به گزارش سرویس بین الملل
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی USC دورنسیف در گزارشی با اشاره به جزئیات نظر سنجی مهمی که پیش بینی میکند دونالد ترامپ برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خواهد بود نوشت: دو سئوال جدید که امسال به نظرسنجی USC Dornsife Daybreak Poll اضافه شده است، جدا از نتایج اصلی، پیش بینی میکند که رای مردم به ترامپ ممکن است بسیار نزدیکتر از آنچه باشد که در اغلب نظرسنجیها پیش بینی میشود. آنها همچنین پیش بینی میکنند ترامپ بار دیگر در انتخابات، آرای کالج الکترال را به دست آورد.
USC دورنسیف در این فصل انتخاباتی پیش بینیهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را بر اساس چند روش مختلف انجام میدهد.
روش استاندارد در اغلب نظرسنجیها این است که از یک گروه از شرکت کنندگان سوال شود شانس این که آنها به هر یک از نامزدهای کاندیدای ریاست جمهوری رای دهند، چقدر است. این سئوال که از آن به عنوان "پرسش قصد رأی دهندگان" نام برده میشود- سئوالی است که اکثر نظرسنجیها برای پیش بینی سهم رای مردم از هر نامزد مطرح میکنند. در نظرسنجی امسال، پژوهشگران برای پیش بینی نتیجه انتخابات از شرکت کنندگان دو سئوال اضافی میپرسند که اصطلاحا" برداشت خرد جمعی" نام گرفته است. سئوال موسوم به " محفل- اجتماعی" از پاسخ دهندگان میخواهد که درصد ارتباطات اجتماعی خود را که انتظار دارند به هر یک از نامزدها رأی دهند گزارش دهند. مورد دیگر که به عنوان "سوال برنده ایالت" شناخته میشود، از شرکت کنندگان میپرسد به اعتقاد آنها چه کسی در انتخابات ایالت آنها پیروز خواهد شد.
محققانی که دادههای مربوط به سئوالات "خرد جمعیت" را مطالعه میکنند، وندی بروین از مرکز تحقیقات اقتصادی و اجتماعی USC Dornsife و میرتا گالشیچ و هنریک اولسون از موسسه سانتافه هستند.
آنها به سئوالات زیر در مورد این دو روش جدید پاسخ دادند.
- چه ارزشی دارد از مردم سئوال شود که انتظار دارند افراد دیگر در حلقه اجتماعی آنها به کدام نامزد رای دهند؟
از تحقیقات قبلی در مورد قضاوتهای اجتماعی، به این نتیجه رسیدیم که به نظر میرسد مردم محافل اجتماعی فوری خود را به خوبی میشناسند. پاسخهای آنها در مورد توزیع درآمد، وضعیت سلامتی - حتی رضایت از رابطه دوستان، خانواده و آشنایان آنها - اغلب در یک محدوده صحیح قرار دارد؛ و هنگامی که ما میانگین دادههای حاصل از پاسخ آنها را در یک نمونه بزرگ ملی به طور متوسط قرار دادیم، به تصویری شگفت آور از جمعیت کلی رسیدیم؛ بنابراین، امیدواریم یاد بگیریم که آیا میتوان از این سئوال، این "خرد جمعی" را برای پیش بینی انتخابات و همچنین یا حتی بهتر از آن، تعیین سوالات استاندارد در مورد اهداف شخص رای دهنده برداشت کرد.
- آیا پاسخ به این سئوالات با موفقیت نتایج قبلی انتخابات را پیش بینی کرده است؟
بله، در هر پنج انتخاباتی که ما این سئوالات را آزمایش کردیم، سئوال محفل اجتماعی، نتایج انتخابات را بهتر از سئوالات سنتی در مورد اهداف رأی دهندگان پیش بینی کرد. این پنج انتخابات عبارتند از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۲۰۱۷، انتخابات پارلمانی هلند، انتخابات پارلمانی سوئد ۲۰۱۸ و انتخابات ۲۰۱۸ مجلس نمایندگان آمریکا. در هر دو انتخابات آمریکا، سوال محفل اجتماعی، نتایج سطح ملی و ایالتی را بهتر از سوال "قصد خود رای دهنده " در همان نظرسنجیها پیش بینی کرد. در حقیقت، دادههای مربوط به سئوال حلقه اجتماعی در سال ۲۰۱۶، به طور دقیق پیش بینی کرد که کدام یک از نامزدها برنده هر ایالت است، بنابراین پیروزی در کالج انتخاباتی ترامپ را به درستی پیش بینی کرد.
در هر حال باید تصدیق کنیم که هنوز در حال بررسی توانایی محدوده پیش بینی این سوال هستیم و نمیدانیم در این چرخه انتخاباتی پیش رو تا چه اندازه موفقیت آمیز خواهد بود.
این احتمال وجود دارد که بیماری همه گیر بر پاسخ به این سئوال تأثیر بگذارد، زیرا کاهش تعامل با دوستان و خانواده ممکن است مانع توانایی پیش بینی نحوه رأی دادن شود.
عامل دیگری که ممکن است از توانایی پیش بینی سوال مربوط به حلقه اجتماعی در سال جاری بکاهد، تجربه انتخابات ۲۰۱۶ است. برخی از افراد ممکن است تعداد طرفداران ترامپ را در محافل اجتماعی خود بیش از حد ارزیابی کنند و انتظار داشته باشند که ترامپ دوباره یک پیروزی غافلگیرکننده به دست آورد.
-فکر میکنید چرا سوال محفل اجتماعی انتخابات قبلی را با موفقیت پیش بینی کرده است؟
ما معتقدیم سه دلیل اصلی وجود دارد. با پرسش از مردم در مورد نحوه رای دادن افرادی که با آنها ارتباطات اجتماعی دارند، به طور ضمنی یک نمونه بزرگتر و متنوعتر از شرکت کنندگان به دست میآوریم.
ثانیا اینکه کسی به یک شرکت کننده در نظرسنجی بگوید که دوستانش قصد دارند به یک نامزد نامحبوب رای دهند، کمتر از اینکه قصد خود را برای رای دادن به آن نامزد اعلام کنند، باعث خجالت یا ارعاب میشود.
ثالثا همه ما تحت تأثیر تماسها و ارتباطات اجتماعی خود هستیم. حتی اگر قصد ما این باشد که به نامزدی غیر از نامزد مورد حمایت بیشتر دوستانمان رای دهیم، این احتمال وجود دارد که آنها سرانجام ما را مجاب کنند که به نامزد مورد نظر آنها رای بدهیم؛ بنابراین، سئوال در مورد قصد رأی دادن فرد دیگر در حلقه اجتماعی، میتواند نگاهی اجمالی به عقاید آینده آن شخص داشته باشد، چیزی شبیه یک گوی بلوری.
- تاکنون بر اساس پاسخ به سوال حلقه اجتماعی پیش بینی میشود کدام یک از کاندیداها برنده شود؟
سوال حلقه اجتماعی پیش بینی میکند بایدن در رای مردم پیروز شود، اما با اختلاف بسیار کمتری نسبت به آنچه در سوال استاندارد رای دهندگان پیش بینی شده است -در نظرسنجی USC Dornsife و بسیاری دیگر- نمودارها نشان میدهد تعداد آرای پیش بینی شده برای ترامپ (خط قرمز) و بایدن معاون سابق رئیس جمهور (خط آبی) بر اساس انتظارات پاسخ دهندگان نظرسنجی از نحوه رای دادن افراد دیگر در محفل اجتماعی آنها خواهد بود - بر این اساس هنگامی که محاسبه میکنیم هر نامزد چه تعداد رأی کالج انتخاباتی را میتواند بر اساس میانگین سوالات مربوط به نیت خود و نیت حلقه اجتماعی در سطح ایالت بدست آورد، به نظر میرسد بایدن در آرای کالج انتخاباتی بازنده از میدان خارج خواهد شد.
-نظرتان در مورد سئوال از شرکت کنندگان در نظرسنجی مبنی بر اینکه انتظار دارند مردم در ایالت آنها چگونه رأی دهند چیست؟
سوال مربوط به برنده انتخابات در هر ایالت حتی نتایج بدبینانه تری در خصوص آرای کالج انتخاباتی برای بایدن ایجاد میکند. با این حال، ممکن است پاسخ دهندگان به این سئوال حتی بیشتر مستعد این اعتقاد باشند که به دلیل پیروزی غافلگیرانه ترامپ در انتخابات گذشته، او دوباره برنده خواهد شد.
- به نظر شما چقدر احتمال دارد که نتایج انتخابات ۲۰۱۶ که باعث تعجب بسیاری از مردم شده است، بر نتایج سئوال شما درباره خرد جمعی تأثیر بگذارد؟
ما دو نوع باور را بررسی کردیم که ممکن است در پاسخ این سئوال توسط شرکت کنندگان در نظرسنجی تأثیرگذار باشد. معتقدان به آرای خاموش بر این باورند که برخی از رای دهندگان به ترامپ در این نظرسنجی شمارش نشده اند؛ و برخی نیز بر این باورند که یکی از نامزدها یعنی ترامپ، در آخرین لحظات آرای بالای رای دهندگان را به دست خواهد آورد.
برای ارزیابی تأثیر احتمالی آرای خاموش بر پاسخ شرکت کنندگان در نظرسنجی، از آنها سه سوال پرسیدیم. به طور متوسط ، شرکت کنندگان بر این باورند که افراد موجود در حلقه اجتماعی آنها ممکن است نسبت به حمایت از بایدن تا حمایت از ترامپ اکراه بیشتری داشته باشند. با این وجود، تفاوتهای جالبی بر اساس اهداف رأی دادن توسط شرکت کنندگان وجود دارد.
طرفداران بایدن فکر میکنند دوستان و اعضای خانواده ممکن است از تأیید حمایت خود از ترامپ خجالت بکشند. حامیان ترامپ نیز فکر میکنند افراد دیگر در حلقه اجتماعی آنها که از انتخاب مجدد رئیس جمهور حمایت میکنند، ممکن است از آزار و اذیت ترسیده و یا عمداً در کار نظرسنجی کارشکنی کنند. آنها شرمساری به خاطر حمایت از رئیس جمهور را یک عامل قوی قلمداد نمیکنند.
کسانی که از ترامپ حمایت میکنند اعتقاد بسیار قوی تری نسبت به کسانی که از بایدن حمایت میکنند در برنده شدن در آخرین لحظه نامزد خود دارند. حامیان بایدن همچنین بسیار بیشتر از طرفداران ترامپ فکر میکنند که رقیب نامزد آنها نتایج انتخابات را به چالش بکشد.
به طور کلی، نتایج نشان میدهد که خوش بینی در میان طرفداران ترامپ از انتظار آنها از "اکثریت خاموش" رای دهندگان ترامپ و همچنین معجزه لحظه آخر پیشی گرفتن ترامپ در انتخابات ناشی میشود.
بدبینی طرفداران بایدن نیز از انتظار آنها در خصوص مشارکت کمتر رای دهندگان و احتمال اینکه ترامپ نتایج انتخابات را به چالش بکشد، نشات میگیرد.