پخش زنده
امروز: -
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تشدید نظارت بدون تبعیض و اغماض بر فعالیت و عملکرد فنی و مالی شرکت های بیمه اعلام کرد: پرونده تخلفات بیمه دی را برای تصمیم گیری به شورای عالی بیمه فرستاده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی ، گزارش جامع تخلفات شرکت بیمه دی شامل مواردی مانند انعقاد قراردادهای بیمهای بدون رعایت موازین فنی، تضییع حقوق بیمه گذاران و پرداخت نکردن خسارتهای بیمه شدگان، تهیه صورت های مالی غیرواقعی، شناسایی سود موهوم، شکایات متعدد ذینفعان، بکارگیری مدیران فاقد صلاحیت است.
همچنین انتصاب اعضای هیات مدیره و تغییر آنها بدون کسب موافقت بیمه مرکزی، بی توجهی به مکاتبات و توصیههای نظارتی بیمه مرکزی، پیگیری نکردن وصول مطالبات بویژه از سهامداران و در مجموع فراهم کردن زمینه بدبینی و بی اعتمادی جامعه و افکار عمومی به عملکرد بیمهگران هم از تخلفات بیمه دی اعلام شده است.
این گزارش در جلسه شورای عالی بیمه مطرح شد و این شورا پس از شنیدن دفاعیات مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت، با تاکید بر پرداخت خسارت های بیمهشدگان و رعایت حقوق بیمه گذاران، مقرر کرد شرکت بیمه دی علاوه بر ارایه برنامه ترمیم وضع مالی و افزایش سرمایه خود، این اقدامات را تا پایان سال انجام دهد:
1- به منظور ایفای تعهدات و پرداخت خسارت به بیمه گذارانی که پروندههای آنها رسیدگی و نهایی شده است، منابع مالی لازم را از محل سپرده های بانکی و فروش سهام یا منابع مالی دیگر فراهم کند.
2- به منظور اصلاح و بهبود عملکرد مدیریت، اعضای هیات مدیره و مدیران فنی واجد شرایط را به بیمه مرکزی معرفی کند.
3- همه بیمه نامه های رشته درمان را پس از موافقت کتبی بیمه مرکزی صادر کند.
4- مطالبات خود از سهامداران و بیمه گذاران را وصول و نسبت به اصلاح ترکیب دارایی های خود اقدام کند.
همچنین شورای عالی بیمه به منظور حمایت از حقوق بیمه گذاران مقرر کرد بیمه مرکزی نیز در تأمین مالی خسارت بیمهشدگانی که پروندههای آنها رسیدگی و نهایی شده است، مساعدت کند.
با توجه به ضعف مدیریت بیمه دی، برغم پیگیری های متعدد تاکنون این شرکت نتوانسته است آمار و اطلاعات مورد نیاز بیمه مرکزی را برای اجرای این مصوبه شورا در اختیار بیمه مرکزی قرار دهد.