معاون آموزش ابتدایی گفت: در آموزش و پرورش به دنبال رقابتی کردن فرآیند آموزش و تربیت نیستیم و معتقدیم هر دانشآموزی استعدادی دارد و باید به واسطه آن مورد تکریم اولیای مدرسه قرار گیرد.
وی گفت: اصلیترین ضربهای که کرونا به آموزش و پرورش وارد کرد، در حوزه تربیت بود که باید به شکل ویژه به آن پرداخته شود تا این آسیب مرتفع شود.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه نباید دانشآموزان را وارد فرآیند رقابتی در مدارس کنیم، افزود: در قرآن کریم اصالت به تشویق داده شده است و توفیق را در خرد جمعی میداند.
وی ادامه داد: برخی خانوادهها با مقایسه فرزند خود با دیگران، دانشآموز را وارد فرآیندهای اشتباهی میکنند و اگر مدرسه آن را تشدید کند، هیچ راه نجاتی برای کودک یا نوجوان وجود نخواهد داشت، اما اگر به مقوله تفاوتهای فردی توجه شود و همه دانشآموزان به واسطه استعدادهایی که در زمینههای مختلف دارند، مورد تشویق معلم قرار میگیرند، دچار تحول در زندگی خود میشوند.
حکیمزاده گفت: باید به تمام ساحتهای یادگیری توجه شود و اگر این اتفاق رخ داد، یقیناً به استعدادهای همه دانشآموزان توجه ویژه شود و این فضای رقابتی از بین خواهد رفت.
معاون آموزش ابتدایی افزود: بیشترین آسیب افت تحصیلی ناشی از کرونا در حاشیه شهرها و مناطق محروم رخ داده است که باید در تابستان پیش رو اصلاح شود.
وی گفت: باید برای رفع مشکلات آموزشی و پرورشی دانشآموزان کم برخوردار تلاش ویژه کرد، زیرا در سیره رفتاری و تربیتی ما، تلاش برای این کودکان همواره مورد تأکید بوده است.
حکیمزاده افزود: در معاونت آموزش ابتدایی به دنبال رقابتی کردن فرآیند آموزش و تربیت نیستیم و معتقدیم هر دانشآموزی استعدادی دارد و باید به واسطه آن مورد تکریم اولیای مدرسه قرار گیرد و اگر به هر انسانی با هر سطح هوشی احساس کرامت دهیم، باعث رشد شخصیت و تحول در زندگی وی خواهیم شد.