازدید و بررسیِ آبگرفتگیِ آبادان، وارد این شهر شد.
 

ماندگاری هوای سرد در کشور، تا اواخرِ هفته آینده/ بارش‌ها هم، به شرق کشور رسید

امروز، نیمی از مراکز استان‌های کشور، دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند.
 
در استان‌های ساحلیِ خزر، گلستان، آذربایجان غربی و شرقی، و اردبیل هم باران می‌بارد، و در سه روز آینده، این سامانه، در شمالِ شرقِ کشور، یعنی در استان‌های خراسانِ شمالی و رضوی، و گلستان، با بارش باران، و در ارتفاعات، با بارشِ برف، همراه است.
 
به گزارش سازمان هواشناسی، در روز‌های پیش رو، ماندگاری هوای سرد، باعث انباشت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت، مانند تهران، کرج، اراک، و اصفهان خواهد شد.

دریاچه ارومیه به برکت بارش‌های پربار جانی دوباره گرفت

متوسط بارش‌های حوزه آبیِ این دریاچه، در سال آبیِ فعلی، ۱۲۷ درصد افزایش را، در مقایسه با مدت مشابه پارسال، نشان می‌دهد.

معاون اقتصادی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از ابلاغ دستورالعملِ نحوه واگذاری اموالِ مازادِ نظام بانکی، توسط بانک مرکزی خبر داد.
 
آقای دین پرست، با اعلام اینکه ۱۸ بانک، ۲ هزار و ۳۱۹ واحدِ تولیدی را تملک کرده اند، گفت: با این ابلاغ، باید واحد‌های تولیدیِ بانکها، واگذار شوند. در جلسه‌ی این ستاد، وزارت کار هم، آماری از واحد‌های تولیدیِ دارای مشکل، ارائه کرد.

شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و پانصد هزار واحد


شاخص کل بورس امروز با رشد ۷ هزار واحدی شروع کرد، اما در پایان شاخص کل با هزار و ۲۲۴ واحد کاهش، خود را همچنان در کانال یک میلیون و پانصد هزار واحد حفظ کرد.
 
مخابرات ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به دیگر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.
 
رئیس سازمان بورس هم از تصویب دستورالعمل طبقه‌بندی اطلاعات محرمانه و تعیین سطح دسترسی اشخاص در جلسه دیشب شورای عالی بورس خبر داد.


کشف یک تن و دویست و پنجاه کیلو مورفین، در یک بونکر حمل بتن در شیراز

قاچاقچیانِ این محموله، بعد از یک ساعت تعقیب و گریز، تسلیمِ پلیس شدند.

بدعهدیِ امریکا در توافقنامه بین‌المللی با ایران را، به‌درستی تبیین شود


رئیس رسانه ملی در آیینِ اختتامیه چهارمین جشنواره‌ی تلویزیونیِ مستند، از مستندسازان خواست: با توجه به تغییر در هیئت حاکمه آمریکا، شیوه برخورد و بدعهدیِ این کشور با توافقنامه بین‌المللی با ایران را، به‌درستی تبیین کنند.
 

شکایت ها علیه نتایج انتخابات به دیوان عالیِ آمریکا افزایش یافت

پس از آنکه دادستان عمومیِ تگزاس، علیه نتایج انتخابات در ۴ ایالتِ سرنوشت سازِ ویسکانسین، میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا، به دیوان عالیِ آمریکا شکایت کرد، حالا ایالتهایِ آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، کنتاکی، می‌سی سی پی، کارولینا، و داکوتای جنوبی هم، به این دادخواست پیوستند.
 
دیوان عالی، تا پنج شنبه، به این ۴ ایالت مهلت داده، تا به شکایتِ دادستانِ تگزاس، پاسخ دهند. طبق آخرین اخبار، هر ۹ قاضیِ دیوانِ عالی، تغییر نتیجه ایالتِ پنسیلوانیا به نفع ترامپ را رد کردند، اما بررسی درخواست، برای باطل کردن آرای پُستیِ این ایالت، همچنان جریان دارد.
 
رئیس جمهور آمریکا گفت: این انتخابات، ننگی برای آمریکا بود. ترامپ گفته: اجازه دهید منتظر بمانیم و ببینیم چه کسی رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد بود، چون ما در ایالت هایِ چرخشی، پیروز شده ایم. مراسم تحلیف بایدن هم، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.
 
به دنبال مخالفتِ ۲۲۲ سناتورِ ارشدِ جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا، با ریاست جمهوری بایدن، شبکه سی ان ان اعلام کرد: این اقدام، موجب می شود، کمیته برگزاری تحلیف، عملاً نتواند بپذیرد که مراسم تحلیف، برای جو بایدن برگزار شود.

درگذشت خالق ماندگارترین نوا‌های انقلابی

استاد احمدعلی راغب، هنرمند برجسته موسیقیِ اهلِ بندرانزلی در دهه‌های اخیر، و خالق ماندگارترین ترانه‌ها و سرود‌هایِ حماسی، در ۷۶ سالگی، پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت.
 
نوا‌های ماندگاری همچون "خجسته باد این پیروزی»، «ظفر مبارک»، «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار»، "بابا خون داد"، "هم‌شاگردی سلام"، "بانگ آزادی"، "شهید مطهر"، "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" و "مدرسه‌ها وا شده"، از جمله آثار به یاد ماندنیِ آن مرحوم است.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha