پخش زنده
امروز: -
استاندار با حضوردر مرکزتلفنی ۱۱۱ سامانه الکترونیکی پاسخگویی و ارتباطات مردمی استانداری به صورت حضوری و تلفنی به درخواست متقاضیان پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، استاندار راه اندازی میز خدمت در دستگاههای اجرایی استان را یکی از برنامه های مهم دولت در راستایی تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مطالبات مردم در چهارچوب برنامه های ملی دولت دانست و گفت: در استان تمهیداتی فراهم شده که مامسئولان بتوانیم هم به صورت حضوری و هم به صورت ارتباط تلفنی مسائل و مشکلات مردم را رصد و پیگیری کرده و برای رفع، آنها را به دستگاههای اجرایی ارجاع دهیم.
آقای احمدی با بیان اینکه امروز در مرکز سامانه الکترونیکی پاسخگویی و ارتباطات مردمی استانداری از طریق ارتباط تلفنی مشکلات و درخواست های 20 نفر از هم استانی ها بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد افزود: بخش قابل توجهی ازدرخواست هایی که مردم امروز مطرح کردند در حوزهای عمومی از جمله مشکلات شهرداری ها،زیرساخت های شهری،دهیاری ها و مسائل آب بود که این امر حاکی از مشارکت و پیگیری مردم استان در موضوعات عمومی است و این امر قابل تقدیر است.
استاندار مشکلات واحدهای تولیدی، ومشکلات بانکی را از دیگر درخواست های مردم استان در این ارتباط تلفنی بیان کرد و ادامه داد: از دیگر درخواست های مردم در این ارتباط تلفنی فردی و بیشتر در حوزه اشتغال از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی مطرح و تاکید شد در بحث استخدامی ها و اشتغال در اداره های دولتی قانون رعایت شده و فرصت برابر برای همه متقاضیان نیز فراهم شود.
آقای احمدی با اشاره به اینکه دولت در کنار فرایند آزمون ها و استخدامی های موجود دولتی تسهیلات خوبی به ویژه در مناطق روستایی با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر گرفته است گفت: در این ارتباط تلفنی متقاضیان را راهنمایی و هدایت کردیم برای دریافت این تسهیلات به سامانه های دستگاه های متولی از جمله سازمان صنعت،و معدن و تجارت و اداره کل تعاون،کار ، رفاه و امور اجتماعی مراجعه کرده و با کارآفرینی،هم برای خود و هم برای دیگران شغل ایجاد کنند.
استاندارادامه داد: در این ارتباط تلفنی مکالمات مردم ضبط شده و از طریق دفتر اقتصادی و بازرسی استانداری تا نتیجه نهایی دردستگاههای اجرایی پیگیری می شود.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: سامانه سامد ( تلفنی 111 )با ابتکار دولت دوازدهم از ابتدای سال جاری و با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم در استان راه اندازی شد.
محمود مومن نسب افزود:با راه اندازی این سامانه مردم می توانند از سراسر استان و بصورت غیره حضوری مطالبات و در خواستهای خود را با استاندار و مدیران کل و روسای ادارات و نهادا و حتی بخش خصوصی مطرح کنند.
مومن نسب با بیان اینکه این مورد دومین بار است که استاندار به حضور در این مرکز به درخواستهای مردم پاسخ می دهد گفت : این زمینه فراهم است که مدیران کل و دیگر روسای ادارات حتی در حوزه های قضایی و نظامی نیز با حضور در این سامانه در خصوص مشکلات و درخواستهای مردم پاسخ دهند.
وی با اشاره به اینکه درخواستهای ضبط شده مردم از دستگاه های اجرایی در این سامانه حداکثر پس از یک ماه از طریق تلفن همراه به انان اطلاع رسانی می شود گفت : 100 درصد درخواستهای قانونی مردم از طریق این سامانه سامد به سرانجام می رسد.