حدفاصل مهدیه تا بسیج
آزمایش گرم خط ۷ مترو تهران
آزمایش گرم بخش شرقی خط ۷ مترو تهران با موفقیت انجام شد
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، مراسم آزمایش گرم خط ۷، حدفاصل مهدیه تا بسیج با حضور محسن پور سید آقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، علی امام، مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و همچنین جمعی از مدیران این خط برگزار شد.
امروز برق رسانی به قطار و سیستم اتوماتیک حرکت آن در تونل و همچنین سامانههای علايم، مخابرات و تهویه؛ بررسی و تایید شد که وضع خط مطلوب است و آمادگی لازم برای بهره برداری وجود دارد.
هزینه هزار میلیارد تومانی برای ایمن سازی خط ۷ مترو
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از صرف هزار میلیارد تومان برای ایمنسازی خط ۷ مترو خبر داد.
محسن پورسید آقایی امروز در حاشیه آزمایش گرم نیمه شرقی خط ۷ مترو گفت: خوشبختانه در بازدید از ایستگاههای مهدیه، محمدیه و بسیج در خط ۷ مترو، دیدیم که در مسئله برق علایم، تهویه و ... اتفاقات خوبی افتاده است و امیدواریم هفته آینده بهرهبرداری آزمایشی این خط انجام گیرد.
وی با بیان اینکه بهطور جدی درگیر جبران کمبود واگنها هستیم و امیدواریم با کمک دولت این مشکل حل شود، اضافه کرد: ۱۰ قطار در شرکت واگنسازی در حال ساخت است و امیدواریم چهار قطار جدید برای خط ۷ بهزودی وارد مدار شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه یکی از ویژگیهای مهم خط ۷ این است که راه اندازی مجدد این خط با کمک متخصصان و کارشناسان ایرانی انجام شده است، تاکید کرد: پس از تحریمها شرکت خارجی حاضر به اعزام کارشناس و نصب و راهاندازی سامانه علایم نبود که خوشبختانه این مهم به همت کارشناسان داخلی تکمیل شد و سیستم تهویه نیز ۱۰۰ درصد با همکاری شرکتهای داخلی انجام شده است.
وی با بیان اینکه با کمک کارشناسان داخلی توانستیم از روشهای نوین در سیستم تهویه خط ۷ استفاده کنیم، گفت: سیستم تهویه و هواکش خط ۷ نسبت به سایر خطوط بسیار پیشرفتهتر است به گونهای که مصرف آب را تا ۸۰ درصد کاهش میدهد.
پورسیدآقایی افزود: بعد از تکمیل این خطوط برای رفع نواقص خطوط قبلی اقدام خواهیم کرد و در تلاش هستیم که از مهر، هر ماه یک ایستگاه را افتتاح کنیم و در مهر ماه نیز ایستگاه مولوی افتتاح خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد تجهیزات این ایستگاهها نیز خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تمامی ایستگاههای خط ۷ با تجهیزات و پله برقی افتتاح شود تا تردد افراد کمتوان خدشه دار نشود، اما در مورد نصب آسانسورها همچنان نیازمند زمان هستیم.
پورسیدآقایی در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر دلایل غیر موجه تعطیلی خط ۷ گفت: ایمنی مردم خط قرمز ماست و در مترو کار سیاسی جایز نیست و ما هم کار سیاسی نمیکنیم و میبینیم که آزمایشهای این خط با موفقیت انجام شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی سبب خدشه دار شدن اعتماد مردم میشود، افزود: در حال حاضر تجهیزات موجود برای سرفاصله ۱۰ دقیقه کافی است و اگر بخواهیم سرفاصله را کاهش دهیم میبایستی امکانات و تجهیزات بهخصوص در بخش هواکشها و تهویه افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه از زمان تعطیلی خط ۷ تا به امروز بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه تجهیزات هزینه کردهایم، گفت: متاسفانه حتی در ایستگاهها شاهد مشکلات فنی و زیرساختی بودیم به گونهای که مجبور شدیم ۴۱۰ متر از خط را برچینیم و دوباره بازسازی کنیم.
افتتاح رسمی ایستگاههای مترو محمدیه و بسیج، ۴ شهریور
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از افتتاح رسمی ایستگاههای «محمدیه» و «بسیج» در ۴ شهریور خبر داد.
علی امام گفت: بهره برداری غیررسمی برای استفاده عموم شهروندان از این ایستگاهها ۲۸ مرداد صورت میگیرد.
وی تصریح کرد: خط ۷ بیشترین ایستگاه تقاطعی با شبکه مترو تهران را دارد، همچنین بیشترین تعداد مسافرگیری با توجه به تعداد ایستگاهها در این خط انجام میشود.
امام افزود: از ابتدای مهر ماه در خط ۷ مترو در صورت تامین اعتبار هر ماه یک ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان امسال ۱۶ ایستگاه از ۲۲ ایستگاه خط ۷ مترو افتتاح میشود و ۶ ایستگاه دیگر در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.
خط ۷ مترو تهران عمیقترین خط مترو تهران به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه از ایستگاه بسیج در جنوب شرق تهران آغاز میشود و در ایستگاه میدان کتاب در شمال غرب تهران پایان مییابد.