جلسه شورای ترافیک استان تهران
لزوم رفع نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی
استاندار تهران: شناسایی و رفع نقاط حادثهخیز در محورهای استان تهران ضروری است تا شاهد کاهش حوادث و تلفات جادهای باشیم.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای ترافیک استان تهران با تاکید بر لزوم بکارگیری وضعیت تمام دستگاهها برای کاهش حوادث و تلفات جادهای افزود: هر سال تلفات انسانی در محورهای جادهای برغم تلاش و کوشش انجام شده همچنان اعداد و رقم بالایی است.
وی گفت: هر چند که سال به سال با شیب ملایمی شاهد کاهش تلفات جادهای هستیم، اما باز هم آمار و ارقام این حوادث بسیار بالاست.
استاندار تهران افزود: باید شناسایی نقاط حادثه خیز و تقویت اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی در اولویت کارها قرار گیرد.
وی گفت: هلال احمر و اورژانس باید در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند و از سوی دیگر باید نقاط حادثه خیز شناسایی و رفع شود.
محسنی بندپی ادامه داد: گاهی شناسایی و رفع نقاط حادثهخیز در استان تهران اعتبار آنچنانی نیاز ندارد و میتوان با اندک اعتبار آنها را رفع کرد.
وی گفت: باید مسائل مختلف در استان تهران با تدبیر مناسب در حوزه حوادث جادهای و تلفات انسانی حل و فصل شود. موتورسواران و عابران پیاده بیشترین آمار مرگ و میر را دارند لذا باید تمهیداتی اتخاذ کرد که این تلفات کاهش پیدا کند. برای مثال احداث پلهای عابر پیاده، استاندارد کردن موتورسیکلتها و ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی باید به گونهای به پیش برود که در کوتاه مدت شاهد تغییر در آمار و ارقام تلفات و حوادث باشیم. همچنین شهرداریها در شهرها باید برای حفظ جان و مال شهروندان تمام ظرفیتها را بکار گیرند و در حوزه رفع نقاط حادثه خیز اقدام کنند.
استاندار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به مشکل روشنایی در برخی نقاط جادهای اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط جادهها روشنایی کم است. تقویت روشنایی در محورهای مواصلاتی به عنوان عامل بازدارنده حوادث محسوب میشود و اقدام در این زمینه اثربخشی مطلوبی دارد.
وی افزود: همه دستگاهها در استان تهران باید تمامی ظرفیتهای خود را بکار بگیرند تا در مسیر کاهش تلفات جادهای گام برداشته شود.
سرهنگ سلیمانی، رئیس پلیس راهور شرق استان تهران
سهم ۳۷ درصدی موتورسواران در تصادفات فوتی
سرهنگ علی سلیمانی در جلسه شورای ترافیک استان تهران گفت: ۳۵ هزار ویلا در شرق استان تهران از جمله در شهرستان دماوند و فیروزکوه وجود دارد که در پایان هفته بار ترافیکی سنگینی را در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران شاهد هستیم.
وی گفت: ۵۴ درصد تصادفات در سال ۹۹ مربوط به عابر پیاده است که به دلیل نبود پل عابر مکانیزه و نبود سیستم حمل و نقل پایدار شهری مانند مترو است.
رئیس پلیس راهور شرق استان تهران گفت: ۳۷ درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به موتورسواران است.
رئیس پلیس راهور شرق استان تهران افزود: ۵۴ درصد فوتیهای ناشی از تصادفات جادهای (در شرق استان تهران) در بیمارستان ۳۵ درصد در صحنه و ۱۰ درصد نیز در مسیر رخ داده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران
بیشاز ۴۰۰ نقطه حادثه خیز و پرتصادف در تهران معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: بیش از ۴۰۰ نقطه حادثهخیز و پرتصادف در تهران وجود دارد.
محمد تقی زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما در حاشیه جلسه شورای ترافیک استان تهران افزود: در این جلسه موضوع کاهش تلفات جادهای مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر یک از اعضا گزارشهایی را در این جلسه ارائه کردند.
وی گفت: بر اساس گزارشهای پلیس راهور شهر تهران ۹۶ نقطه حادثهخیز و ۳۳۰ نقطه پرتصادف در سطح شهر تهران وجود دارد که مقرر شد، شهرداری تهران و پلیس راهور در این خصوص جلسهای مشترک برگزار کنند تا نقاط به صورت دقیق مشخص شود و شهرداری عملیات اجرایی را اغاز کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: در استان تهران نیز بر اساس گزارش پلیس راهور غرب استان، ۹۹ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که به شهرداریهای استان تکلیف شد برای رفع این نقاط اقدام کند.
وی گفت: مقرر شد تا پایان امسال با همکاری استانداری تهران برای رفع نقاط حادثهخیز اقدام شود.
وجود ۹۹ نقطه حادثه خیز در غرب استان تهران
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از ۹۹ نقطه حادثه خیز در غرب استان تهران خبرداد و گفت: باید اعتبارات استانی به منظور رفع نقاط حادثه خیز جذب شود.
محمد تقی زاده در جلسه شورای ترافیک استان تهران افزود: ۹۹ نقطه حادثه خیز در غرب استان تهران شناسایی شده است که شهرداریهای مکلف به رفع نقاط حادثه خیز در درون شهری شده اند.
وی گفت: قرار است جلسه کمیسیون ایمنی ویژه شهرستانهای غرب استان تهران تشکیل و تا یک ماه این مناطق بررسی و ساماندهی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: ۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در سال ۹۸ برای رفع ۴۱ نقطه حادثهخیز برون شهری اختصاص پیدا کرد که تاکنون راهداری هیچ قراردادی در این خصوص منعقد نکرده است و باید این موضوع پیگیری و اعتبارات جذب شود.
وی گفت: ۱۶ پایگاه موقت هلال احمر برای سفرهای تابستانی اختصاص پیدا میکند، ضمن اینکه ۱۶ پایگاه دائمی نیز دارند، بعلاوه پیگیری میشود تا حق جرایم راهنمایی و رانندگی تهران نسبت به جمعیت پیگیری شود تا سهم استان تهران در این مورد افزایش پیدا کند.