معاون آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره روش ارزشیابی دانش آموزان در خرداد، گفت:در پایه نهم ارزشیابیها غیرحضوری است و پایه دوازدهم، تصمیم درباره حضوری یا غیرحضوری آزمونها به ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها واگذار شده است.
وی افزود: مرکز سنجش در دستورالعمل خود در خصوص ارزشیابی دروس کارگاهی، شایستگیهای فنی و دروس عملی در رشتههای خاص در شاخه فنی حرفه ای، استانداردهای مهارتی را اعلام کرده حتی درس کارورزی را مشخص کرده است و ما هم اعلام کرده ایم که ارزشیابیها مبتنی بر آن دستورالعمل انجام شود.
آقای هداوند درباره فرآیند خرید نت تیکرهایی که از سوی رئیس آموزش و پرورش استثنایی قول داده شده بود گفت: در سال تحصیلی گذشته سازمان اعتبار خرید ۲۴۰ نت تیکر را به استانهایی که دانش آموزان کم بینا و نابینایی دارد که نمیتوانستند از وسایل دیگر استفاده کنند داد. با مشارکت نهاد علمی ریاست جمهوری به دنبال این هستیم که اینها را به خصوص برای دانش آموزان متوسطه خریداری کنیم تا بتوانند استفاده کنند. گزارش نهایی این مورد و تعداد دانش آموزان نابینا در هر استان را بعد از خرید نهایی اعلام خواهیم کرد.