هدف از نگارش این مقاله؛ شناخت رسانه برتر خبری در سپهر رسانهای آینده ایران از دیدگاه نظریه کهکشانهای ارتباطی مک لوهان است.
به گزارش سرویس پژوهش خبرگزاری صدا وسیما: در دوران کرونایی امروز شهروندان ایرانی همچون شهروندان سراسر جهان ناگزیرند که ساعات بیشتری را در خانه بمانند.
این در خانه ماندن به طور طبیعی باعث افزایش مخاطبان رسانههای چاپی، کاربران فضای مجازی و مخاطبان رادیو و تلویزیون میشود. شناخت رسانه برتر به ویژه در عرصه خبر و اطلاع رسانی در ایران پس از مقطع کرونایی اخیر و برای آینده سپهر رسانهای کشور ضروری به نظر میرسد.
از سوی دیگر شناسایی رسانه برتر خبری در سپهر رسانهای ایران، متناسب با بافت فرهنگی- اجتماعی و تجربیات شهروندان ایرانی بسیار با اهمیت و تعیین کننده است. هدف از نگارش این مقاله؛ شناخت رسانه برتر خبری در سپهر رسانهای آینده ایران از دیدگاه نظریه کهکشانهای ارتباطی مک لوهان است.
روش تحقیق این پژوهش کتابخانهای و اسنادی و مصاحبه عمیق بوده که با ۱۸ تن از کارشناسان و نخبگان حوزههای علوم ارتباطات و مدیریت رسانه در کشور انجام شده است. نتیجه این تحقیق نشان داد؛ خبر رادیویی رسانه خبری برتر در سپهر رسانهای آینده ایران از دیدگاه نظریه کهکشانهای ارتباطی مک لوهان است.
پژوهشگر: احمد امین فرد دکترای مدیریت رسانه
متن کامل این مطلب در اینجا قابل دسترس است
http://www.mediafs.ir/article_134140.html