سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: تماسهای گرفته شده با ۱۲۳ در سال جاری هفت هزار و ۶۹۷ مورد بوده که ۶ هزار و ۹۶۷ تماس مرتبط با جامعه هدف بهزیستی است.
وی اظهار داشت: بیشترین ارتباط با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی استان همدان به ترتیب شامل اختلافات خانوادگی با ۲۰.۳ درصد، همسرآزاری ۱۷.۳ درصد و کودک آزاری ۱۱.۷ درصد بوده است.
بختیاری ادامه داد: تماسهای گرفته شده با ۱۲۳ در سال جاری هفت هزار و ۶۹۷ مورد بوده که ۶ هزار و ۹۶۷ تماس مرتبط با جامعه هدف بهزیستی است.
سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه از کل تماسهای انجام شده، تعداد ۷۷۵ مورد برای پیگیری به خودرو سیار و هزار و ۲۱ مورد نیز به مراکز مداخله در بحران ارجاع داده شده است، بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری بیشترین گزارش آمارها در تیمهای سیار مربوط به کودک آزاری با ۳۰.۵ درصد، همسر آزاری ۱۷.۲ درصد و اقدام به خودکشی ۱۳.۵ درصد بوده است.
بختیاری با اشاره به اینکه از کل تماسهای برقرار شده در این مدت با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان همدان، ۹۷ مورد با مداخله در محل مشکل آنها رفع شده و تعداد ۹۵۷ مورد به خدمات اجتماعی سیار، هزار و ۱۶۰ مورد به مرکز مداخله در بحران و ۶۸۵ نفر برای دریافت خدمات تخصصیتر به مراکز درون سازمانی ارجاع شده اند.
بختیاری با اشاره به اینکه مردم خدمات اورژانس اجتماعی را به مداخلات قضایی ترجیح میدهند و در این صورت مشکلات مردم قبل از ورود ماموران انتظامی و قضایی حل خواهد شد، ابراز داشت: یکی از اهداف اورژانس اجتماعی پر شدن فاصله بین خانه تا کلانتری است تا افراد مشمول این برنامه برای هر موضوعی سراغ پاسگاه و دادگاه نروند و پرونده قضائی نداشته باشند.