به گزارش
خبرگزاری صدا وسیما، محمدرضا جعفری افزود: در همه استانها یک مجمع خیرین مدرسهساز داریم که هیات مدیره آنها متشکل از تعدادی خیر است و افراد با مراجعه به این مجامع میتوانند با ما در استانها ارتباط بگیرند.
وی درباره نحوه ارتباط اقشار مختلف دانشآموزی و فرهنگیان با مجامع خیرین گفت: متاسفانه مجمع نمیتواند تمام اقشار را تحت پوشش قرار دهد، اما خیریههایی در استانهای مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان هستند که با جامعه خیرین مدرسهساز ارتباط و همکاری خوبی دارند و افراد میتوانند به این مراکز مراجعه کنند؛ برخی بانکها نیز با شروع سال تحصیلی به افراد نیازمند لوازمالتحریر اهدا میکند.
جعفری افزود: دو سال است کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون مدرسهیاری ایجاد کردهایم که خیرین علاوه بر اینکه مدرسه میسازند، برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس نیز همکاری میکنند، این کمیسیون نه تنها خیرین را به سمت معلمانی که نیازمند آموزش و آشنایی بیشتر با کتب درسی هستند سوق میدهد بلکه دانشآموزان مستعد و توانمندی که وضعیت تحصیلی خوبی دارند، اما مستضعف هستند را توسط مراکز و بنیادهای مختلف بورسیه میکنند.
جعفری بیان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا با سوق دادن خیرین به سمت مدرسهیاری، مشکلات مدارس از جمله تجهیز آزمایشگاه مدارس، کارگاههای هنرستانها و ... را برطرف سازیم.
مدیرعامل جامعه خیرین مدرسهساز به راههای ارتباطی افراد با مجامع خیرین اشاره کرد و گفت:در همه استانها یک مجمع خیرین مدرسهساز داریم که این مجامع خیرین با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس ارتباط دارند. هیات مدیره آنها متشکل از تعدادی خیر است که مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی برای هر استانی تصمیمگیری میکنند و جامعه خیرین مدرسهساز کشور نیز سیاستگذاریهای لازم را انجام میدهد. افراد میتوانند با مراجعه به این مجامع با ما در استانها ارتباط بگیرند و ما نیز خواستههای آنها را پیگیری و هدایت میکنیم.
وی اضافه کرد: افراد علاوه بر مراجعه حضوری میتوانند از دو راه ارتباطی تماس تلفنی به شماره ۲۲۸۱۸ یا با مراجعه به سایت اینترنتی مجمع خیرین مدرسه به نشانی jkh- madresesaz.ir با مجمع خیرین مدرسهساز در ارتباط باشند و درخواستهای خود را ثبت کنند.
مدیرعامل جامعه خیرین مدرسهساز گفت: «متاسفانه آموزش و پرورش در زمینههای مختلف نیازمند کمک خیرین است و امیدواریم خیرین در بازسازی، مقاومسازی، تجهیز و هوشمندسازی مدارس و کمک به دانشآموزان مستضعف در مدرسهیاری، همکاری و همیاری کنند و ما نیز بتوانیم کمکها را به جاهایی که نیاز است هدایت کنیم.»